Ja, die is om af te stemmen. Maar hierover op afstand (= via het forum) ondersteuning geven, leidt gegarandeerd tot niets. Je sleutel en je ontvanger moeten op dezelfde frequentie zijn afgestemd. Of er ook een in je sleutel zit, betwijfel ik. Maar ik heb geen RF dus ik weet het niet.
Mocht je er mee willen experimenteren dan begin je met de huidige stand op je ontvanger te markeren. Vervolgens wat verdraaien en dan op een afstandje de sleutel bedienen en kijken of het beter wordt of niet.
Mocht je iemand weten die hobbiet met zenders, een zendamateur bijvoorbeeld, dan kun je beter daar ‘ns langsgaan. 10 tegen 1 dat die spullen heeft om sleutel en ontvanger te tunen.
Ik draaf geloof ik nu wel erg door. Ach, vroeger wilde ik van m’n hobby m’n werk maken ......
Wim,
Disciplus Simplex

Totaal aantal Berichten: 84
- CX GTI
- XM 2.1 TD Prestige
Uch houdt wijs zijn mond als amateur
Alleen beetje ver om een sleutel probleem op te lossen ..
Ik zei toch dat ik doordraaf
Wim,
Disciplus Simplex

- CX GTI
- XM 2.1 TD Prestige
Zal anders van het weekend wel even een frequentie tellertje tegen de AB leggen om te kijken op welke frequentie hij exact werkt. ( zal wel rond de 433 liggen) Mocht het dan echt dramatisch worden en aan de antenne liggen eens kijken om met een custom made antenne iets te vogelen.
Zeker als meerdere mensen hier een probleem mee hebben is het een leuk reserver onderdeel voor weinig geld als het werkt.

Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Nou, gelukkig ben ik niet op de bank blijven zitten (lees in slaap gevallen) en maar eens aan het kijken geweest. (de foto’s zijn niet best, maar mijn spiegelreflex ligt op de zaak)
Handschoenenkastje eruit, daarachter wegestopt deze…. afgekoppeld, ja de deuren doen niks meer, weer aangesloten en ze sloegen één keer op slot en weer open.
Kastje open gemaakt en het printje bekeken, het is een Kiekert
Gehele achterzijde printje geen rare verbrandingen of slechte/gebroken solderingen te zien:
Voorzijde printje….. geen antenne te bekennen, wel een aluminium plaatje wat tussen de condensatoren (blauw) en de relais op de print zit, als je goed kijkt zie je een streepje alu. Zou dat de antenne zijn ?
Vervolgens de boel los getest open/sluit open/sluit open/sluit open/sluit open/sluit open/sluit open/sluit open/sluit.
Oke dat werkt dus, na 8 keer stopt het geheel voor 30 seconden om de CV motoren te beschermen.
(die wijsheid heb ik ergens opgedaan/gelezen)
Proef rijden, onderweg gestopt open/sluit open/sluit en toen niks meer…... weer stukkie rijden, gestopt, open/sluit open/sluit open/sluit open/sluit en niks meer…..
Thuis gekomen, sleutel losgehaald, ik zag een stelschroefje zitten maar ben er niet mee aan het draaien geweest. wel met het losse printje in de hand nog een aantal keren de VC getest, en weer na 3 keer open/sluit stopt die ermee.
Beetje schuin op het schakelaartje drukken open/sluit open/sluit open/sluit open/sluit open/sluit open/sluit…....
Beetje contactspray ertussen gespoten en 8x open/sluit daarna 30 sec wachten en na 4 of 5 keer open/sluit weer weigeren….. beetje scheef drukken en open/sluit.
Ik verdenk na 15 jaar het microschakelaartje…....

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
En omdat ik toch erg blij ben met m’n dame heb ik haar afgelopen week ook nog voorzien van RVS instaplijsten en voor de foto shoot voor de AE nog een flinke poetsbeurt.
En blokjes velgen
En geel licht
Stuur je een AE op naar de verkoper ? Aangezien het de wagen van haar vader was zou ze dat best eens heel leuk kunnen vinden.

- CX GTI
- XM 2.1 TD Prestige
Mark Nijenhuis schreef:Ik verdenk na 15 jaar het microschakelaartje…....
Lijkt me sterk als hij het thuis altijd doet. Maar goed, we zullen eens afwachten.

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
gompy58 schreef:Stuur je een AE op naar de verkoper ? Aangezien het de wagen van haar vader was zou ze dat best eens heel leuk kunnen vinden.
Ja

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Vanmorgen thuis in de garage, druk op de AB klik open,
12 kilometer naar de zaak, bij aankomst, druk op de AB…... niks
Maar je hebt het ook voor je deur, dus buiten de garage geprobeerd? Dit om de invloed van aardstralen, Goblins, negative vibes uit te sluiten? En zo zekerder te weten dat je garage invloed heeft zoals Tita suggereert?
Wim,
Disciplus Simplex
Prachige XM hoor!
Heb je nou die blokjes velgen eronder?
Omdat je die mooier vind, of een winter/zomerband kwestie?
Mijn Fotosessie’s
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
wimb schreef:Maar je hebt het ook voor je deur, dus buiten de garage geprobeerd? Dit om de invloed van aardstralen, Goblins, negative vibes uit te sluiten? En zo zekerder te weten dat je garage invloed heeft zoals Tita suggereert?
Vanavond nog even weggeweest, bij thuiskomst voorwaarts de garage ingereden, vervolgens reageert de CV niet.
Ik krijg steeds meer de indruk dat ik het moet zoeken in, het eerst achteruitrijden, dan doet de AB het wel…. ga nog eens even een paar dagen wat proberen.

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
CitroMarty schreef:Prachige XM hoor!
Heb je nou die blokjes velgen eronder?
Omdat je die mooier vind, of een winter/zomerband kwestie?
Mooier, en m´n zomerbanden liggen erop

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Ze houd je wel lekker bezig he Mark.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “