Trillen portierklink
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 29 september 2009 05:23 PM

Sinds kort heb ik het euvel van een irritante trilling van mijn portier-klink aan de bij-rijder kant (binnenzijde van de auto). Deze trillingen treden over het algemeen op als ik meer als 2300 toeren rijdt, maar niet altijd.
Als het trilt, dan merk ik dat een beetje trekken aan deze klink of zelfs een bocht naar rechts (G-krachten) het probleem kan verhelpen. Continu bochten naar rechts rijden of continu aan de klink trekken komt de verkeersveiligheid echter niet ten goede.
Aangezien dit forum uit de lucht was heb ik via de werkplaats-handboeken en club-FAQ geprobeerd te vinden of hier oplossingen voor zijn (geen gevonden) of ten minste hoe het mechanisme in elkaar zit, ik vond alleen een vage tekening. Ook heb ik de moer aan het smalle eind van de klink al aangedraaid, maar zonder merkbare verbetering.
Weet iemand of de rubber tussen klink en portier misschien door de jaren heen dunner wordt, waardoor speling kan ontstaan ?
Moet ik het portierpaneel eraf halen om dit op te lossen ?

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  

repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 428

Gepost: 30 september 2009 07:50 AM
  [ # 1 ]

Er moet een anti-irritante-deurklinkrammel-rubbertje gemonteerd zijn waar de binnenklink in de bedieningsstang van de deurontgrendeling haakt, een klein, plat rechthoekig rubbertje met twee gaatjes.
(onderdeelnummer D861-149)

Profiel  

Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 486

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 30 september 2009 09:36 PM
  [ # 2 ]

En dat is een rubbertje wat je zelf ook prachtig na kan maken van een oude binnenband bijvoorbeeld. Misschien is dit rubbertje bij jou geknapt door uitdroging.

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook