1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Nieuwe achter sub
familiale
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 09-11-2008

Gepost: 07 november 2009 03:48 PM

Even weer een update over ALBA.
De motor doet het weer, was eigenlijk direct weer starten en lopen.
Helaas nog niet rijden (is nog steeds geschorst).
Volgende is nieuwe snelheidsmeter (eentje die niet direct 200 aangeeft om vervolgens nooit meer wat te doen)
Heb nu dus een komplete tellerunit op de kop getikt en gaan de snelheidsmeter ombouwen.
En nog nieuwe knipperlichten voor (witte ipv oranje) gewoon voor de mooi en bij de oude waren de contacten slecht en de glaasjes erg verweerd.

En dan nu ....
ik moet hoogst waarschijnlijk de achtersub vervangen.
Dus die heb ik ook al liggen/staan.

Heeft iemand daar ervaring mee?
Volgens Haynes moet je dat aan profs overlaten .........

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 09 november 2009 11:17 AM
  [ # 1 ]

Poeh, ik heb het nog nooit gedaan en het klijkt me een zware operatie.. Lijkt me dat je er minimaal iemand bij moet halen die het al wél een keer heeft gedaan en daar geen slapeloze nachten meer van heeft Rolling Eyes
Tijd, plek en optimisme zijn ongetwijfeld belangrijk. hoe waarschijnlijk is het nou? is het uit een voorinspectie voor een APK gekomen of zo?

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 09 november 2009 01:14 PM
  [ # 2 ]

Moet je dan eerst de longerons eraf halen? Of kun je het subframe er zo onderuit trekken dat is de grote vraag waarschijnlijk.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 09 november 2009 01:53 PM
  [ # 3 ]
familiale schreef:

Even weer een update over ALBA.
De motor doet het weer, was eigenlijk direct weer starten en lopen.
Helaas nog niet rijden (is nog steeds geschorst).
Volgende is nieuwe snelheidsmeter (eentje die niet direct 200 aangeeft om vervolgens nooit meer wat te doen)
Heb nu dus een komplete tellerunit op de kop getikt en gaan de snelheidsmeter ombouwen.
En nog nieuwe knipperlichten voor (witte ipv oranje) gewoon voor de mooi en bij de oude waren de contacten slecht en de glaasjes erg verweerd.

En dan nu ....
ik moet hoogst waarschijnlijk de achtersub vervangen.
Dus die heb ik ook al liggen/staan.

Heeft iemand daar ervaring mee?
Volgens Haynes moet je dat aan profs overlaten .........

eerst de klinknagels achterbrug/langsliggers losboren , alle leidingen die van voor naar achter lopen loskoppelen van de achterbrug ,tank demonteren en de uitlaat event trekhaak
dan kan tíe eronderuit

je kan ook de hydr doorknippen en dan alle leidingen namaken etc
als je de achterbrug er onder uit hebt is het heerlijk sleutelllen ,je kan overal goed bij salut

Profiel  
 
familiale
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 09-11-2008

Gepost: 09 november 2009 02:11 PM
  [ # 4 ]

Het is niet uit een voorinspectie gebleken maar uit een zelf overwogen conclusie, de achtersub is 1 zijdig gekreukeld. (zie foto helaas overbelicht)
morgen gaat ALBA naar de APK en dan kijken wat er verder uitkomt.
Ik heb het oude frame eerst weer hersteld maar ben er nog niet erg tevreden over.

De ruimte en het optimisme is er zeker en iemand die kan helpen ook, alleen hebben we het allebij nog nooit gedaan ( ander persoon is een BMW rijder)

Ik hou jullie op de hoogte (over de APK en de rest)

Afbeelding Bijlagen
Copy of SNC00094.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
familiale
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 09-11-2008

Gepost: 10 november 2009 10:18 AM
  [ # 5 ]

ALBA staat nu bij de garage,  help
Gek wordt ik van dit soort dingen, we zullen het vanmiddag horen of we eindelijk weer mogen zweven of dat we weer terug in de garage kunnen.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 10 november 2009 12:59 PM
  [ # 6 ]

Heeft je subframe een trap van een stoeprand gekregen of zo? In ieder geval sterkte met het wachten.

Profiel  
 
familiale
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 09-11-2008

Gepost: 10 november 2009 02:45 PM
  [ # 7 ]

Net terug van de garage met de vraag waar ik het frame had laten lassen.
De beste man vond het nml erg netjes gedaan.  cheese
Eeeehhhhhhh zelf met electrodes in de garage…... gulp
Wel de opmerking dat ik er verstandig aan doe om wat aan de vliegroest te gaan doen. (stond al in de planning)

Maar om even kort te zijn, ALBA is met vlag en wimpel geslaagd en mag weer een jaartje rondzweven.
happy

Achter-sub gaat dus eerst even de schuur in om waarschijnlijk in het voorjaar geplaatst te worden.

Groeten,
Wouter

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 november 2009 03:19 PM
  [ # 8 ]

Goed bezig!

Citroen!

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 10 november 2009 04:05 PM
  [ # 9 ]

He jammer Twisted Evil , nu missen we een smakelijk verhaal met foto’s over
- uitgeboorde klinknagels;
- doorgeknipte leidingen;
- gedemonteerde bezinetanken
etc etc
en daarna weer het verhaal hoe je alles weer in elkaar hebt gekregen, met alle tegenvallers….
Twisted Evil  Twisted Evil  Twisted Evil

Zonder gekheid; gefeliciteerd.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 10 november 2009 04:09 PM
  [ # 10 ]

op zich valt het mee hoor een dag of drie flink doorsleutelen.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
familiale
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 09-11-2008

Gepost: 10 november 2009 04:27 PM
  [ # 11 ]

Verhaal over achtersub met alle tegenslagen houden jullie ten goede (ga het frame wat ik heb liggen nu rustig opknappen, stralen, poedercoaten en weer opbouwen met nieuwe leidingen etc. met de nodige verrassingen)
suprise
Dit moet volgens mij ook leuke plaatjes opleveren.

groet

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 10 november 2009 09:32 PM
  [ # 12 ]

niets is zo onvoorspelbaar als de APK-lotto. Vooral de opmerking van de keurmeester ‘waar heb je dat frame laten lassen’ is om je te bescheuren Mr. Green Je mag nml officieel helemaal niet lassen aan dit frame…

Profiel  
 
familiale
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 09-11-2008

Gepost: 10 november 2009 10:14 PM
  [ # 13 ]

In principe mag je volgens mij wel lassen als het maar helemaal gelast is en niet gepuntlast of van die streepjes.
Maar helemaal zeker weten doe ik dat niet.
Confused:

groet

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 10 november 2009 10:32 PM
  [ # 14 ]

Ik dacht dat er niet aan het chassis mag worden gelast omdat dit meerdere keren in dit forum met grote stelligheid is beweerd. Maar ik twijfelde nu ook en heb nog even op de site van de rdw gezocht. Daar staat het volgende:
APK Aanvullende permanente eisen
2. Onder deugdelijk gelast zoals bedoeld in het eerste lid wordt verstaan:
a.
kettinglassen welke ten minste 50% van de omtrek van het te lassen gedeelte bestrijken en goed zijn verdeeld over die omtrek, of
b.
proplassen (gatlassen) met ten minste een diameter van 4 mm en een onderlinge afstand van niet meer dan 20 mm.
Artikel 25
1.De langs- en dwarsliggers die deel uitmaken van het chassisraam, bedoeld in paragraaf 1 van afdeling 2, mogen niet zijn gerepareerd met plaatdelen welke over de roestschade zijn aangebracht.
2.In afwijking van het eerst lid mogen langs- en dwarsliggers wel gerepareerd worden met plaatdelen welke over de roestschade zijn aangebracht indien de dikte van deze plaatdelen ten minste gelijk is aan de grootste dikte van het te repareren deel. De plaatdelen moeten deugdelijk zijn gelast. Hieronder worden verstaan kettinglassen welke ten minste 75% van de omtrek van het te lassen gedeelte bestrijken. De lassen moeten goed zijn verdeeld over de omtrek.
3.De profielen die deel uitmaken van de ondersteuning van de draaikrans of opleggerkoppeling dan wel koppelingsplaat mogen niet zijn gerepareerd met plaatdelen welke over de roestschade zijn aangebracht.

Het lijkt er dus op dat het wel mag, mits goed. Overigens: aan mijn chassis is ook gelast, maar knappe keurmeester die dat kan vinden!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 10 november 2009 11:37 PM
  [ # 15 ]
familiale schreef:

In principe mag je volgens mij wel lassen als het maar helemaal gelast is en niet gepuntlast of van die streepjes.
Maar helemaal zeker weten doe ik dat niet.
Confused:

groet

ik weet niet hoe het in nederland is. Maar in belgië mag er nooit aan een subframe gelast worden…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook