2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
De Zwarte TZD van Penny Lane: Het einde is nabij >.<
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11867
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 oktober 2009 06:07 PM
  [ # 16 ]

Nanko, ik denk dat het stuurhuis in principe eerst gewoon heel was, maar bij de montage is gesneuveld. ‘n ander zit er inmiddels onder. Ik zal wel eerst eens uitzoeken of deze herstelbaar is; zo ja, gooi ik ‘m in de verkoop om de ander te betalen. Ik zal maar geen au roepen voor het zeer doet Wink . Je kunt het gewoon soms niet weten! Wat betreft die keerringen: ik haal ze zelf bij een lagerboer die hele gekke dingen heeft liggen. Maar dit wetende houd ik me aanbevolen! dan kan het oude stuurhuis van de TZD weer gewoon gerepareerd worden.

Wouter, ik rijd tegenwoordig in een hele saaie Japanner. Een 1999 Mazda 626 DiTD… Geen groot wonder dat je een BX dan mist, maar that said, 60k per jaar was in de praktijk voor ‘t oude apparaat even te veel. Ze heeft ‘t tot 386k geschopt, toch nog. Motorisch is ze ook wel redelijk gezond gebleven; er zat nota bene net van dezelfde dag als het hemelen van de koppeling nieuwe olie & filters op Mad

Maar ik kon ook eigenlijk gewoon niet snel genoeg aan een sub-3-ton XM TD komen, anders…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11867
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 oktober 2009 06:43 PM
  [ # 17 ]

Ow ja, bijna vergeten: De brandstofafsluitert deed moeilijk, weten jullie nog? Die ging laatst ‘s ochtends dus definitief dood. Na wat telefonische hulp van de specialist dat ding eruit gerukt en er zonder ter werkplaatste gedieseld. Nu, met een nieuwe erin, is het oude probleem (niet starten) over. Maar het volgende dient zich aan: (soms) niet stoppen. Dát komt dan weer van een contactslot waar de sleet op zit… Ach, stop krijg je ‘m natuurlijk altijd. Maar er zal dus te zijner tijd wel een ander contactslotje onder gebeund moeten worden. Of ik moet er, zoals in de Mercedes, een trekknop voor het starten/stoppen in zetten. Lijkt me ook wel lollig!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11867
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 06 december 2009 05:55 PM
  [ # 18 ]

Zo, en dan nog even dit. Ik heb laatst eindelijk weer eens een stuk gereden met de Zwarte TZD. Viel me op hoe direct & licht een BX stuurt, of toch ten opzichte van een Mazda. Ook viel me op dat ondanks dat er geen lekkages meer zichtbaar zijn & de voorraadbol recent genoeg is, dat de auto bij het remmen ‘naar adem hapt’. En dus bijbehorend in blokjes remt… Heeft iemand een idee waar ik dat dan weer moet zoeken? O ja, als je gewoon het pedaal een doodschop geeft is het wel goed. Staat als een transformatorhuisje, dan…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6201
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 06 december 2009 06:03 PM
  [ # 19 ]
Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11867
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 06 december 2009 06:12 PM
  [ # 20 ]
Hilko16TZI schreef:

Lucht? Even spoelen en ontluchten…

Hm, misschien, maar er is recent een HD-leiding van de SB vervangen en ik ga er een beetje vanuit dat ze daarbij toch al eens ontlucht is. Maar het is een optie, zeker weten…

LHM is nog vrij recent, filters recent verschoond. En dat zal in januari wel weer opnieuw gebeuren bij het Jaarlijks Onderhoud, dus dát komt sowieso binnenkort ook wel.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11867
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 december 2009 11:56 AM
  [ # 21 ]

Zo, even een kleine update. De BX begint nu wel weer wat te sukkelen: aanjager (weer) stuk, linker ADAL wordt duidelijk minder en het lekt weer (ik heb nog niet goed gekeken, maar ik ben benieuwd of dat met de remmerij in verband staat). In januari staan een verse D-riem + waterpomp en een APK op de rol. Meteen ook maar een ADAL dan denk ik, de rechter is recent al eens gedaan. Knakken doet ‘t trouwens nog niet. Als het lukt wordt er in de week tussen kerst en oud en nieuw aan de aanjager geklust. Nader bericht volgt!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3844
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 18 december 2009 01:01 PM
  [ # 22 ]

kiek an, die krijgt z’n aandacht wel. Wat voor een brekkie had jij?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11867
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 december 2009 01:06 PM
  [ # 23 ]
woutersmits schreef:

kiek an, die krijgt z’n aandacht wel. Wat voor een brekkie had jij?

Een verbeunde BX19RD Break anno 1993. Type 1 neus, GTi/Progress meubilair, Chic deurpanelen en wat luxere speakertjes en radio… Ergens is er nog wel een draadje over te vinden.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 18 december 2009 02:25 PM
  [ # 24 ]

Hoe gaat het me de spiegels de laatste tijd Wink?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11867
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 december 2009 03:56 PM
  [ # 25 ]

Hahaha! Ze blijven tegenwoordig heel. Maar er liggen nog een paar op reserve… Het was er toen zeker tijd van: in dezelfde peiode reden ze verderop op het kruispunt ook zeker een keer in de week spectaculair op elkaar en dat is ook overgegaan…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15873
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 20 december 2009 02:54 AM
  [ # 26 ]
Penny Lane schreef:

Zo, even een kleine update. De BX begint nu wel weer wat te sukkelen: aanjager (weer) stuk…

Heb je al eens de kachelweerstand in het kachelhuis in de paravanbak vervangen?
Ding kost ongeveer 15 euro bij de dealer en zit er in 5 minuten ingeklust.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11867
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 20 december 2009 12:21 PM
  [ # 27 ]

Die had ik al op de korrel. De vorige keer was die nog goed en was het paneeltje gaar gegaan. Maar ik regel nu van te voren alle relevante onderdelen; dan weet ik zeker dat ik die aanjager wel weer aan de gang krijg. Maar nu even niet: de BX ligt ingesneeuwd Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11867
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 30 januari 2010 06:24 PM
  [ # 28 ]

hmz


De BX is naar de werkplaats geweest. Goed nieuws heeft dat niet opgeleverd. ADALs zijn eraan toe (was ik al bang voor), remschijven & blokken vóór, distributie (wist ik), 5 bollen (was ik al bang voor), voorbandjes kaal (daar hebben we ons eendrachtig over verbaasd. 3 maand geleden nog niks bijzonders, nu echt helemaal kaal. Slicks. Bandjes zijn nog maar amper 50k oud. Dat ze dan minder worden vind ik logisch, maar echt absoluut kaal…), koppakking is druk bezig gaar te gaan en nog links en rechts wat andere zaken en zaakjes. Plus dat de kachel nog open moet, en inmiddels is door de vorst de linksvoorste deurkruk gebroken.

Nou ja. Dat wordt vervanging zoeken. Het is niet anders. Uiteindelijk moet het ding in principe gewoon elke dag draaien, en dat wordt gewoon domweg te problematisch of te prijzig.

Kortom, de Zwarte TZD gaat precies net de technische meeting in februari halen. Dat is de laatste dag van de APK, en de laatste dag actieve dienst van de Zwarte TZD ook. Jammer, maar het is niet anders. Tegen die tijd staat er ongeveer 433.000 km op de klok, en zullen we d’r feestelijk uitgeleide doen…

Balen hmz Maar goed…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3844
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 30 januari 2010 09:21 PM
  [ # 29 ]

Da’s balen…

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 30 januari 2010 09:27 PM
  [ # 30 ]

Het is zeker balen. Soms komt alles te snel achter elkaar en moet je er helaas gedwongen afscheid van nemen.

Ik heb tegen die tijd wel een vervanger voor je. Mocht je intresse hebben. Mijn tzd heeft inmiddels 577.000 op de klok maar is erg fris. De auto verbruikt geen olie en het blok is 10.000 km geleden groots onder handen genomen.
Dus mocht je intresse hebben laat het me dan weten. Kijken en/of proefrit kan altijd. Hij heeft ook nog leuke extra’s zoals een orgineel schuif-kanteldak. En half februari mag die van mij wel weg. Denk er maar eens over.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook