Beste,
Momenteel begonnen met het nieuw aangeschafte chassis volledig te strippen.
Bij het oude chassis kom ik een onderdeel tegen wat ik mis(te) op het nieuwe chassis.
Is dit een electronische regelaar? Het zit momenteel op een Dspecial uit 1973.
Ik hoor het weer graag.
Groet.























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
En als je de leidingkjes volgd,kan je dan niet uitmaken van waar of naar waar het heen gaat?
Ziet er uit als een benzine of LPG afsluiter??
Blooper1963 schreef:En als je de leidingkjes volgd,kan je dan niet uitmaken van waar of naar waar het heen gaat?
Ziet er uit als een benzine of LPG afsluiter??
Hij komt uit aan de linkerachterzijde. Het is vooral geen LPG- of benzine afsluiter..
ik zoek nog even naar een foto..
SPAM schreef:Blooper1963 schreef:En als je de leidingkjes volgd,kan je dan niet uitmaken van waar of naar waar het heen gaat?
Ziet er uit als een benzine of LPG afsluiter??Hij komt uit aan de linkerachterzijde. Het is vooral geen LPG- of benzine afsluiter..
ik zoek nog even naar een foto..
De aanvulling.. beide leidingen duiken in het verdeelblok voor de hoogteregelaar.
Mijn mooie vinger ligt op de leidingen vanuit het “onbekende onderdeel” :-0)
Volgens mij is het een electronische regelaar…














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is een afsluiter, die er voor zorgt dat de auto langer in de rijstand blijft staan. Komt die auto bij van der laan vandaan, of is ie daar ooit geweest? Is het merk van dat ding toevallig “Taets”?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Het is een afsluiter, die er voor zorgt dat de auto langer in de rijstand blijft staan. Komt die auto bij van der laan vandaan, of is ie daar ooit geweest? Is het merk van dat ding toevallig “Taets”?
Het waordt spannend .... ik ga even kijken voor je.
waterman schreef:Het is een afsluiter, die er voor zorgt dat de auto langer in de rijstand blijft staan. Komt die auto bij van der laan vandaan, of is ie daar ooit geweest? Is het merk van dat ding toevallig “Taets”?
Net even snel gekeken, ik kan alleen de tekst “mPm” zien op het kunstofgedeelte bovenaan. Voor de rest zit hij aangesloten op aarde en een 12V spanning.
Is dit soort spullen nog in omloop?

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Het is absoluut niet origineel en lijkt inderdaad een zelfgefabriceerde anti-sink regeling
met elektrische afsluiter…..
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoe bedoel je, nog in omloop?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
SPAM schreef:waterman schreef:Het is een afsluiter, die er voor zorgt dat de auto langer in de rijstand blijft staan. Komt die auto bij van der laan vandaan, of is ie daar ooit geweest? Is het merk van dat ding toevallig “Taets”?
Net even snel gekeken, ik kan alleen de tekst “mPm” zien op het kunstofgedeelte bovenaan. Voor de rest zit hij aangesloten op aarde en een 12V spanning.
Is dit soort spullen nog in omloop?
En een aanvullende foto.
waterman schreef:Hoe bedoel je, nog in omloop?
Met “in omloop” bedoel ik of het nog op de huidige onderdelenmarkt is te verkrijgen.
Ik wil de DS wel origineel “terugbouwen”, dus eigenlijk zonder dit component erin.














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gewoon er uit halen en aan mij geven dan maar ! Je kunt gewoon weer een originele leiding set-up maken, zoals in het werkplaatshandboek beschreven staat in het schema van de leidingen. Dan werkt alles weer origineel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
of aan mij geven!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:of aan mij geven!
Als er zoveel belangstelling voor is , moet ik het toch gewoon maar terug inbouwen :-0)
We zullen wel weer zien ....
Dit is een zogenaamde 2/2 klep , dwz. 2 aansluitingen en 2 standen.
Het vierkante zwarte deel waar mpm opstaat is een stekker, het ronde deel er onder is een magneet spoel.
Deze spoel bedient een schuif in het alum. deel. Deze schuif zorgt ervoor dat de poorten A en B met elkaar verbonden of afgesloten worden (A en B zijn de poorten waar je stalen leidingen op zitten)
in feite is het dus een electrisch bediende afsluiter (kraan)
dit ter info
gr mark
gr Mark