Goeienavond,
tijdens het terug in vorm zetten van mijn cx ben ik zonet bij de steenslagplat aangekomen. Die is vannamiddag gezandstraald en ziet er nu weer mooi uit. Er zat daar echter nog een fel verroest stuk ijzer onder, waar ooit blijkbaar een soort spatlap moet hebben ingezeten.
Dit stuk heb ik vervolgens maar integraal met vers staal opnieuw geplooid en geboord en gelast, maar wat moet ik er nu mee doen ? Zit dat gewoon mee vast geschroefd met de steenplaat ? Is dat origineel , en betreft het hier inderdaad een soort spatlap ?
(cx 25d 1984) alvast bedankt. Jozef



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt. Is het die grill onder de voorbumper?
Hallo,
inderdaad ja, hoe moet ik dat dan noemen ? Bij de ds heet dat steenplaat, hier is het zoals u zegt meer een grill !



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik weet van geen rubber. Zit gewoon met een paar bouten vast. Uit m’n hoofd weet ik niet precies hoe, maar daar is wel een foto van te maken. Morgen ofzo.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Yep, aan het einde van die grilplaat onder de bumper zit een stalen strip waar een rubber flap in hangt. Ik heb me wel eens afgevraagd waar die voor is.
Hallo,
het is nu niet dat ik panikeer hoor. Maar enkele details hierover zijn me dan nog onduidelijk.
Was dit origineel zwart , of koetswerkkleur, of bruin ...
En hoe groot is die rubber lap dan ?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb ze voornamelijk in carrosseriekleur gezien en nooit iets van een rubber lap. Waar zou die dan moeten komen?














































Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het hangt er van af! Een 2.0 heeft de flap niet, een Gti wel, een Turbo D ook, een gewone diesel niet altijd. Die flap is van 1 cm dik rubber, zo’n 6 cm lang.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Aha, now we’re talking !
Dat onderdeel zat zonder rubberflap onder mijn auto, maar door de constructie en de plooi enz is het duidelijk dat er wel een uitsparing was voor iets dergelijks.
Maar dus 1 cm dik en +- 6cm lang klinkt logisch. Waarschijnlijk dan ook nog schuin aflopend aan de hoeken, in de vorm van de stalen houder…
Die flap zat volgens mij met popnagels vast.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ik ben er even een fotootje van gaan maken. De strip is zwart rubber, net zo lang als de grille en ongeveer 7 cm breed.
U bent vriendelijk bedankt. Nu ben ik zeker !
Er is blijkbaar ook al zo’n nageltje losgeschoten aan de linkerkant op de foto, dat verklaart de 5 (!)
losgeschoten nagels bij mij. Nu kan ik met een gerust hart zo’n flap gaan snijden.
Blijft alleen nog de vraag of het al dan niet om de koetswerkkleur gaat. Volgens Marien waarschijnlijk wel.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ik zie dat er idd een nageltje los is. Ga ik morgen even vast zetten.
En koetswerkkleur? Nee hoor, gewoon zwart…





















Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Ik heb geen flap, die wil ik ook
Citroen c32 Hilton XLS














Totaal aantal Berichten: 1379
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
waterman schreef:Het hangt er van af! Een 2.0 heeft de flap niet, een Gti wel, een Turbo D ook, een gewone diesel niet altijd. Die flap is van 1 cm dik rubber, zo’n 6 cm lang.
De 2.0 Break had ook standaard zo’n flap.
Het is een “windvanger” die er moet voor zorgen dat de radiator meer rijwind krijgt, en dus meer koeling.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Ik ben echt blij dat dit item nu ook ineens een functie heeft !
Prachtig. Bedankt


























Totaal aantal Berichten: 7611
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
jef scholliers schreef:de steenplaat ?
Noemen we hier ook wel keienvanger.