2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
DS20 H Pallas Brun Scarabee van Daniel
Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 22 oktober 2009 10:58 PM
  [ # 16 ]

Top dame ! De binnenkant heeft mijn voorkeur ! Groet, Molenaar

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 oktober 2009 11:15 PM
  [ # 17 ]
Daniel Brochet schreef:
DriverD schreef:

Behandeld tegen roest: Waarmee? Tectyl spoelt gewoon weg onder invloed van pekel…
Jersey velours lijkt me goed, maar de Pallas-bekleding van de ‘74-er en ‘75-er DS-en is juist “geblokt” op de middenbaan, in plaats van gestreept, zoals in de jaren daarvoor.

Ik moet even navragen met welk goedje de roestbehandeling is gedaan, maar de vorige eigenaar heeft ook nog een DS cabrio, een SM, een Rolls Royce en nog ouder spul, dus die weet vast wel waar hij mee bezig was.

Bij mij is de bekleding inderdaad ‘geblokt’ op de middenbaan. In het boek “De originele Citroen DS” van Jan de Lange en John Reynolds staat deze stof omschreven als “Jersey Velours raye” (bladzijde 143).

Weet je hoeveel fouten er in dit -zwaar overgewaardeerde- boek staan? Wink

Citroen!

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 23 oktober 2009 08:27 AM
  [ # 18 ]
Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5534
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 23 oktober 2009 11:19 AM
  [ # 19 ]

Mooie DS!

Veel zweef plezier.

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 23 oktober 2009 12:35 PM
  [ # 20 ]

Mooie DS20 love Heb ik zelf ook gehad in dezelfde kleur! enne…. welkom hier cheese

Profiel  
 
gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 23 oktober 2009 03:24 PM
  [ # 21 ]
DriverD schreef:

Weet je hoeveel fouten er in dit -zwaar overgewaardeerde- boek staan? Wink

Misschien moet je eens een draadje starten met als titel: Fouten in “de originele DS”. Kunnen we dan aanvullen en allemaal van leren en de volgende herdruk wellicht verbeteren. Ik vind het zelf wel een goed geschreven leesboek dat veel doet om mensen enthousiast te maken voor de auto.

Oh en een prachtige auto trouwens Daniel. Proficiat!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 oktober 2009 03:48 PM
  [ # 22 ]

Volgens mij heeft de DS-club het boek opnieuw uitgegeven (de schrijver had er geen zin meer in), inclusief erratum.

Goed boek over de DS? “L’album de la DS” van Viasnoff (uit mijn hoofd).

Citroen!

Profiel  
 
Daniel Brochet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 19-10-2009

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 23 oktober 2009 05:45 PM
  [ # 23 ]

Ik heb het boek gekocht bij de Citroen ID/DS club tijdens het najaarsevenement bij Avifauna. Er staat in dat het de oorspronkelijke uitgave is.

“Das grosse Citroen-DS-Buch” van Daniel Puiboube (ISBN 3-89365-142-X) schijnt ook een goed naslagwerk te zijn. Maar in het Duits uiteraard.

Vandaag overigens mijn eerste slooponderdelen gekocht: klokkenset met temperatuurmeter (project!), de DS hoedenplankspeaker (project voor dit weekend), een reserve luchthoorn en claxon en diverse schakelaars. De licht in het handschoenenkastje doet het niet en de schakelaar voor de kofferbakverlichting ontbrak.

Daarnaast in Delft bij Van Bemmelen een setje nieuwe gele H4 koplampen op de kop getikt.

Ik ben dus klaar voor de eerste kluszaterdag. Elektra met o.a.:
- koplampen vervangen
- verlichting controleren (links voor is iets mis met de massa)
- binnenverlichting (schakelaar?) repareren
- verlichting handschoenenkastje repareren
- verlichting kofferbak repareren
- oude (niet-origenele) hoedenplankspeakers verwijderen
- cd-wisselaar verwijderen (zit nu onder de plek waar de DS hoedenplankspeker hoort en komt)
- DS hoedenplankspeaker schuren en spuiten
- achteruitrijlichten opknappen

Ik heb er zin an en ‘vrij’ gekregen van mijn vriendin Wink

DS 21 M Pallas 1966 Gris Palladium

Profiel  
 
pvanessen
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003

- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Gepost: 23 oktober 2009 09:36 PM
  [ # 24 ]
Daniel Brochet schreef:

Ik heb er zin an en ‘vrij’ gekregen van mijn vriendin Wink

En zo hoort het ook, ze moet wel haar plaats weten natuurlijk Laughing

Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 23 oktober 2009 09:39 PM
  [ # 25 ]

Linkervoorspatbord heeft massadraadje naar de luchtinlaat toe, met oranjebruine hoes. Rechter trouwens ook.

knuffel

Profiel  
 
Daniel Brochet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 19-10-2009

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 24 oktober 2009 06:27 PM
  [ # 26 ]

Nou, mijn eerste klusdag viel niet ontzettend mee.

- Massadraadje lag gewoon los, dus dat was meteen verholpen (dankjewel Vlietmansje).
- Verwijderen cd-wisselaar en speakers gaf ook geen problemen.

De koplampen vervangen gaf het eerste probleem. Ik had toch van die mooie H4 lampen met gele kapjes? Nou, het viel mij al op dat die kapjes niet zo vast zaten. Bij de rechterkoplamp was het geen probleem. Bij de linkerkoplamp kom je wat moeilijker, dus ik was aan het pielen om de fitting met de lamp in de reflector te draaien en ‘tingeling’: daar lag het gele kapje los onderin de reflector… 
grrr Iemand enig idee hoe ik dat er weer uit kan krijgen?

Dan de rechterverstraler. Daar is het massadraadje afgebroken van de fitting waar de H1 lamp in vast zit. Dat zou ik kunnen maken ware het niet dat de fitting knettervast in de reflector zit. Ben met schroevendraaieres en knijptangen in de weer geweest, maar geen beweging in te krijgen. Tips? De fohn van mijn vriendin of zo?

Ten slotte de verstralers in het algemeen: de linker is goed aangesloten, maar hij gaat niet aan. Alleen de grote lampen doen het. Iemand een idee?

Goede verlichting is wel een beetje een basisvoorwaarde in deze donkere dagen, dus tips en advies zijn welkom!

Bij voorbaat dank,

Daniel

DS 21 M Pallas 1966 Gris Palladium

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 24 oktober 2009 07:09 PM
  [ # 27 ]

Ik ben ook wel eens aan het vechten geweest met m’n verstralers.
Eerst had ik niet door dat je de schakelaar hiervoor moest indrukken.
En vervolgens bleek de schakelaar zelf defect.
Toen maar eens goed met de multimeter aan de slag gegaan.
Alle draadjes van de kabelboompjes, die in de schermen liggen even doorpiepen en controleren op breukjes e.d.
En dan van de schakelaar naar waar ze door het schutbord gaan.
Electriek in de snoek blijft je verrassen. Twisted Evil
Succes Peter.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 24 oktober 2009 08:46 PM
  [ # 28 ]

Het is beetje puzzelen op afstand, maar een poging wagend:

In de bedrading achter het klokkenspel (het paneel met de snelheidsmeter, controlelampjes en toerenteller) ligt aan de linkse kant in de bedrading een relais dat de verstralers schakelt. Dat zou defect kunnen zijn.

Je zou de bedrading in het spatbord kunnen testen door eerst het stadslicht aan te zetten en de spanningvoerende draad te vinden tussen spatbord en auto (een voor een de stekkertjes lostrekken: lampje uit is ‘m); dan kun je met die draad een voor een de draden testen die de diverse lampen (en claxon, niet schrikken) aanschakelen.
Zo weet je of het spatborddeel naar de verstraler ok is.

Vooruitlopend aan het verder uitzoeken wat er aan de hand is kun je nog overwegen de spanningsvoerende draad naar de grootlicht lamp te zetten op de draad naar de verstraler, dan heb je bij grootlicht de binnenlampen branden, die geven veel meer licht!

Verder zit de fitting in de verstraler gepopt, dacht ik…

Je hebt zo weinig ruimte met deze @#$%^&-klussen dat je waarschijnlijk eindigt bij demontage van de spatborden (op zich niet zoveel werk als het lijkt), dan kun je ze ondersteboven op een deken leggen en werk je makkelijker. Uiteindelijk kun je dan nog de hele units eruit schroeven, de ruitjes blijven dan zitten in het spatbord.

Kun je zo verder?

knuffel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 oktober 2009 09:02 PM
  [ # 29 ]

Kleine correctie: Bij de nieuwere DS-en loopt alleen het grootlicht orgineel via relais (te vinden achter de klokken), het dimlicht en de (kleine) verstralers hebben geen relais.

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 24 oktober 2009 09:08 PM
  [ # 30 ]

Oeps, dank je wel, goede correctie!

knuffel

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook