
















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ok thanx..
Hoe werkt dat ‘automatische ontluchtingssysteem’ eigenlijk als ik vragen mag? Het gaat overigens om een deelbare LHS-bol.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Het ontluchten van het veer en remgedeelte gaat vanzelf. Door het veren en sturen verdwijnt de lucht met de LHS richting voorraadvat. Je kan het proces wat versnellen door even te gymmen met de DS. Lekker een aantal keer kniebuigingen maken. Op-neer-op-neer.
Remmen ontluchten gaat trouwens niet vanzelf, maar dat doet nu even niet terzake.
Volg je hart, gebruik je hoofd.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
ok. dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken, al blijf ik het vreemd vinden. Ik zou zeggen; lucht stijgt en zal hierdoor uiteindelijk in de veerbol opgevangen worden met alle nadelige gevolgen voor de veerkarakteristiek.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Door de beweging worden het allemaal heel kleine belletjes die worden gewoon meegesleurd naar het vat. Het is niet zo dat er 1 grote bel lucht ergens in het systeem blijft zitten.
Volg je hart, gebruik je hoofd.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
De startmotor is inmiddels alweer gereviseerd. En dat binnen twee dagen. Van het weekend de boel weer monteren.












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
AZ schreef:ok. dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken, al blijf ik het vreemd vinden. Ik zou zeggen; lucht stijgt en zal hierdoor uiteindelijk in de veerbol opgevangen worden met alle nadelige gevolgen voor de veerkarakteristiek.
Als de auto zakt drukt het membraan alle olie en lucht uit de bol en in de leiding. BTW, onder druk is lucht vloeibaar. het gaat met de LHM naar het vat waar door drukverlied de boel weer gasvormig wordt.
BEHALVE in de remklauw. daar blijft het en kan niet weg.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Lucht wordt echt niet vloeibaar in het hydrolisch systeem.












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
laten we het dan samengeperst noemen. Het enige wat ik on vinden is druk van 10000psi waarbij stikstof vloeibaar wordt.
Geen idee of dat klopt
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Al staat de DS helemaal ingezakt, dan nog zal er LHM in de bol zitten. De logica van AZ volgende, dat de luchtbel boven de LHM in de bol zal zitten, zal dat lucht i.p.v. LHM zijn, aangezien lucht bovenin, tegen het membraan aan zal zitten. De laatste lucht wordt er op die manier niet uitgeperst.
Het ontluchten komt dan ook doordat de lucht vermengd wordt (niet opgelost) als heel kleine luchtbelletjes. In die vorm stroomt het dus gewoon mee met de LHM.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Als aanvulling, ik heb begrepen dat het verzamelvat voor de LHM zo is ontworpen dat de hydraulische vloeistof daar weer rsutig de lucht kwijt kan raken;
Het is verdeeld in twee segmenten met een duikschot(je) zodat de lucht naar boven kan en de luchtvrije LHM onder het schot door weer beschikbaar is voor de volgende ronde….
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
aarghhh..
De startmotor werkt perfect… dat is het probleem niet. Echter alleen via het startrelaisknopje op de accupool .... Heeft iemand enig idee wat dit nu weer kan zijn? En of het logisch is dat dit tegelijkertijd optreedt met het overlijden van de startmotor.
-Wanneer ik het contact aanzet gaat het dashboardlampje gewoon branden.
-Als ik de stekkers vervolgens achter het drukknopje op het dashboard doorverbind (terwijl het contact aan staat) gebeurt er nog niets. Geen defect knopje lijkt me..






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Het startrelais zelf misschien? Openmaken contacten opschuren/schoonmaken, en starten maar!
Mooie avatar trouwens, een doorontwikkeling van je vorige Kijk-de-DS-eens-mooi-de-bulten-glad-strijken-avatar
Volg je hart, gebruik je hoofd.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Die contactringen of nog dieper nog in het startrelais?






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Bij mij hielp het opschuren van de contactringen al behoorlijk
Volg je hart, gebruik je hoofd.