










Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
absoluut een mooie actie! Iets meer technische kennis lijkt me wel erg praktisch (lees noodzakelijk). Verder, gewoon doen, moet een CX best kunnen hebben!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Hallo,
Falk: We hadden al zoeen vermoeden dat de dakgoten het niet zouden houden dus hebben we de roofrack vast geschroeft, gelast, en geklemt. Overigens komt er niet zoveel gewicht op te liggen (alleen 2 banden en wat benzine (totaal gewicht nog geen 100 kilo) zou die dat wel overleven? of breekt die dan waarschijnlijk ook af?
Wat de lichten betreft heb je helemaal gelijk. Die reflecteren inderdaad op de vooruit. Wat kan ik daar tegen doen?? Die plaat onder de motorkap is volgens de Kornuiten (een team dat de challenge ook in een cx 2.2 heeft gereden) wel belangrijk om de Carterpan (zeg ik dat zo goed?) te beschermen tegen stenen. Daarnaast zeiden ze dat de auto wat makkelijker door het zand heen schuift als die plaat eronder ligt. Maargoed wat betreft reparaties dan kunnen we er inderdaad niet bij. Ik zal de kornuiten eens bellen en vragen hoe zei dat hebben gedaan.
De motorkap wordt opnieuw gespoten (door een sponser die wil hem lichtblauw met zijn logo wilt hebben)
Iedereen bedankt voor de replies en de aanmoediging.


































Totaal aantal Berichten: 15735
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wat dacht je van schroeven in plaats van lassen? (voor die plaat onderop he)
Extra lampen verder naar voren plaatsen. Bijvoorbeeld voorop je motorkap. Maar dan moet je wel genoeg zicht over houden.
Wat misschien ook kan is een plaat ofzo onder de lampen aanbrengen zodat het licht niet meer op de ruit valt.
Zelf had ik ook lampen op mijn BX. Die stonden zo ver naar achteren dat ze in mijn zijspiegels schenen. Oeps !
Schijt aan originaliteit.
Rayden108 schreef:Hallo,
Falk: We hadden al zoeen vermoeden dat de dakgoten het niet zouden houden dus hebben we de roofrack vast geschroeft, gelast, en geklemt. Overigens komt er niet zoveel gewicht op te liggen (alleen 2 banden en wat benzine (totaal gewicht nog geen 100 kilo) zou die dat wel overleven? of breekt die dan waarschijnlijk ook af?
Blijft wel liggen hoor, maar 100kg is wel de max.
PS:
Die carterbescherming is echt heel hard nodig. Als je verder nix doet kom je er toch wel, maar zonder bodembescherming wordt het lastig!
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Een extra oliekoeler inbouwen is natuurlijk ook nog mogelijk.





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Ik denk dat ik morgen een plaat onder die lampen ga maken dat ze niet op de vooruit schijnen
Ben druk bezig (naast sponsoring) met de beschermplaat en denk dat we hem met dikke bouten gaan vastmaken. Mocht ie eraf moeten dan kan dat, enige is wel dat we hem er dan waarschijnlijk niet meer op krijgen. Marucules hoe heb jij dat gedaan??
Een extra oliekoeler inbouwen is voor mij een beetje ingewikkeld ben ik bang…. Zal eens kijken of de garages die mij sponsoren er tijd en zin in hebben.




Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Goed bezig jongens,
Wat betreft de lampen, dat moet je even testen en anders naar voren met die handel.
De plaat vastbouten is goed te doen en als je de gaten wat ruimer maakt zal ook terug monteren geen probleem zijn.
Ja en het roofrack zou ik…..........thuis laten, maar goed dat is mijn idee.
Het dak is berekend op 80kg! En de wasborden doen de rest, zelfs bij een cx.
In 2006 reden er een Alfa 155 en een Toyota corolla mee en bij beide scheurde de dakrand af!!!!!!!!
Team Supertrooper kon zonder hulp niet eens uit de auto komen.
Waarom maken jullie geen dubbele bodem??





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Hallo, onder die lampen zal wel een plaat moeten want we hebben ze vast gelast zodat ze niet los konden trillen (niet helemaal doordacht dus…) Maargoed de dakbak zit ook gelast dus die komt ook niet meer van zn plek af….kan wel maar is gewoon teveel werk (kan zelf namelijk niet lassen). Reden dat we die roofrack uberbaupt erop hebben gezet is omdat we de benzine niet in de auto wilden hebben.
Die dubbele bodem ( er van uitgaand dat je een plaat in de kofferbak bedoeld )hebben we zeker overwogen maar toen we hoorden dat Nomad ons ging sponsoren met tenten, slaapzakken en kleding voor kou en warm kwamen we op het brilliante plan om de kofferbak met iets anders op te vullen (uiteraard via sponsering)
2x excalibur versterkers (4kanaals)
1x Lighting audio versterker (4kanaals)
2x 10inch subs
4x 6x9 speakers
2 maal normale speakers in de deuren
2 Disco zwaailichten aan de binnenkant van de klep (dus als je hem opendoet dan heb een disco)
Wellicht niet het meeste gewicht besparende plan maar in iedergeval wel origineel…..weegt trouwens allemaal bij elkaar nog geen 50 kilo. Heb het er vandaag ingebouwd (nog niet alle speakers). Dus mochten we op saaie overnachting plekken terecht komen dan kunnen de 6x9 speakers het dak op en gaan we een feesje bouwen…...(ben nog bezig met Bavaria )
Maargoed we hebben het gedeelte vanaf de achterbank leuning tot de voorstoelen vrij gehouden voor onze eigenspullen en misschien komt die dubbele bodem er alsnog in…... In iedergeval bedankt voor alle tips…
Tot morgen….
Rayden108 schreef:
Ben druk bezig (naast sponsering) met de beschermplaat en denk dat we hem met dikke bouten gaan vastmaken. Mocht ie eraf moeten dan kan dat, enige is wel dat we hem er dan waarschijnlijk niet meer op krijgen. Marucules hoe heb jij dat gedaan??
Vastgebout. En die oliekoeler zou ik niet doen. Altijd gaat alles stuk wat mensen er op gebeund hebben. Gewoon je koeling in orde en een extra fan. Dan kan er nix mis of stuk gaan.
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Falk schreef:Goed bezig jongens,
Ja en het roofrack zou ik…..........thuis laten, maar goed dat is mijn idee.
Het dak is berekend op 80kg! En de wasborden doen de rest, zelfs bij een cx.In 2006 reden er een Alfa 155 en een Toyota corolla mee en bij beide scheurde de dakrand af!!!!!!!!
Dat roofrack ziet er natuurlijk gewoon heel erg rally uit dus die moet er zeker opblijven. Dat ie er halverwege afsodemietert is onderdeel van de lol! (en nix wat een rol ductape niet kan oplossen)
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
PS die stereo is een heel goed idee, een nachtfeestje in de woestijn is erg gezellig, biertje drbij en niemand in de hele verre omtrek, prima. Zorg wel voor voldoende Amperes in je auto, want met deze configuratie valt het feestje na een uur stil
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1





Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Dus komt er nog 50 kilo aan extra accu’s bij
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Hehe ja aan een tweede accu heb ik ook nagedacht maar kan geen systeem vinden hoe je een tweede accu aansluit op de dynamo zonder die omzeep te helpen (althans de regelaar die bepaald of de accu vol zit)
Dus denk dat we de motor s’avonds gewoon laten lopen dan is het toch niet zo warm en benzine verbruik in stationair valt wel mee.
Heeft iemand nog twee scheppen over??? Of materiaal waar we rijplaten van kunnen maken?
Zoek eens op ‘diodeschakeling’of ‘diodebrug’ op google. Ik heb zelf weinig verstand van stroom, dus veel verder kan ik je niet helpen.
Schijt aan originaliteit.