













































Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dan moet je er voor zorgen dat je ABS werkt. Als je een steekproef krijgt maken ze in de regel altijd een proefrit. Tja, als je een keuring wil hebben zal je je gewoon aan de regels moeten commiteren. Het is niet anders. Een roetmeting is ook niet fijn, maar daar kom je ook niet onder uit. Kortom: Je hebt pech.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 10-01-2006
- CX Prestige Gti turbo II
break23, Arjan heeft het over de hoofd ABS unit (hierin zitten klepjes die de remleidingen openen en afsluiten) deze bevindt zich tussen de remleidingen en zit gemonteerd onder een zwarte plaat dat weer onder het reserve wiel is vastgeschroeft, de ABS computer die deze klepjes oa. aansturen zit inderdaad onder de achterbank geschroefd, daar komen weer alle 4 de ABS wiel sensoren op uit, vrij simpel systeem maar het moet wel werken op zijn tijd en zeker bij glad wegdek, aangezien mijn CX helemaal gespoten is, heb ik alle embleems oa. weggelaten ook dus het ABS embleem, daar hebben ze het ook niet aan kunnen zien.
Zo’n 15 jaar gelden kocht ik een vrij jonge en zeer snelle CX gti turboII, ik werd regelmatig uitgedaagd op de weg, met als resultaat dat men wel vaak het nakijken had, zeker die alfa’s, gti’s, gsi’s, croswords (weet niet hoe het heet) en sommige porche’s etc. daarom heb ik maar de embleem’s weggelaten, ik heb een gti turbo 2 met intercooler in een ‘86 prestige gelegd, deze was van oorsprog een turbo 1, een goede kennis van me tuned blokjes meestal kever’s (ff 400pk uit een 1300 kevertje) en rijd wedstrijden hiermee, weet heel veel van motoren en automaten af kan ze ook blindelings reviseren, we zitten eraan te denken om de prestige eens onder handen te nemen in het voorjaar, kan dus lachuu worden. Ik kom binnenkort weer bij die apk station voor mijn bus en zal het eens vragen hoe zij van die ABS wisten.
Wil ff iedereen bedanken voor de reactie’s, ik zoek het nu verder uit met het ABS systeem.
gr Hans
CX Prestige gti turbo 2 (‘85)
C5 Exclusive V6-24 (‘05)
Jumper 3.0 HDI (‘12)