Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Even aan Tita en Wimb,
geconstateerd heb ik;
als ik de auto stilzet,
- sleutel eruit
- AB indrukken
- CV sluit niet
- Auto op contact en er weer af
- paar seconden wachten
- AB indrukken
- CV sluit
Bovenstaande methode werkt dus elke keer als de cv niet meteen wil sluiten.
En dit blijft werken totdat ik weer gereden heb, dan moet ik de handeling weer overnieuw doen.
Zolang ik niet rijd kan ik de deuren openen en sluiten via de AB zo vaak ik wil. Ook na 24 uur stilstand.
Is het dan wel de condensator ?....

Totaal aantal Berichten: 84
- CX GTI
- XM 2.1 TD Prestige
het wordt steeds vreemder. Zeker als dit constant zo is lijkt me vervanging toch iets. Blijft heel vreemd.
Zou toch eens navragen bij een oude monteur bij de dealer
Zou het zo ook niet meer weten.
Condensatoren die op zoek zijn naar de eeuwige jachtvelden sluit ik nog steeds niet uit. Maar het zou ook aan dat momentverhaal kunnen liggen waar ik eerder over verteld heb: dat de aansturing van de slotmotor stopt door zware loop. Kun je volgens mij controleren door te kijken of de knoppen van de deuren eventjes naar beneden lijken te gaan. Als je die kortstondig iets ziet bewegen (maar de deuren niet op slot gaan) ligt het aan een vervelend slotmechanisme. Wordt lekker zoeken welke dat is
Beweegt er helemaal niets dan blijf ik toch bij de overtuiging dat het aan de condensatortjes ligt.
En anders maar wachten tot de 24ste. Want op afstand ‘kijken’ is moeilijk storing zoeken. Je komt toch ook?
Wim,
Disciplus Simplex

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Mark?
Zou er misschien een link zijn met het alarmsysteem dat dat misschien een storing geeft?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

- Xsara Scootertje.
wimb schreef:Condensatoren die op zoek zijn naar de eeuwige jachtvelden sluit ik nog steeds niet uit. Maar het zou ook aan dat momentverhaal kunnen liggen waar ik eerder over verteld heb: dat de aansturing van de slotmotor stopt door zware loop. Kun je volgens mij controleren door te kijken of de knoppen van de deuren eventjes naar beneden lijken te gaan. Als je die kortstondig iets ziet bewegen (maar de deuren niet op slot gaan) ligt het aan een vervelend slotmechanisme. Wordt lekker zoeken welke dat is
![]()
Beweegt er helemaal niets dan blijf ik toch bij de overtuiging dat het aan de condensatortjes ligt.En anders maar wachten tot de 24ste. Want op afstand ‘kijken’ is moeilijk storing zoeken. Je komt toch ook?
Daar heeft u een punt, ik heb dat voor dat er bij mij andere deurpanelen in kwamen ook gehad, dat de deuren niet lekker wilde sluiten omdat de deurvergrendel knopjes niet lekker mee deden een beetje stroef liepen zeg maar, heb daar nu geen last meer van.

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
@ Tita, ja het is inderdaad raar, vooral omdat na een hele lange stilstand de boel het gewoon nog steeds doet. Ik meende toch dat condensatoren hun stroomafgeven maar naar verloop van tijd leeg zijn.
@ Wimb Ik ben er de 24e, moet wel hé, heb me gemeld als lid van de feestcommisie
En als ik met de sleutel afsluit sluit alles zonder problemen. Alles zit lekker in de olie.
@ Wes Het alarm werkt goed voor zover ik kan beoordelen. Auto op slot, alarm erop met het raam een stukkie open gaat die binnen de korste keren af als ik er met mijn hand door het raam in de auto kom. En dat geeft me een takkeherrie

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Even een kleine update tussendoor,
T.a.v. de CV, de dame wil zich nu niet meer laten betreden, dat wil zeggen als ik de auto in de supervergrendeling schakel (zodat deuren van binnen niet meer geopend kunnen worden) en de auto met de AB open schiet ze acuut weer op slot…..
Gewoon met de sleutel laat ze zich wel ontsluiten.
T.a.v. de radio bediening op het stuur, vanmorgen met de post het kastje/adaptor binnen gekregen aangesloten en het werkt!!!!!

- Xsara Scootertje.
Dat werkt dan weer wel, rare voitures zijn die xm’n toch.

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Ja special made Wes door iemand die weet waar die mee bezig is
Mark Nijenhuis schreef:Even een kleine update tussendoor,
T.a.v. de CV, de dame wil zich nu niet meer laten betreden, dat wil zeggen als ik de auto in de supervergrendeling schakel (zodat deuren van binnen niet meer geopend kunnen worden) en de auto met de AB open schiet ze acuut weer op slot…..
Is het haar periode soms?
Zere Neus, dit lijkt mij toch heel erg als een probleem met een van de sloten. Heb je al geprobeerd de auto te openen vanaf de bijrijderskant? Gaat ze dan ook acuut weer op slot? Als dat het geval is, zit het probleem in de slotunit aan de bestuurderskant.
Wim,
Disciplus Simplex

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Niet echt nee, ik kan aan beide voordeuren zonder problemen de auto ontgrendelen, met de sleutel wel te verstaan.
Daarom verdenk ik dus nog steeds niet in één van de sloten.
Gisteren eens een nieuwe microschakelaartje in de AB gesoldeert, de eerste 4 a 5 keer open/sluiten ging goed, nu krijg ik slechts een flauw brandend lampje te zien op de AB. Straks eens even een paar nieuwe batterijen scoren.

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Zojuist een setje stoelverwarmers aangekocht via ebay.de voor de aankomende winter
Kan ik me weer een zondag vermaken
Mark Nijenhuis schreef:Zojuist een setje stoelverwarmers aangekocht via ebay.de voor de aankomende winter
Goh, aparte manier om je CV-probleem op te lossen
Wim,
Disciplus Simplex

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Och ja klopt.
Voor de CV is een andere AB besteld.

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Zojuist via de andré-citroen-club.de
rondom alle deursloten incl. contactslot,
alle deur bekabeling,
alarmkastje 1 + 2,
Centrale vergrendeling met super vergrendelingkastje,
sleutels,
alarm interieur sensoren,
alarm sirene,
en alle servo motoren voor 100 euri’s gescoord.