


Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003
- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Kan het geluid erbij niet echt een pak spijkers noemen. Hij loopt wel vrij moeilijk, meer of die op 3 poten loopt.
Zal straks eens met me neus boven de uitlaat gaan hangen om te kijken wat voor geur er aan de rook zit!
Sneek is niet echt bij me om de hoek, maar bedankt voor het aanbod!
Dan verdenk ik bij deze je koude start voorziening ook
Als die niet werkt of niet goed werkt kan dat ook de problemen opleveren die je nu noemt.
Echter zou dat na een 500 meter rijden al over moeten zijn.
Hoeveel toeren draait hij als je hem koud start? Dus meteen als hij aanslaat.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
en kan het niet zijn dat er de mazout afloopt na een nachtje stilstaan? we hebben dat al 2x gehad bij een dw8 motor, en de oplossing was van beide gevallen dezelfde, namelijk de pomp om de brandstoffilter terug vol te pompen die lekte… al zag je er wel niets aan!!



Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003
- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Hij loopt lager in de toeren dan met een warme motor.
Aangezien ik geen toerenteller heb kan ik het niet precies vertellen!
Maar wat is de koudestart voorziening? Dat is echt nieuw voor mij.



Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003
- Xsara 1.9 TD Prestige Break
nitRon schreef:en kan het niet zijn dat er de mazout afloopt na een nachtje stilstaan? we hebben dat al 2x gehad bij een dw8 motor, en de oplossing was van beide gevallen dezelfde, namelijk de pomp om de brandstoffilter terug vol te pompen die lekte… al zag je er wel niets aan!!
Gaat dat met die balg? Die naast de oliepeilstok zit??
Ik bedenk me net, dat de auto ligt lekt.. maar de olie is nog steeds goed aanwezig. Heb er eigenlijk nog geen aandacht aan besteedt, maar na bovenstaand verhaal moet ik toch maar gaan achterhalen of het diesel of olie is.
Thrillseekah schreef:Kan het geluid erbij niet echt een pak spijkers noemen. Hij loopt wel vrij moeilijk, meer of die op 3 poten loopt.
Zal straks eens met me neus boven de uitlaat gaan hangen om te kijken wat voor geur er aan de rook zit!
Sneek is niet echt bij me om de hoek, maar bedankt voor het aanbod!
Op 3 poten lopen, kan de klepspeling zijn.
Witte rook bij een diesel, is vaak onverbrandde diesel.
Kun je aangeven of je een XUD9 motor heb of een DW8, in het laatste geval zou het een storing van het motormanagment kunnen zijn. Post effe een foto van de motor of tik het kenteken in bij http://www.hbase.nl, dan zie je ook de motorcode.
Als Rotterdam wel voor je om de hoek is, dan wil ik wel een keer naar je dieseltje kijken.



Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003
- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Bovenstaande motorcodes kan ik niet terug vinden op de genoemde site.
Citroen xsara 1.9 d. mot.wjz 1868cc 51kw 09-1998 t/m 10-2000 dat komt er tevoorschijn na het intikken van mijn kenteken!
Ook Rotterdam is me te ver. Zit zelf in de buurt van Zwolle/Apeldoorn.



Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003
- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Volgens http://www.mobilverzeichnis.de/citroen_motorcodes.htm
Is het een DW8.
Zo te lezen heb je dus inderdaad een DW8, die zijn berucht om hun klepspeling, zo rond de 160K ben je wel aan de beurt.
Je woont in de regio Zwolle?, dan is Sneek toch niet zo ver, Rotterdam overigens ook niet, als je een diesel rijd. Diesel. Gezien de vragen die je stelt en dat het hier om een DW8 gaat, lijkt het mij niet dat dit iets is, dat je zelf makkelijk kan oplossen, zonder een diesel-specialist naar te laten kijken.
Het lijkt mij het beste dat je even bij Dappieman langs gaat, hij is net al als mij, helemaal gespecialiseerd in Diesels. Om eerlijk te zijn, ik werk dan wel bij één van de grootste dieselmotoren fabrikanten, maar Dappieman weet nog meer dan mij over de PSA Diesels



Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003
- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Die 160K ben ik al lang voorbij, aangezien ik de historie niet ken, weet ik niet of het in het verleden al eens gedaan is.
Maar ik zal jullie adviezen ten harte nemen, en maar eens de tijd gaan vinden/maken om richting Sneek te kachelen!
Laat het zowiezo even weten als je de geur check gedaan hebt.
En kleppen stellen moet je eigenlijk altijd een keer doen, dat zou je thuis ook kunnen doen.
Altijd de simpele klusjes eerst voordat je duurder/moeilijkere dingen gaat proberen.
Stuur mij even een PB met je emailadres heb wel een handig document om je klepspeling te controleren.
Is vrij simpel om uit te voeren. Je hebt basis gereedschap nodig en van die voeler maten nodig.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!



Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003
- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Ooh ik dacht dat kleppenstellen een moeilijke klus was, heb ergens gelezen dat je de nokkenas en alles eraf moet.
Een pm is onderweg.
Bedankt.
Het stellen zelf wel, maar de diagnose kan en moet je met alles gemonteerd doen.
Dan kan je dus zien of het daar aan kan liggen of niet.
Als alles binnen de toleranties zit moet je verder kijken, en anders je kleppen (laten) stellen.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
dappieman schreef:En kleppen stellen moet je eigenlijk altijd een keer doen, dat zou je thuis ook kunnen doen.
Bij een DW8 is het aanbevolen om het bij iedere D-riem wissel te doen, dus om de 120K.
Een XUD9 houd het veel langer uit voordat kleppen stellen nodig is, een DW8 is eigenlijk gewoon een XUD9 met een gewijzigde kop.



Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003
- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Ik ben bang dat m’n dynamo zojuist is overleden, kan dat te maken hebben met het startprobleem dat ik nu heb??