Totaal aantal Berichten: 1526
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
De opsporing van de lekkage in mn kofferbak heeft ertoe geleid dat ik een mooie lasklus heb, of eigenlijk een paar lasklussen. hier en daar zaten er een paar alu plaatjes gepopnageld over roestgaten. dikke tectyl erover en niemand die het ziet…. jaja en ondertussen lekker verder roesten.
Afijn ik heb de lekkage gevonden en na demontage van achterruit, achterklep, LPG tank , achterspatborden en wielen, achterbank achterbumber en achterlichten kan er geslepen en gelast worden.
Toch wel lekker als je een grote garage hebt.Op zich hou ik wel van zon uitdaging maar het is zo jammer dat het niet nodig was geweest als de vorige eigenaar zn werk in 1 keer goed had gedaan. Afijn ook gelijk maar even de rechterachterbumperophanging vervangen. Dat was meer kit dan metaal. Wist ik al een jaar of 2 maar had geen zin om daar te gaan lassen. Nu alles uit de weg is gaat het gelijk maar in 1 moeite mee.
Alles zal reg kom….
sorry voor de matige fotos, genomen met mn mobiel.
ik zal deze threat gebruiken om jullie op de hoogte te houden van de ontwikkelingen hier in Noorwegen.
op de voorgrond van de onderste foto mn nieuwe achterspatbord. weet iemand hoe ik de sierstrip van mn oude spatbbord af krijg zonder de boel te beschadigen?
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bekende plaats om te rotten, daar bij de C-stijl. Weinig DS-en gezien die daar gaaf waren…
Citroen!
Gert-Jan Brink schreef:op de voorgrond van de onderste foto mn nieuwe achterspatbord. weet iemand hoe ik de sierstrip van mn oude spatbbord af krijg zonder de boel te beschadigen?
Dag,
eenzelfde klus heb ik in het voorjaar gedaan (en deels laten doen, ik kan zelf niet lassen). Achterschermen gerestaureerd, regengootje en schelp vervangen, gat in binnenscherm gelast (ook bij mij was dit gat met plamuur en tectyl dichtgemaakt!!).
De sierstrip zit geplakt, geschroefd of gepopnageld. Als ze geplakt zitten, kun je ze eenvoudig verwijderen en met nieuwe plakstrippen weer op je nieuwe scherm plakken. Met schroeven en popnagels ontkom je er bijna niet aan om de strip aan één kant voorzichtig open te buigen, de rubberen strip eruit te schuiven zodat je bij de schroeven of popnagels kunt en bij montage de omgekeerde volgorde te hanteren. Het forum staat vol met discussies over plakken of schroeven of popnagelen, maar omdat de achterschermen nogal gebogen zijn, heb ik er voor gekozen om ze met popnagels vast te zetten (nadat ik de gaatjes eerst héél goed behandeld had).
Zie mijn website, staan wat details op, foto’s zullen je bekend voorkomen.
O ja, als het moet en als je geduld hebt, neem ik wat spullen voor je mee: onze 3de vakantie in Noorwegen staat gepland vanaf 21 juni 2010 (in Alesund waren wij in 2006), deze keer nog iets noordelijker…....
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi en Xsara Picasso)

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
das een erg aardig aanbod van je en wie weet maak ik er wel gebruik van. Al kom ik gelukkig regelmatig zelf ook in Nederland.Neem mettertijd maar even contact met me op.
Ik kan je in ieder geval aanbieden je rond te leiden in Het mooie Alesund en als je met de DS reist kan ik je met eventuele problemen van dienst zijn. Ook op HY en 2cv gebied kan ik mensen te hulp schieten. ( voor andere lezers misschien interessant.)
Ik heb hier een goede ruime werkplaats onderdelen en gereedschap
Ben uiteraard vie het forum op te sporen of anders op mn mobiel 0047 995 49 755
gr
Gert-Jan
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Reis gaat volgend jaar tot Trondheim (langs Zweedse grens naar noorden), daarna weer richting zuiden (naar regio Jostedalsbreen en Jotunheimen). Toen wij in Alesund waren, was het eiland Runde (moet jou bekend zijn) ons reisdoel.
En nu weer on-topic: véél succes met de reparatie van je DS. Toen de mijne klaar was, zijn wij er mee naar Frankrijk gereisd, 3500 kilometer, géén probleem gehad. Maar Noorwegen?? Twijfel ik ernstig over. Heb wel nog een overzicht van Noorse Citroëngarages in mijn C5 liggen, dus het wordt kiezen: óf de C5 óf de DS. Die laatste is natuurlijk véél aantrekkelijker als reisauto in Noorwegen (weinig tot geen snelwegen, max. snelheid 80 km. per uur, meedraaiende verstralers in die tientallen pikdonkere tunneltjes….). Van de andere kant: benzine 1:10 tegen diesel 1:16 scheelt toch al snel 350 euro bij een reis van 5000 kilometer…...Ik neem tegen die tijd contact met je op (via forum of PB), wie weet.
Leuk voor Noorwegengangers om een contactadres te hebben, je weet maar nooit! Lang leve dit forum.
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi en Xsara Picasso)
Hoi,
Misschien een handige link voor vakantie gangers: http://www.dsid.no/?help
En mocht iemand in de buurt van Trondheim op vakantie willen is dit een leuk adres: http://www.gerdine.no
Zelf heb ik jaren gewoont in deze omgeving en afgelopen jaar ben ik er 4 weken op vakantie geweest, nog niet met de DS maar dat komt nog wel een keer.
Hilsen,
Mathieu.

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
Er is inderdaad een DS club in Noorwegen en aan onderdelen is wel te komen. Ook zijn er verspreid over het land best adressen van garages te vinden die je kunnen helpen. Uiteraard kan ik voor contacten zorgen indien nodig. Ga gerust met je DS naar Noorwegen en zet mn nummer in je telefoon.
zet even een LPG installatie in je DS , die verdien je die vakantie al terug…
Overigens leuk die vermelding naar de Noorse DSclub. Arne Lund, de voorzitter ken ik persoonlijk goed.
Hij verstuurd mij ook regelmatig onderdelen. Zijn alleen wat duurder dan in Nederland maar binnen een dag ter plekke. Overigens is de man 81 , en is taxichauffeur geweest in jawel een DS. met dezelfde DS heeft hij in 30 jaar meer dan 3 miljoen kilometers gereden zonder motorrevisie!!!! Alle onderhoud deed hij zelf. Nog ieder jaar gaat hij met zn DS met caravan op vakantie naar Frankrijk.
En ja die taxiDS heeft ie ook nog steeds.
Oftewel met een DS kun je gerust naar Noorwegen op vakantie!!
Gert-Jan Brink schreef:Er is inderdaad een DS club in Noorwegen en aan onderdelen is wel te komen. Ook zijn er verspreid over het land best adressen van garages te vinden die je kunnen helpen. Uiteraard kan ik voor contacten zorgen indien nodig. Ga gerust met je DS naar Noorwegen en zet mn nummer in je telefoon.
zet even een LPG installatie in je DS , die verdien je die vakantie al terug…Overigens leuk die vermelding naar de Noorse DSclub. Arne Lund, de voorzitter ken ik persoonlijk goed.
Hij verstuurd mij ook regelmatig onderdelen. Zijn alleen wat duurder dan in Nederland maar binnen een dag ter plekke. Overigens is de man 81 , en is taxichauffeur geweest in jawel een DS. met dezelfde DS heeft hij in 30 jaar meer dan 3 miljoen kilometers gereden zonder motorrevisie!!!! Alle onderhoud deed hij zelf. Nog ieder jaar gaat hij met zn DS met caravan op vakantie naar Frankrijk.
En ja die taxiDS heeft ie ook nog steeds.Oftewel met een DS kun je gerust naar Noorwegen op vakantie!!
Gert-Jan,
Voor die 3 milj. kilometers wil ik ook wel tekenen.
Heb trouwens een Mig met gascylinder gekocht, wat een genot…. totaal niet te vergelijken met de “Kinzo”. Kortom we kunnen weer bakken en braden

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gert-Jan Brink schreef:Er is inderdaad een DS club in Noorwegen en aan onderdelen is wel te komen. Ook zijn er verspreid over het land best adressen van garages te vinden die je kunnen helpen. Uiteraard kan ik voor contacten zorgen indien nodig. Ga gerust met je DS naar Noorwegen en zet mn nummer in je telefoon.
zet even een LPG installatie in je DS , die verdien je die vakantie al terug…Overigens leuk die vermelding naar de Noorse DSclub. Arne Lund, de voorzitter ken ik persoonlijk goed.
En ja die taxiDS heeft ie ook nog steeds.Oftewel met een DS kun je gerust naar Noorwegen op vakantie!!
Over Arne heeft wel eens een artikel in het Duitse DS-blad gestaan. Had hij geen versteviging ontworpen voor de voortraverse om te voorkomen dat de bussen van de wielophanging uitscheurden?
Citroen!

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
Ja dat klopt, ik heb het even voor je nagekeken. Ik heb van de noorse DSclub een mooi boek ontvangen ;
“Kunsten å vedlikeholde en Gudinne” oftewel de kunst van het onderhouden van een Godin. Daarin staan vele technische verhalen en rubrieken met foto’s die eerder in de clubbladen van de noorse DS en Deense DS club hebben gestaan.Er staan veel artikelen in van Arne Lunds hand, die man is een echte autoriteit op het gebed van DS hier.
Die versteviging is een opschroefbare constructie die hij in een kleine oplage heeft laten maken.De enige aanpassing aan je auto is dat je de 6 originele 6mm gaten van de onderste draagarmophanging naar 8 mm moet opboren.
Gert-Jan Brink schreef:Oftewel met een DS kun je gerust naar Noorwegen op vakantie!!
Ik ben er sinds enkele dagen serieus over aan het denken om tóch met de DS te gaan…...
Het hangt nu af van 2 zaken: is de DS op tijd klaar (ik wil de motorkap, de 2 voorschermen en de 4 deuren restaureren en opnieuw spuiten) én: gaan wij met 2 of met 4 personen? En LPG overweeg ik vooralsnog niet. Ik houd nog een slag om de arm, maar alvast bedankt voor je 06-nummer!