Dag allen,
Ben nieuw hier (zal me op de juiste plek nog even voorstellen).
Ik heb al eerder CX gereden en rijd nu in een lease bak maar overweeg toch weer om CX te gaan rijden, jullie kennen dat wel.. Ik twijfel nog tussen één die zoveel mogelijk op orde is (met bijbehorende prijs) voor dagelijks gebruik, of een goedkopere voor erbij die ik gaandeweg op orde breng. In ieder geval een Douvrin.
Wat vinden jullie van deze:
Mooie kleur, centraal Frankrijk, goedkoop: http://www.marche.fr/petite_annonce_auto-occasion-achat-vente-citroen-citroen-cx-reflex-10-cv-ref9422361-dep18.html
Dichtbij, mooi interieur, “apk”: http://www.leboncoin.fr/vi/68906824.htm?ca=17_s
Ook dichtbij, nieuwe koppaking uitlaat en distributie: http://www.leboncoin.fr/vi/70265571.htm?ca=17_s
Grt!
Krimo

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Leuk als we je binnenkort als CX-rijder kunnen begroeten.
Je rijdt nu een leasebak, dat betekent ws dat je er voor je werk van afhankelijk bent. Je kan dan maar beter meteen een goede CX kopen, denk ik. Ook aan een goede moet meestal het nodige gebeuren.
Zonder een “bekende” discussie op gang te willen brengen, waarom in ieder geval een Douvrin?
Te zien aan de advertenties zoek je een belastingvrije serie 1. Bijkomend voordeel is dat dat de mooiste zijn, zowel uiterlijk als interieur (dashboard).
Dus die “suite maladie de mon marie” staat nog steeds te koop? Moet al iets van een jaar zijn. En dat voor die prijs…
Als je echt op zoek gaat, dan kan je ook een eigen draadje openen.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Die eerste, blauwe, voor 500 staat al zo ongelooflijk lang te koop. Ik heb geen idee wat er mis mee is.
Het zou haast de moeite zijn om te gaan kijken. Zo erg ver is het nou ook weer niet.

Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
garagestmarien schreef:Die is toch al eens langs gekomen?
Is inderdaad die uit de oldtimerverzameling van 1100 euro die naar de handelaar ging. Nu met meer foto’s wordt íe opeens een beetje afgekraakt door de kenners alhier. Is het echt zo erg ? Ik zelf zie dat het stuur er niet bijhoort….maar verders ...?
Ik zie er ook naar uit
Voor dagelijks gebruik kreeg ik bij D’oro het advies om voor een Douvrin te gaan (eenvoudige motor/onderdelenvoorziening) maar in het geval van een CX naast de lease bak mag er wel wat meer risico/werk aan zitten. Vind pre-Reflex/Athena wel nog mooier. Zal hier tzt. inderdaad een eigen draadje over starten.
Vind die bleu nuit erg mooi maar is net wat te ver gezien het risico dat het een grote misser kan zijn. Overweeg om van die andere twee binnenkort een dagtripje te maken om wat gevoel te krijgen met wat er zoal te koop is over de grens, en wie weet als je er dan toch bent
Ik kan aan die andere twee zo snel niets raars ontdekken, ook geen zeelucht roest zo te zien.
Alleen zoeken op “CX Athena” of “CX Reflex” levert trouwens nog wat meer resultaten op:
Mooie uitvoering voor een Athena: http://www.leboncoin.fr/vi/72864829.htm?ca=17_s
Voor de rood liefhebbers: http://www.leboncoin.fr/vi/74407920.htm?ca=17_s
En ook voor weinig: http://www.leboncoin.fr/vi/76131512.htm?ca=17_s

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Staat nog een witte te koop in frankrijk. http://www.leboncoin.fr/vi/69977860.htm?ca=7_s verder staat er nog eentje in belgie http://www.kapaza.be/Autos/Citroen/21896771/Citroen_CX_SW_2_0_20_Familiale.html maarja het weer is hier natuurlijk een stuk minder.
maar let wel op de prijs zegt natuurlijk ook iets over de kwaliteit en het is maar hoeveel werk en geld ben je bereid nog erin te steken en wat kun je zelf.
CX 2000 pallas ‘78
En wil je er per sé een uit Frankrijk halen of mag het ook een auto zijn die al in NL is?

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
bonetone schreef:En wil je er per sé een uit Frankrijk halen of mag het ook een auto zijn die al in NL is?
een uit Fr halen is een leuk uitje, en dan heb je er gelijk eentje toegevoegd aan het NL bestand !
en dan heb je ook een echte franse auto !
mais comme vous voulez…..
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 15738
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Leuk uitje ok, een toevoegen aan het NL-bestand vind ik een enorme hoop gezwets en dat het dan een ‘echte franse auto’ zou zijn nog veel meer. Het maakt toch geen donder uit waar je je droomauto vindt, als ie maar voldoet aan jouw eisen, aan jouw gewenste budget en precies dat doet wat jij er van verwacht, dan ben je toch helemaal blij. Ik heb mijn auto in Groningen gehaald, qua kilometers had ik dus ook voorbij Parijs kunnen zitten. Deze auto voldeed aan mijn beeld, aan mijn wensen en viel ook nog eens honderd procent mee bij bezichtiging. Dan maar zonder Frans avontuur, ik heb hem opgehaald, verzekerd en ben er mee naar huis gereden. En dat doe ik nu, 10 maanden en 25000 km verder nog steeds vrijwel probleemloos elke dag. Af en toe heb ik hier wel het idee dat er enorm gedroomd wordt over romatische avonturen, verre reizen en die ene, perfecte auto uit een geclimatiseerde schuur, waar de plaatselijke supergaragist zijn gekoesterde en strikt originele pronkstuk voor een peuleschil van de hand doet omdat zijn nieuwe vriendin het niks vind, zoiets (en vaak is men dan ook nog geen twee woorden van de taal machtig ook en moeten de annonces woord voor woord vertaald worden). Het is een leuk tijdverdrijf, dat dromen, maar Marco B. is in deze bijna een groot filosoof

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik vind het ook niet zo nodig, dat alles hier maar weggehaald wordt.

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
garagestmarien schreef:Ik vind het ook niet zo nodig, dat alles hier maar weggehaald wordt.
OK, anders dan:
ik hoop dat alle nette klassieke Citroens een goed tehuis vinden met een baasje die er goed voor zorgt - waar dat dan ook moge zijn.
als je er een zoekt en die staat toevallig over de grens moet dat geen belemmering zijn.
ik vond mijne toevallig in Fr….... als ie toen op dat moment dat ik aan het oriënteren was hier ergens stond was dat ook goed.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
JaapJ schreef:garagestmarien schreef:Die is toch al eens langs gekomen?
Is inderdaad die uit de oldtimerverzameling van 1100 euro die naar de handelaar ging. Nu met meer foto’s wordt íe opeens een beetje afgekraakt door de kenners alhier. Is het echt zo erg ? Ik zelf zie dat het stuur er niet bijhoort….maar verders ...?
Erger is het deze tekst: “wat transport schade aan motorkap en spatbord (deukje)”
Auto voor 1100 euro kopen, lompweg er een paar deuken in rausen, en dan moet ie 650 euro meer waard zijn
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
graddus schreef:...Af en toe heb ik hier wel het idee dat er enorm gedroomd wordt over romatische avonturen, verre reizen en die ene, perfecte auto uit een geclimatiseerde schuur, waar de plaatselijke supergaragist zijn gekoesterde en strikt originele pronkstuk voor een peuleschil van de hand doet omdat zijn nieuwe vriendin het niks vind, zoiets…
Hahahahahaha
Maar eerlijk is eerlijk, je kan het rationaliseren wat je wilt, maar een Citroen uit Frankrijk halen IS romantischer dan een auto uit Grunn halen.
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Als je naar Frankrijk gaat en daar een goeie aantreft wel. Als je voor niets 2x 1.000 km hebt gereden of erger nog, thuisgekomen een kat in de zak blijkt te hebben gekocht, is het gauw afgelopen met de romantiek. Maar het idee op zich spreekt waarschijnlijk iedereen hier wel aan.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 15738
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Marcules schreef:graddus schreef:...Af en toe heb ik hier wel het idee dat er enorm gedroomd wordt over romatische avonturen, verre reizen en die ene, perfecte auto uit een geclimatiseerde schuur, waar de plaatselijke supergaragist zijn gekoesterde en strikt originele pronkstuk voor een peuleschil van de hand doet omdat zijn nieuwe vriendin het niks vind, zoiets…
Hahahahahaha
![]()
Maar eerlijk is eerlijk, je kan het rationaliseren wat je wilt, maar een Citroen uit Frankrijk halen IS romantischer dan een auto uit Grunn halen.
Mwoah Frankrijk is hier een uur vandaan, Groningen viereneenhalf en dan versta ik ze daar nog eens slechter ook