BVH, laten afstellen (NU LPG vraagjes ..)
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 28 november 2009 12:44 AM

Zo vandaag mijn BHV laten afstellen bij Auto Renaissance ..

Wat een verschil, en goede service!!

Nu weer wat nieuwe puntjes aan het licht ..

- Linker veerbol stuk, wist ik al nu echt eens wat aan doen ..
- Gas installatie, elektrische aansluiting is een drama, wist ik niet moet wat aan gedaan worden.
- Benzine start hij niet, en rijd hij niet Lamba kabels liggen los (weet niet of ik dit goed zeg) denk door een vorige backfire.
- Venturi, moet een extra lucht aansluiting komen vanaf mijn luchtfilter tuut. (wist ik ook al nooit in verdiept)
- Werd mijn aangeraden om een benzine / gas start installatie erin te zetten.

Nu mijn twee vragen:

1. De venturi, ik heb daar veel voorbij van zien komen, wat is nu de beste venturi voor een 2.1ie? met extra lucht aansluiting? En waar tekoop tegen welke prijs ongeveer.

2. Iemand een schema, over hoe een GAS installatie moet worden aangesloten voor een i.e? De mijne is namelijk direct aangesloten en overbrugt bijvoorbeeld de traditionele relais naast de accu.
—> Heb deze wel maar is is dat alles overbrugt is naar mijn weten ..

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10577
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 november 2009 02:10 AM
  [ # 1 ]

Informeer eens bij gebr. van Orsouw in eindhoven.
Die hebben naar volle tevredenheid in mijn 21IE gas ingebouwd. Met een extra aansluiting op de venturi voor de lucht vanaf de extra-luchtschuif. Dat vermindert de kans op backfires tot vrijwel nul. Start automatisch op benzine en na +1500rpm en gas weer loslaten automatisch op gas.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 november 2009 12:18 PM
  [ # 2 ]

En dat regelt de schakelaar. Die vervangen door een dure en klaar!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 30 november 2009 12:48 PM
  [ # 3 ]

Misschien handig om je topic-titel aan te passen naar waar het topic over gaat: LPG

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 30 november 2009 02:30 PM
  [ # 4 ]
bogaard77 schreef:

En dat regelt de schakelaar. Die vervangen door een dure en klaar!

En wat heb je hiermee dan opgelost? En hoe dient deze schakelaar dan op de huidige relais te worden aangesloten zodat hij systeem meer met de DS in geïntegreerd ipv een losse setup? Zou wat meer duidelijkheid willen op punt 1 en 2.

Automatisch Benzine Gas, regel ik via Carbalt, kost 105.91 excl inbouw

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 november 2009 03:00 PM
  [ # 5 ]

Dat ie altijd op benzine start. Aansluiting is hetzelfde als je nu hebt. Als je auto boven de 1500 rpm komt en je laat het gas los, schakelt ie op LPG. Typisch gebeurt dit als je van één naar twee schakelt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 30 november 2009 03:59 PM
  [ # 6 ]

bedankt! Deze schakelaar ga ik dus bestellen, wist jij toevallig ook hoe je een standaard zoals tekening aangegeven, ook aansluit zodat hij over de bestaande relays gaat naast de accu?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 november 2009 06:00 PM
  [ # 7 ]

Dit zit goed toch zo? Of pak je een permanente plus uit je contactslot?

Ik pak de plus naar de schakelaar altijd van Bobine +.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 30 november 2009 08:17 PM
  [ # 8 ]

De garage vertelde mij dat mijn LPG installatie niet over de relays was geschakeld, en dat dit problemen kon veroorzaken met de benzine toevoer bij omschakelen, maar zoals bovenstaande tekening aangeeft is de juiste mannier voor LPG ook voor een ie?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 december 2009 03:53 PM
  [ # 9 ]

Voor een I.E. zou ik de benzine klep vervangen door een relais dat de injectie computer stroom onderbreekt. Op LPG zijn dan ook de injectoren stroomloos.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 01 december 2009 06:15 PM
  [ # 10 ]

Dus ik zou mijn huidige installatie niet over de relays van de DS hoeven te bedraden? Het enige wat ik zou ‘moeten’ doen is zodra hij is LPG stand staat hij de + onderbreekt voor de injectoren, omdat deze dan toch onnodig bekrachtigd worden.

Ik begreep namelijk dat hij ook bedraad moest worden over de ralays om zo de benzine pomp beter te kunnen aansturen?

Ik volg het niet echt meer Smile

Het enige wat ik wil is dat hij
1. Goed start
2. Goed omschakelt (straks dus ook automatisch, bij het starten)

En ben een beetje in verwarring gebracht doordat de garage vertelde dat hij niet is bedraad over de huidige relays heen, omdat dit beter zou zijn.

Anders breng ik hem gewoon en laat ze erop los gaan, maar weet zelf dus nog niet echt wat de meer waarde zou gaan worden ..

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 01 december 2009 10:18 PM
  [ # 11 ]

Een IE heeft een electrische benzinepomp. Ik vermoed dat ze die willen uitschakelen (via het bestaande relais?) als je op LPG rijdt.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 december 2009 11:29 AM
  [ # 12 ]

Ja. Maar als je de plus van de ECU onderbreekt gaat de pomp ook uit… en de injectoren… en en en en ...
Daarom! Je moet het zelf regelen. alleen dan weet je dat het goed zit!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 02 december 2009 03:03 PM
  [ # 13 ]

Weet niet of het iets toevoegt maar ik zal even vertellen hoe we het (toen de computer van de LPG kapot was) in deBX gedaan hebben.

3 standenschakelaar, 2 relais en wat meters elektriciteitsdraad. In stand ‘Gas’ krijgen alle ontspanners en afsluiters 12V zodat ze het gas laten stromen, de injector wordt dan onderbroken.

Op de stand ‘Benzine’ krijgen de ontspanners en afsluiter geen 12V en wordt de injector verbonden.

Werkt prachtig, kan starten op LPG, rijden op LPG, alles gewoon. En datzelfde kan ik ook op Benzine.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook