Het startprobleem is terug…. Misschien wil ze niet verkocht worden.
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 471

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 30 september 2009 01:01 PM

Hallo allemaal,

Is weer een tijdje geleden maar ben weer terug in NL

De auto heeft tijdens de zomer netjes binnengestaan. Toen ik de auto deze week eruit haalde merkte ik dat ze een beetje moeilijk starte. Duurde wat langer dan normaal. Een paar dagen later wou ze niet meer warm starten. Dit wees weer naar een brakke BDP sensor. Dus sensor vervangen en toen deed ze het weer een paar dagen. Nu wou ze gister helemaal niet meer starten (warm of koud) dus aan gesleept en dat ging gelukkig, toen snel naar de garage. Eenmaal bij de garage was het helemaal afgelopen (slepen heeft nu ook geen zin meer.)

Toen maar eens gekeken of ze wel wou vonken en dat was dus niet het geval. Dus nieuwe bobine erop met geen resultaat.

Tot nu toe gecheckt.
-bobine
-bdp’s
-bedrading van bougies
-Stuurrelais
-Zekeringen kastjes achter en naast het reserve wiel

Heeft iemand misschien nog een suggestie?

Profiel  

pp!
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89

Gepost: 30 september 2009 01:37 PM
  [ # 1 ]

accu leeg??
massa niet ok??
dynamo kaduuk??
polen bobine goed aangeloten??
losse contacten ??( meten?)
startmotor ok??

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist

Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84

Profiel  

Tita
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 84

- CX GTI
- XM 2.1 TD Prestige
Gepost: 30 september 2009 01:55 PM
  [ # 2 ]

Meeste punten hiervan hebben weinig met vonken te maken. als de bobine goed is zou ik eens kijken naar de verdeelkap / rotor of daar iets mee mis is.

Profiel  

pp!
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89

Gepost: 30 september 2009 02:01 PM
  [ # 3 ]

nou….als je accu de geest heeft gegeven, of je hebt slechte massa of je startmotor is kaduuk….
doet ie uiteraard ook weinig meer.maar idd. rotor/verdeelkap en evt. condensator ook even checken, wellicht ook contactpuntjes??
geeft ze wel een klik als je contact omzet??
en doet startmotor niets?
benzine wel ok?? ( heb ooit eens een verstopt benzinefiltertje gehad met m’n Guilia, welke ik niet had gezien; 2 filters waren bij mij wel voldoende, maar vorige eigenaar dacht dat het er 3 moesten worden Smile)

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist

Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 september 2009 05:19 PM
  [ # 4 ]

‘t is een 2500 jongens, geen rotor/verdeelkap, condensator of contactpuntjes.

Als ie niet aan gaat met slepen ligt het ook niet aan de accu of startmotor. Als hij ook niet vonkt bij ronddraaien dan is de ontsteking, beginnend bij BDP de eerste kandidaat. Als beide BDP sensore verwisseld zijn (er zitten er twee op een vroege 2500 motor), dan de draden en stekkers naar die BDP’s onder handen nemen. Ik zou eigenlijk even alle stekkers van en naar injectie en ontstekingscomputers bekijken, corrossie waar nodig weg schrapen en goed inspuiten, dan nog eens proberen met een goed volle accu.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5165

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 30 september 2009 05:23 PM
  [ # 5 ]

Zijn de vorige keer beide BDP sensoren met nieuwe vervangen?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 471

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 30 september 2009 05:26 PM
  [ # 6 ]

Hallo,

Kom net terug van de garage en we zijn eruit. Het is inderdaad 1 van de bdp sensoren. Hij was vervangen alleen het plaatje dat op de achterste (dichts bij de vooruit) bdp sensor moest zat er niet tussen waardoor de sensor te dicht op het vliegwiel zat.

Ze doet het weer gelukkig.. Bedankt voor alle hulp.

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 30 september 2009 09:39 PM
  [ # 7 ]

Tjonge, zo’n kleinigheid als een plaatje… Surprised
Ik wist niet eens dat er een ringetje onder de achterste bdp zit. Goed om te weten…

Mijn dame wilde vanmiddag ook weer eens niet starten. ff de connectoren op de bdp’s losgetrokken en teruggeduwd en toen wilde ze weer. Ik dacht dat ik dat pas had schoongemaakt en met vaseline ingesmeeerd…

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook