Ik heb een setje Pallas-hemelbekleding van Citroworld liggen dat ik nog moet monteren. Heeft iemand tips hoe ik de bekleding van de daklijsten strak (dus rimpelloos) kan krijgen? De (originele?) bekleding die er in zat, bestaat uit verschillende delen die in de bochten gestikt zijn; het spul van Citroworld is uit een stuk. Betekent dit dat het nooit gaat lukken om het echt strak te krijgen of`bestaat hier een beklederstrucje voor?

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Oude bekleding los tornen. Losse stukken als patroon gebruiken om af te tekenen op nieuwe stof. Stof snijden, stikken, klaar.
Heeft CitroWorld niet gezegd hoe dit moest?
Citroen!
Dank! Dat ik daar nou zelf niet aan gedacht heb… En nee, de CitroWorldman kon me niet vertellen hoe het moest.

Totaal aantal Berichten: 1234
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
het spul van Citroworld is uit een stuk.
Ik heb dit onlangs ook gedaan.
Je hoeft niet te knippen het setje is al op maat (de mijne van cypharse)
Kijk maar even op mijn album, onderaan staan foto’s van de beklederij.
Ik heb de stof met foam er omheen gespannen en met de weerhaakjes aan de achterkant van de lijsten vastgzet.
succes!
Peter.
Weet je wel zeker dat je dak niet lekt, anders eerst dit verhelpen.Een nieuw hemeltje gaat anders loslaten.

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
@Nico Aelen: Nieuw hier? Stel je even voor a.u.b.
Citroen!
Oke ik heb dus zo’n dak dat lekt en dat is al 2 jaar de reden dat ik met een kaal dak rijdt.
Stel je voor. Oke. Ik had alvast het hemeltje eruit gehaald omdat dit los hing en dacht voorlopig eerst maar eens goed kijken.
Steeds als het flink regent komt er water langs de voorstijl naar binnen.
Als ik de sierlijst verwijder van de voorruit zie ik dat e.e.a. flink ingeroest is.
De klem (klemmetje) over de sierlijst kan ik zelfs al niet meer vastzetten. Dus eerst zal dit vernieuwd moeten worden wat dus
betekend dat het dak er af moet en er een nieuwe lijst gelast moet worden.
Mijn DS is een 23 IE Hydr van 1972 waar ik erg tevreden mee ben. Uit Frankrijk in 1992 geimporteerd. Auto was goed gerestaureerd in Noord-Holland (omgeving Andijk). Heb hem nu 3 jaar en vernieuwd is de startmotor (valeo), de injectoren want daar lekte de benzine omheen, de lekzakken voor, de kofferbak, de ontsteking (123), voorraadbol, startrelais, dynamo, koppelingscilinder en de benzinepomp (nu een cx versie). Afgelopen winter plaatwerk gedeeltelijk opgeknapt. Veel kilometers gereden, ook in Frankrijk oktober j.l., en pas vorige week de auto in de winterstalling gezet want tot nu toe nog geen pekel op de weg. Lees al lang mee op dit forum maar plaatste dus vorige maand een eerste reactie.
Nico

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Welkom!
Citroen!