

Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 19-10-2009
- ID/DS DS 21 Pallas
Beste forumleden,
Zoals gebruikelijk stel ik mij even voor op dit forum als nieuwe deelnemer. Aanleiding is de DS20 H Pallas Brun Scarabee die sinds een week in mijn bezit is. Deze godin is van november 1974 en sinds 1999 in Nederland.
Opgegroeid in een Citroen-familie met 2CV’s, Dyane’s, Mehari’s en een paar GS’en en na het behalen van mijn rijbewijs zelf een jaar of vijf een Mehari en diverse 2CV’s gereden en gerestaureerd. Na de afronding van mijn studie brak een periode van Duitse lease-auto’s aan, maar de DS is altijd blijven lonken sinds daar als 4-jarig jochie met mijn opa in had gereden.
Nu, vele jaren later, heb ik deze droom kunnen verwezenlijken. Aangestoken door mijn buurman met vier (!) DS’en waar bijna dagelijks aan geklust wordt ben ik lid geworden van de Citroen ID/DS club en is de zoektocht serieus geworden. Na diverse verschillende proefritten en bezoeken aan Jan Konijnendijk in Bergschenhoek een stuk wijzer geworden en tijdens het najaarsoverleg van de Citroen ID/DS club bij Avifauna tegen ‘mijn’ DS aangelopen.
Paar dingen hebben de doorslag gegegeven: ten eerste de kwaliteit van de auto (keihard, topstaat), ten tweede de lol en de kwaliteit van de Pallas en ten derde de kleur. Brun Scarabee was vanaf het begin van mijn zoektocht al favoriet.
Ondanks de goede staat van de auto zijn er uiteraard ‘projectjes’ en naarmate ik de auto en de onderwerpen op dit forum beter leer kennen zal het geen saaie hobby worden.
Ik heb al goede en bruikbare dingen op het forum gelezen en hoop er ook snel een bijdrage aan te leveren.
Groet,
Daniel Brochet
DS 21 M Pallas 1966 Gris Palladium


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Erg mooi hoor! Gefeliciteerd en welkom op het forum.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mooi jaren `70 kleurtje! En de auto ziet er strak uit. Welkom!
Citroen!












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mooie dame! welkom
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>



Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
van harte proficiat met deze godin
groetjes DS rijder























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ook van mij veel veilige km’s gewenst.
Inderdaad een mooi kleurtje.
Welkom op het forum en veel plezier met je fraaie DS.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Blooper1963 schreef:Inderdaad een mooi kleurtje.
Uiteraard ook een welkom mijnerzijds; rijdt zelf vanaf 1986 in een DSuper (franse import) in dezelfde kleur, helaas nu helemaal mat geworden…, maar (nog steeds) ongelast! Slaapt ‘s winters binnen, hoor.
Bekleding in oker stof?


Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 19-10-2009
- ID/DS DS 21 Pallas
vlietmansje schreef:
Uiteraard ook een welkom mijnerzijds; rijdt zelf vanaf 1986 in een DSuper (franse import) in dezelfde kleur, helaas nu helemaal mat geworden…, maar (nog steeds) ongelast! Slaapt ‘s winters binnen, hoor.
Bekleding in oker stof?
Mijn auto is een keer overgespoten. Alleen aan de buitenkant, de binnenkant is nog origineel en inderdaad iets matter.
Als ik het goed heb uitgezocht is de stof “Jersey Velours Raye” zoals toegepast in de Pallas modellen van 1974 en 1975. De kleur is oranje (caramel of oker?), gecombineerd met wit leer (skai?).
De auto is een binnenslaper, maar ik wil er wel het hele jaar mee rijden. OK, alleen met mooi droog weer en niet in de pekeltijd
DS 21 M Pallas 1966 Gris Palladium

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Hele fraaie voiture! Welkom…..
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Hi
Ziet er maximaal uit Daniel!
mooie kleurcombinatie bekleding en buitenkant..
veel plezier ermee.
joost
keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!
BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster















Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Erg mooie snoek! Veel plezier ermee en welkom hier!





Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Ah, weer een geïnfecteerde die eindelijk toegeeft aan zijn diepste behoefte
Welkom hier en vele veilige kilometers. Hoe zit het met de roestpreventie van je mooie dame? Weet je daar iets van?
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…


Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 19-10-2009
- ID/DS DS 21 Pallas
Citroën-das-pas-fën schreef:Ah, weer een geïnfecteerde die eindelijk toegeeft aan zijn diepste behoefte
Welkom hier en vele veilige kilometers. Hoe zit het met de roestpreventie van je mooie dame? Weet je daar iets van?
Alles is waar mogelijk uit elkaar geweest en helemaal behandeld
De auto is in elk geval sinds haar komst in Nederland in 1999 een binnenslaper. Ik heb een droge, goed geventileerde garage, dus hopelijk kan ik haar in deze staat houden.
DS 21 M Pallas 1966 Gris Palladium





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Behandeld tegen roest: Waarmee? Tectyl spoelt gewoon weg onder invloed van pekel…
Jersey velours lijkt me goed, maar de Pallas-bekleding van de ‘74-er en ‘75-er DS-en is juist “geblokt” op de middenbaan, in plaats van gestreept, zoals in de jaren daarvoor.
Citroen!


Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 19-10-2009
- ID/DS DS 21 Pallas
DriverD schreef:Behandeld tegen roest: Waarmee? Tectyl spoelt gewoon weg onder invloed van pekel…
Jersey velours lijkt me goed, maar de Pallas-bekleding van de ‘74-er en ‘75-er DS-en is juist “geblokt” op de middenbaan, in plaats van gestreept, zoals in de jaren daarvoor.
Ik moet even navragen met welk goedje de roestbehandeling is gedaan, maar de vorige eigenaar heeft ook nog een DS cabrio, een SM, een Rolls Royce en nog ouder spul, dus die weet vast wel waar hij mee bezig was.
Bij mij is de bekleding inderdaad ‘geblokt’ op de middenbaan. In het boek “De originele Citroen DS” van Jan de Lange en John Reynolds staat deze stof omschreven als “Jersey Velours raye” (bladzijde 143).
DS 21 M Pallas 1966 Gris Palladium