Demonteren bovenste draagarm
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 20 november 2009 07:51 PM

Wie o wie heeft weleens een bovenste draagarm gedemonteerd bij een 2.5 diesel. Ik hoor dramastory’s over wat voor een enorme klus het is, maar als ik in wielkast kijk en onder de auto lijkt het me goed te doen met een smeerput bij de hand.

Is het niet simpelweg je fusee wegklappen, veerpoot loshalen en demoteren die hap, of is er werkelijk iets erg lastigs bij deze klus?

Ik hoor graag jullie reactie’s!

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 november 2009 07:53 PM
  [ # 1 ]

Het is helemaal niet lastig. Hét grote probleem zijn de bouten die bijna altijd vreselijk vastgerot zijn…. dat kan je uren bezig houden. Maar moeilijk? Als alles netjes los wil niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 20 november 2009 08:04 PM
  [ # 2 ]

Los te krijgen met een moment sleutel in verband met de lange slag?

Leek me inderdaad een niet al te moeilijke klus.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 20 november 2009 08:31 PM
  [ # 3 ]
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:

Wie o wie heeft weleens een bovenste draagarm gedemonteerd bij een 2.5 diesel. Ik hoor dramastory’s over wat voor een enorme klus het is, maar als ik in wielkast kijk en onder de auto lijkt het me goed te doen met een smeerput bij de hand.

Is het niet simpelweg je fusee wegklappen, veerpoot loshalen en demoteren die hap, of is er werkelijk iets erg lastigs bij deze klus?

Ik hoor graag jullie reactie’s!


stabalisator stang moet ook nog los en denk om de vulringen/plaatjes en aan welke kant ze zitten

bovenste fuse is lastig los te krijgen met gemonteerde aandrijfas
beter kun je eerst de as demonteren en moet je dus bij de onderste fuse beginnen

soms 3 uurtjes werk en als het echt tegen zit 2 dagen
en het splitpennetje van de veercylinder wil ook nog wel eens vervelend doen

succes

salut

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook