


























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Robin Visser schreef:effe lachen in de categorie ‘comme il fout’:
een “petjes” CX!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dans l’état wil alleen maar zeggen, dat er geen geldige keuring op zit.
Wat dan wil zeggen, dat de laatste keuring meer dan zes maanden geleden is, maar kan nog best een geldige keuring hebben.
Is dat een beetje duidelijk? Nee, vast niet.
Om een auto over te schrijven in Frankrijk is een keuring nodig van ten hoogste zes maanden oud. Is de keuring ouder, dan moet er opnieuw gekeurd worden voor je een carte grise kunt aanvragen.
Dans l’état zegt dus niet iets over de staat van de auto, maar over het verleden van de controle technique. Die is dus ouder dan zes maanden.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Steeds vaker wordt in die Franse advertenties voorgesteld om te ruilen, tegen Saxo, 206, Punto, Clio, noem maar op. Maar wel aanzienlijk kleiner. Kennelijk wordt de grote bak te duur om rijdende te krijgen of te houden…
garagestmarien schreef:Dans l’état wil alleen maar zeggen, dat er geen geldige keuring op zit.
Wat dan wil zeggen, dat de laatste keuring meer dan zes maanden geleden is, maar kan nog best een geldige keuring hebben.Is dat een beetje duidelijk? Nee, vast niet.
Om een auto over te schrijven in Frankrijk is een keuring nodig van ten hoogste zes maanden oud. Is de keuring ouder, dan moet er opnieuw gekeurd worden voor je een carte grise kunt aanvragen.
Dans l’état zegt dus niet iets over de staat van de auto, maar over het verleden van de controle technique. Die is dus ouder dan zes maanden.
Mmm, prikkelende stelling voor deze jongen die nogal babbels heeft over zijn beheersing van de Franse taal. Ik heb net dus maar even gegoogled op ‘dans l’état carte grise’. Er is wel wat discussie. Als ik het goed lees, wordt de term op de carte grise gezet bij eigendomsoverdracht met de bedoeling aansprakelijkheid voor eventuele gebreken uit te sluiten. Volgens anderen is dat niet afdoende. En ik denk, dat dit los staat van het wettelijke vereiste, dat bij verkoop een keuring niet ouder dan 6 maanden oud is. Het hangt natuurlijk wel samen. Een auto met gebreken passeert de keuring niet. Ik blijf voorzichtig vasthouden aan mijn mening over de betekenis van de uitdrukking ‘dans l’état’. Er wordt kennelijk mee aangegeven, dat als de auto ter keuring wordt aangeboden, dat het niet zeker is, dat de auto wordt goedgekeurd. Maar nooit geweten, dat dit een issue is voor de keuring in Frankrijk.
Voor de aanschaf en import van een Franse auto maakt het overigens niet uit. Die moeten een APK hebben om in NL de weg op te gaan met een NL-kenteken. En dan is het wel handig te weten, dat er werk aan de winkel is met een auto ‘dans l’état’. want 10 tegen 1 dat die niet voldoet aan de NL keuringseisen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat zou willen zeggen, dat je hier dus nooit een opknapper kunt kopen.
Het gaat er alleen maar om, dat voor een nieuw kentekenbewijs op jouw naam, de CT niet ouder mag zijn dan zes maanden.
Is die CT wel ouder, dan moet er een nieuwe CT komen om een kentekenbewijs te kunnen krijgen.
Dat is Dans l’état.
garagestmarien schreef:Dat zou willen zeggen, dat je hier dus nooit een opknapper kunt kopen.
Het gaat er alleen maar om, dat voor een nieuw kentekenbewijs op jouw naam, de CT niet ouder mag zijn dan zes maanden.
Is die CT wel ouder, dan moet er een nieuwe CT komen om een kentekenbewijs te kunnen krijgen.Dat is Dans l’état.
I rest my case
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
CX Reflex Familale met airco, rvs uitlaat en katalysator
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Een Reflex had toch altijd een 2-liter blok?
Citroen!
DriverD schreef:Een Reflex had toch altijd een 2-liter blok?
ik zie in de advertentie ook nergens de term Reflex terugkomen, wel “CX 2400”.
Los daarvan is deze dame wel rete-strak ...
en als we dan toch familiales de revue laten passeren: wat te denken van deze dame?
(en vergeet dan even de Pallas-doppen op een serie 2 ...)
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Dat dacht ik dus ook.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Op de foto zie je de achterkant. Op de kofferklep staat: “CX Reflex”.
Citroen!


































Totaal aantal Berichten: 15738
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Er staat reflex op het kofferdeksel…


































Totaal aantal Berichten: 15738
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
par eXeMple! schreef:Steeds vaker wordt in die Franse advertenties voorgesteld om te ruilen, tegen Saxo, 206, Punto, Clio, noem maar op. Maar wel aanzienlijk kleiner. Kennelijk wordt de grote bak te duur om rijdende te krijgen of te houden…
Euh, als je het oa op deze hebt:
A vous de proposer une somme correcte, ou un échange satisfaisant (les motos et les petites cylindrées genre 106, 205, clio etc) non merci.
Cordialement
Die mens geeft met zijn ‘non merci’ volgens mij juist duidelijk aan dat hij niet tegen dat soort rommel wil ruilen
graddus schreef:Er staat reflex op het kofferdeksel…
googelen op “CX 2400 Reflex” levert voornamelijk Engelse en Italiaanse hits op;
zou het een uit Italië (want LHD) geïmporteerde dame zijn?
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
De originele achterklep zou rot geweest kunnen zijn? Een ‘nieuwe’ klep erop?
Wat er achterop de klep van Jacqueline staat is ook niet waar. Ik heb helemaal geen diesel turbo meer. Dat kan natuurlijk ook nog. Ander blok erin?