Hallo allemaal !
Ten eerste wil ik me even voorstellen, Ik ben John woon in Maastricht en hou van Citroen en dan met name de SM, en daar deze te duur is dan maar een CX. Fantastische wagen. Nu heb ik twee van die oldtimers beide CX 2.0 uit 1982 en 1983.
Nu heeft deze laatste een vastloper en de tweede is ook al niet al te best, heb ik dan ook meer voor onderdelen.
Nu is mijn vraag: kan ik een motor van een serie twee in mijn serie een inbouwen, past dit ?
Zou toch weer graag in mijn eigen CX rijden. Heb alleen een beetje pech, de garagist heeft er nog niet veel aan gedaan, ook niet na al zijn beloftes, en ik ben best een leek op dit gebied. Vandaar dat ik rond kijk voor een andere motor.
Misschien heeft er iemand onder jullie een adres voor een redelijke prijs voor een revisie van zo’n motor.
Wachten op hulp van een van jullie verblijf ik met vriendelijke groeten.
John


































Totaal aantal Berichten: 15738
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
De 20 zoals in jouw auto’s zit is de Douvrin motor, deze zit ook gewoon in de serie 2. De 22 uit de serie 2 is overigens ook een Douvrin. De 2000, 2200, 2400 en 2500 uit de serie 1 en 2 zijn totaal andere motoren. Overigens zijn de motoren in de serie 2 gewoon evoluties van die uit de serie 1.














































Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
John, zonder problemen kun je een 20 of zelfs een 22 motorblok uit een serie 2 in jouw serie 1 bouwen. De 20 is een ” 1 op 1” overbouwproject, mocht je een blok van een 22 trs willen gebruiken, dan moet je daar ook het uitlaatspruitstuk met de eerste uitlaatbocht bij hebben en de radiateur.
Succes!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Waarom niet gewoon een goede zelfde motor erbij zoeken ? En als het toch door een garage moet gebeuren, ga dan naar een CX-specialist. Ik kan me niet voorstellen, dat daar geen vervangend blok meer voor handen is.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl


































Totaal aantal Berichten: 15738
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat vraagt de TS toch Robin, waar hij op moet letten als hij een ander blok zoekt. Als je de douvrinblokken uit een serie 2 mee kunt nemen in de poule, dan wordt de spoeling vanzelf wat dikker





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Douvrin’s zijn er nog volop, dus ik zou gewoon op zoek gaan naar een andere motor i.p.v. investeren in een revisie.
En zoals al geopperd: de 2.0 is door de jaren heen nauwelijks veranderd (op de carterontluchting na), dus die past meteen.
Pak meteen even de bekende ‘zere plekjes’ aan als je de motor uit de carrosserie hebt gelicht (oliedrukzender, carterpakking, motorsteun).
Maareh…een vastloper? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Douvrin’s zijn behoorlijk bulletproof…
‘Spirit of avant-garde’
Informeer eens bij Ger van Krevel. “Citroën Specialist Parkstad”. Die zit bij het Roda stadion in Kerkrade.