Totaal aantal Berichten: 10635
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Afgebroken massadraadje; wat je kan doen is in de fitting een klein gaatje boren. Klein oogje op de massadraad en vastzetten met een parkertje.
Succes!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Totaal aantal Berichten: 70
- ID/DS DS 21 Pallas
jantje1948 schreef:Afgebroken massadraadje; wat je kan doen is in de fitting een klein gaatje boren. Klein oogje op de massadraad en vastzetten met een parkertje.
Succes!
Dat klinkt als een praktische oplossing. Ga ik morgen proberen.
DS 21 M Pallas 1966 Gris Palladium

- ID/DS DS 21 Pallas
vlietmansje schreef:Het is beetje puzzelen op afstand, maar een poging wagend:
Je hebt zo weinig ruimte met deze @#$%^&-klussen dat je waarschijnlijk eindigt bij demontage van de spatborden (op zich niet zoveel werk als het lijkt), dan kun je ze ondersteboven op een deken leggen en werk je makkelijker. Uiteindelijk kun je dan nog de hele units eruit schroeven, de ruitjes blijven dan zitten in het spatbord.
Kun je zo verder?
Het zal wel neerkomen op de demontage van de spatborden.
Ik ben in elk geval blij dat ik op dit moment het klokkenpaneel nog niet hoef te demonteren.
Heeft het zin om de gele kapjes op de H4-lampen met een drupje soldeer vast te zetten?

Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
De hitte van de tin kan het fragiele kapje laten barsten, lijkt me. Lijmen?

- ID/DS DS 21 Pallas
vlietmansje schreef:De hitte van de tin kan het fragiele kapje laten barsten, lijkt me. Lijmen?
Inderdaad gelijmd. Lijkt me beter dan solderen.

- ID/DS DS 21 Pallas
Zo, de afdekring en het rooster van de originele DS luidspreker in hoedenplank netjes geschuurd en netjes gespoten. Ziet er keurig uit, al zeg ik het zelf.
Nou heb ik de originele (kartonnen) speaker er nog bij, maar die ga ik vervangen door iets moderners. Op dit forum ben ik gaan zoeken en daar kwam ik de T200 van Visaton tegen. Die wordt echter niet meer geleverd, dus ik moest op zoek naar een alternatief. Dat is niet al te eenvoudig in deze maat en zeker niet als je geen extra uitstekende tweeters en of fluorescerende kleuren wil.
Maar volgens mij ben ik geslaagd met de Pioneer TS-E2002i (http://www.pioneer.nl/nl/products/25/131/201/TS-E2002i/specs.html). De schroefgaten van deze speaker zitten op dezelfde diameter (20cm) als schroefgaten in de afdekring. Ik moet alleen twee gaatjes bijboren omdat de DS afdekring vier gaten heeft en de Pioneer zes gaten).
De diepte is overigens 2 cm minder dan de originele speaker, dus dat is winst. Net zoals de kwaliteit naar ik mag aannemen.
Ik schrok eerst even van de prijs, maar dankzij onze vrienden van Conrad (http://www.conrad.nl, bestelnummer 371433-8A) betaal je 119 Euro voor een setje. Inderdaad: ik heb straks dus een speaker over, maar die kan ik straks vast voor een goed prijsje kwijt aan mijn vrienden van de Citroen IDDS Club Nederland en/of dit forum!
Hi,
ik heb net een setje magnat luidsprekers gekocht op ebay
http://cgi.ebay.es/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190342460693&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:ES:1123
goeie maat en prijs goed.
daarbij heb ik nog een setje kleine tweeters ( 3cm doorsnede) en die komen op de originele plaats bovenop het dashboard in de ruimte waar nu die neo-belgische originele speaker zit.
tesamen met m’n ” nieuwe oude ” radio hoop ik dat het weer een muzikaal festijn wordt in de auto.
grt
keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!
BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster

- ID/DS DS 21 Pallas
Ik ben bang dat de tweeters midden in die Magnat speaker te hoog uitsteken als je de originele afdekring en het bijbehorende rooster wilt gebruiken. Met de Pioneer gaat dat lukken.

- ID/DS DS 21 Pallas
Vandaag mijn klassieke Franse kentekenplaat binnengekregen.
Niet om mee te rijden natuurlijk, maar wel een leuk hebbeding en het beantwoordt doorgaans de eerste vragen over de auto: wat voor een is het er en hoe oud is ie?

- ID/DS DS 21 Pallas
Daniel Brochet schreef:Nou, mijn eerste klusdag viel niet ontzettend mee.
De koplampen vervangen gaf het eerste probleem. Ik had toch van die mooie H4 lampen met gele kapjes? Nou, het viel mij al op dat die kapjes niet zo vast zaten. Bij de rechterkoplamp was het geen probleem. Bij de linkerkoplamp kom je wat moeilijker, dus ik was aan het pielen om de fitting met de lamp in de reflector te draaien en ‘tingeling’: daar lag het gele kapje los onderin de reflector…
Iemand enig idee hoe ik dat er weer uit kan krijgen?
Goed, ik ben zondag dus twee uur aan het pielen geweest met zo’n flexibele veer met een grijpertje en zo’n zelfde flexibele veer met een magneetje: allemaal tevergeefs…
Vandaag staat mijn auto voor diverse klussen bij Jan Konijnendijk en Jan heeft het probleem in twee tellen gefixt: stukje installatiedraad, hoekje ombuigen, in de reflector buigen en hij hengelde het kapje er in 1 keer uit.
Mijn status van amateur is weer bevestigd
Wel blij dat het gelukt is!

- ID/DS DS 21 Pallas
Zo, ben een compleet blije rijder.
De auto is helemaal nagelopen, 1-2-3-ontsteking en nieuwe remblokken erin, verlichting weer compleet in orde, lekzak rechtsachter gerepareerd, nieuwe hoedenplankbekleding enzovoorts.
Vrijdag de eerste echte serieuze kilometers gemaakt. Dagje vrij, mooi weer, naar het strand, je kent het wel.
Zaterdag met de Regio West mooie rit door de polders en kennis gemaakt met het magazijn van de ID/DS club.
Ook kennis gemaakt het het fenomeen ‘pingelen’. Bij het optrekken zoals bij de oprit van de snelweg kun je het horen. Alleen Euro 95 in de tank (LPG is nog een ‘project’). Het mocht de pret niet drukken maar misschien toch op zoek naar iets hoger octaan brandstof.

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Benzine met octaangehalte 98 lijkt me aan te raden (deed Citroën ook).
Citroen!

- ID/DS DS 21 Pallas
Ik ga inderdaad maar eens naar 98 RON op zoek in de buurt van Rotterdam.
Intussen ook de Gradulux geplaatst. Als het beter weer is voeg ik weer een foto bij.

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Shell en Esso in ieder geval niet meer. Q8 en BP i.i.g. wel.
Volg je hart, gebruik je hoofd.

- ID/DS DS 21 Pallas
Even een update met een overzicht van de inmiddels afgeronde ‘projecten’ aan mijn DS (exclusief onderhoud):
- gele koplampen en verstralers
- Gradulux zonwering voor achterruit
- 123-ontsteking en nieuwe bougiekabels
- nieuwe hoedenplankbekleding
- originele speakerrand en gaas
- nieuwe 70Ah accu met snelkoppelingklem
- watertemperatuurmeter in waterpomp en dashboard
- Michelin XVS 185 HR 15 banden, inclusief binnenbanden (4 stuks)
- LPG-installatie (85 liter)
- 3-rijen radiateur
- moderne autoradio in schutbord onder dashboardkastje
- speakers onder de voorstoelen
- Continental Edison autoradio met FM (werkend, inclusief speaker in dashboard)
- rvs uitlaat (vanaf de middelste demper)
- rolgordels voor
- snelheidsmeter met remwegmeterschijf
- originele reservewielhouder voor krik en olieblik
- rvs ruitenwisserarmen