





















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik denk een nulletje te veel… of hebben we hier de XM met de hoogste km-stand ooit te pakken?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Maar om weer even ontopic te gaan…
de motorkarakteristiek van een TCT is werkelijk zalig, terwijl je bij een 16v meer het idee hebt flink te moeten planken om mee te komen. Of dat erg is, hangt natuurlijk een beetje van de toekomstige eigenaren af. Als zij dat niet zo belangrijk vinden, zou ik als eerste kijken naar de combinatie automaat/open dak, en daarna pas kijken wat voor motor eraan hangt.




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja planken doen mijn ouders niet… 6O jaar en 65 jaar…. maar ze vertrekken met de diesel soms in 3de…. met een cx TRD2 is dat geen probleem maar een xm 21td zit daar wel mee verveelt
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Als je leer en schuifdak zoekt zit er ook vaak airco bij. Kun je die gewoon niet los laten koppelen? Maakt het zoeken weer eenvoudiger. En een origineel dak is toch wel het mooiste!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Met een origineel dak heb je weinig hoofdruimte. Je moet niet te lang zijn.






















Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Met mijn 1.90 meter gaat het prima hoor. Er is niet veel over, maar het kan.
Hoe dan ook, als je de “wensen” invoert in bv autotrack.nl komt er niets naar boven! Wordt nog moeilijk hoor…
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
dat schuifdak gaat de bottle neck worden…
heb zelf vaak genoeg gezocht naar een combi met schuifdak. Weinig tot geen keus heb je dan. Laat je het dak vallen dan heb je de keus wel.
Ruimtegebrek vanwege het schuifdak vind ik nogal meevallen, maar misschien zijn jullie wel veel langer dan 1,94. Maar m’n stoel staat (bij elke auto) altijd in de laagste stand.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ruimtegebrek komt niet alleen door pure lengte. Ik ben 1.90, maar heb een relatief lange rug. Daarnaast zit ik ook nog eens behoorlijk rechtop in een auto. Een Berline zonder schuifdak is dan al niet meer riant.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
ik heb een keer in een xm gezeten met een schuifdak, wel volgens mij een aftermarket. In de laagste stand kwamen mijn haren dan toch nog tegen de rand van dat dak aan. Das dan best wel uhm euh… minder zullen we maar zeggen.
Overigens ben ik met mijn 1,87 toch niet zo lang ,...
Ja maar hoe lang zijn de ouders van TS? Zal wel meevallen denk ik!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
1M 73 ongeveer dus daar zijn er geen problemen…aftermarket zie ik niet zo zitten.. als je gewoon rijdt verstookt dan een TCT gemiddeld meer dan een V6 en dan bedoel ik geen 24V…
Meestal zijn deze wagens in exclusive uitvoering
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!














































Totaal aantal Berichten: 43457
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een nieuw type V6, dus ES9 motor, is net zo zuinig als een turboCT. Wij reden met gemak 1 op 10 met die auto, zelfs met 50% stadsverkeer. Het oude model V6 verbruikt meer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik rij met een V6 ZPJ Automaat. Ik denk dat ik gemiddeld zo’n 1 op 8,5 a 9 scoor. Met m’n break tct kom ik op ongeveer 1 op 10 uit.
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!