Totaal aantal Berichten: 485
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Na een succesvol afgeronde speurtocht nu dan het vervolg in dit draadje betreffende het wel en wee van La CX.
Het is alweer iets meer dan een week geleden dat ik mijn aanwinst naar Nederland heb gereden. In die tijd heb ik eerst mijn tuin opnieuw aangelegd (nou ja, volgekegeld met tegels dan, een kamerbreed terras zogezegd). Ondertussen is ook een afspraak gemaakt met het RDW teneinde een NL kenteken voor de dame te verkrijgen. Na haar inburgering zal ze dan ook nog APK gekeurd moeten worden. Voordat het zover is dienen er echter een paar kleine euveltjes verholpen te worden. Daar ben ik inmiddels mee begonnen maar nog niet echt gevorderd. Meteen al een probleem te pakken.
De snelheidsmeter doet het niet dus dacht ik met de Haynes in de hand even snel het instrumentenapneel te demonteren. Het staat er zo eenvoudig in, in 6 stappen. Stap 1 en 2 leverden geen probleem op. Maar in stap 3 ging het mis. Volgens de handleiding moeten de bovenste en de onderste clips worden losgemaakt. De bovenste clips ook geen probleem maar helaas kan ik de onderste niet vinden. Waar zitten die dingen opdat ik ze los kan maken?
Als ik deze stap over zou slaan en door ga naar stap 4 moet de snelheidsmeterkabel los gemaakt worden. Maar dat ding zit in een heel smal gleufje aan de achterzijde van het paneel en met mijn vingertjes kom ik daar niet bij. Truukje met tangetje of zo?
Dan nog even een vraagje van meer praktische aard. Heb er nog niet echt naar gekeken maar het viel mij wel op dat het voorste krikpunt niet echt dicht bij de voorwielen zit. Gezien het grote gewicht dat bij een CX op de voortrein hangt, waar plaatsen jullie de bokken indien de gehele voorzijde opgebokt moet worden. Ik wil niet het gevaar lopen dat de dame voorover van de bokken af duikelt.
Zie de reply’s met vreugde tegemoet.
Groet, Henk.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
In dit draadje wordt e.e.a. over clips en kabel v.d. snelheidsmeter gezegd:
http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/201179/P0/
Kans dat bij jou de onderste clipjes er helemaal niet meer zitten omdat ze kennelijk moeilijk terug te zetten zijn, en ook niet echt nodig…

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Die onderste clips zien er zo uit:
Eentje links, eentje rechts en dus onderin. Daar waar het metaal bij de veer overgaat, zie je een lipje en dat lipje houdt het dash vast.
Misschien helpt het plaatje wat.
Assteunen gaan gewoon onder de krikpunten hier en dan staat het boeltje gewoon goed.
Succes!

- CX GTi
OK, bedankt mensen. Vooral die foto maakt het wel erg duidelijk. Die hadden ze beter in de Haynes kunnen plaatsen als de foto van de bovenste clips. Die ‘ziet’ een blinde nog wel zitten
De clips zitten er bij mij nog wel in, in ieder geval aan de linker zijde, rechts heb ik nog niet kunnen zien. Daar is het een beetje voller met kabels
Vanavond maar eens met een schroevendraaiertje aan de gang en zien dat ik deze naar achteren geschoven krijg. Neem tenminste aan dat ze daar naar toe moeten.
Groet, Henk.
Lt.Gen. George S. Patton

- BX 1.9 TURD, de Euro
Ja, als je in je stoel zit, moeten ze dus naar voren geschoven worden, richting ruit.

- CX GTi
Dat bedoel ik. Richting ruit is naar achteren in het instrumentenpaneel. Ach, als het maar de goeie richting is. Niet dan?
Groet, Henk.
Lt.Gen. George S. Patton

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Henk, weet je nu al welke kleur blauw het is?
Ik was vanmiddag bij de XM sleutelmeeting bij Citroen dealer v.d. Maat in Zwaag. Daar stond binnen een hele mooie CX Reflex, eigendom van de magazijnmeester, in de kleur Bleu Argenté. Volgens hem is het de enige in Nederland in die kleur omdat het alleen op speciale bestelling geleverd werd.
Zo te zien is jouw dame ook die kleur en dan heb jij nu de 2e naar Nederland gebracht hebt.
Kleurcode = GNE
En heb je mss inmiddels wat foto’s om te showen?
Ja, was (is) een bijzonder mooie. Volgens mij is die van Henk blauwer.
Wim,
Disciplus Simplex

- CX GTi
Ik heb nog geen kleurcode gecheckt ops:
Weet nu nog niet of dat er vandaag van zal gaan komen. Zit nog in dubio wat ik zal doen. Naar de CX meeting in Leerdam (zonder CX) of naar m’n werkplaats. In het eerste geval kan ik misschien veel leren wat helpt bij het tweede. In het tweede geval heb ik gewoon meer tijd voor het tweede geval
Decisions, decisions.
Lt.Gen. George S. Patton

- BX 1.9 TURD, de Euro
Ga nou maar naar de meeting!!! Het is mooi weer en die auto loopt niet weg.
Veel plezier!
Ik sluit me helemaal aan bij Wendela.
Of doe wat mijn vriendin doet in zulke gevallen: volg je eerste keuze.
(Ik hoop dat ik je nu geen tegenstrijdig advies heb gegeven )
Wim,
Disciplus Simplex

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Henk,
Ik heb je helemaal nog niet gefeliciteerd met je dame. Van harte!
Ik ben nog niet lid van de CX club en dat zou ik wel moeten doen. Even kijken of ik vandaag vrij kan maken om langs te gaan. Dan kan ik meteen lid worden. Als ik jou was zou ik zeker gaan. Die auto wacht wel
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Ik sluit me helemaal aan bij Ree.
Krijgen we nog een verslagje van de trip en foto’s of zie ik iets over het hoofd ?

- CX GTi
Nou ik heb beide maar gedaan
Eerst effe naar mijn werkplaatsje gereden om het een en ander op te zoeken en te noteren.
Daarna met mijn lief naar Leerdam getogen voor de CiXe sleutelmeeting. Daar was het erg gezellig. Uitgebreid met enkelen staan babbelen over technische onderwerpen als Cruise Control, Diravi, hemeltjes en andere onderwerpen. Oww en heerlijk gegeten, waarvoor nogmaals mijn dank aan de organisatie.
Uiteraard heb ik ook meteen mijn inschrijfformulier ingeleverd en inmiddels de betaling overgemaakt.
We weten nu dus zeker dat haar kleur Blue Argenté is (code CNE - R). Gewoon geleverd in de jaren 82 en 83. Het ORGA nummer is 2183 dat betekent dat mijn dame op 31 oktober 1982 van de band is gerold. Daarmee is ze dan ook officieel modeljaar 1983
@Ree, Jou heb ik anders niet gezien op de meeting. Toch iets tussengekomen?
@Mark Nijenhuis: Waarschijnlijk wel, foto’s en verslag staan in het zoektopic By courtesy of wimb.
Lt.Gen. George S. Patton

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
hendrik69 schreef:@Ree, Jou heb ik anders niet gezien op de meeting. Toch iets tussengekomen?
Idd. Eerst de auto gewassen na de afgelopen vakantie in Engeland, daarna snelheidspuls naar de radio gelegd voor de navigatie en vervolgens mijn gereedschapskist op orde gemaakt voor achterin de CX. Zo gaat dat… Volgende keer ga ik nog harder mijn best doen
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Helaas ben ik er ook niet aan toe gekomen vandaag. Ik had haar graag eens willen bewonderen.