2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
startmotor stuk?
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 14 december 2009 08:43 PM
  [ # 16 ]

Ok thanx..

Hoe werkt dat ‘automatische ontluchtingssysteem’ eigenlijk als ik vragen mag? Het gaat overigens om een deelbare LHS-bol.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 14 december 2009 10:47 PM
  [ # 17 ]

Het ontluchten van het veer en remgedeelte gaat vanzelf. Door het veren en sturen verdwijnt de lucht met de LHS richting voorraadvat. Je kan het proces wat versnellen door even te gymmen met de DS. Lekker een aantal keer kniebuigingen maken. Op-neer-op-neer.
Remmen ontluchten gaat trouwens niet vanzelf, maar dat doet nu even niet terzake.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 15 december 2009 12:38 AM
  [ # 18 ]

ok. dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken, al blijf ik het vreemd vinden. Ik zou zeggen; lucht stijgt en zal hierdoor uiteindelijk in de veerbol opgevangen worden met alle nadelige gevolgen voor de veerkarakteristiek.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 15 december 2009 09:44 AM
  [ # 19 ]

Door de beweging worden het allemaal heel kleine belletjes die worden gewoon meegesleurd naar het vat. Het is niet zo dat er 1 grote bel lucht ergens in het systeem blijft zitten.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 15 december 2009 03:38 PM
  [ # 20 ]

De startmotor is inmiddels alweer gereviseerd. En dat binnen twee dagen. Van het weekend de boel weer monteren.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 december 2009 04:56 PM
  [ # 21 ]
AZ schreef:

ok. dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken, al blijf ik het vreemd vinden. Ik zou zeggen; lucht stijgt en zal hierdoor uiteindelijk in de veerbol opgevangen worden met alle nadelige gevolgen voor de veerkarakteristiek.

Als de auto zakt drukt het membraan alle olie en lucht uit de bol en in de leiding. BTW, onder druk is lucht vloeibaar. het gaat met de LHM naar het vat waar door drukverlied de boel weer gasvormig wordt.

BEHALVE in de remklauw. daar blijft het en kan niet weg.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 15 december 2009 05:05 PM
  [ # 22 ]

Lucht wordt echt niet vloeibaar in het hydrolisch systeem.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 december 2009 06:36 PM
  [ # 23 ]

laten we het dan samengeperst noemen. Het enige wat ik on vinden is druk van 10000psi waarbij stikstof vloeibaar wordt.
Geen idee of dat klopt

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 15 december 2009 08:58 PM
  [ # 24 ]

Al staat de DS helemaal ingezakt, dan nog zal er LHM in de bol zitten. De logica van AZ volgende, dat de luchtbel boven de LHM in de bol zal zitten, zal dat lucht i.p.v. LHM zijn, aangezien lucht bovenin, tegen het membraan aan zal zitten. De laatste lucht wordt er op die manier niet uitgeperst.
Het ontluchten komt dan ook doordat de lucht vermengd wordt (niet opgelost) als heel kleine luchtbelletjes. In die vorm stroomt het dus gewoon mee met de LHM.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 16 december 2009 01:29 AM
  [ # 25 ]

Als aanvulling, ik heb begrepen dat het verzamelvat voor de LHM zo is ontworpen dat de hydraulische vloeistof daar weer rsutig de lucht kwijt kan raken;
Het is verdeeld in twee segmenten met een duikschot(je) zodat de lucht naar boven kan en de luchtvrije LHM onder het schot door weer beschikbaar is voor de volgende ronde….

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 16 december 2009 07:03 PM
  [ # 26 ]

Wat een pareltje! Zonde om te gebruiken!

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 19 december 2009 10:43 PM
  [ # 27 ]

aarghhh..

De startmotor werkt perfect… dat is het probleem niet. Echter alleen via het startrelaisknopje op de accupool .... Heeft iemand enig idee wat dit nu weer kan zijn? En of het logisch is dat dit tegelijkertijd optreedt met het overlijden van de startmotor.

-Wanneer ik het contact aanzet gaat het dashboardlampje gewoon branden.
-Als ik de stekkers vervolgens achter het drukknopje op het dashboard doorverbind (terwijl het contact aan staat) gebeurt er nog niets. Geen defect knopje lijkt me..

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 19 december 2009 11:06 PM
  [ # 28 ]

Het startrelais zelf misschien? Openmaken contacten opschuren/schoonmaken, en starten maar!

Mooie avatar trouwens, een doorontwikkeling van je vorige Kijk-de-DS-eens-mooi-de-bulten-glad-strijken-avatar

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 20 december 2009 06:43 PM
  [ # 29 ]

Die contactringen of nog dieper nog in het startrelais?

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 20 december 2009 09:45 PM
  [ # 30 ]

Bij mij hielp het opschuren van de contactringen al behoorlijk

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook