DS 21 Pallas 1971, krikpunt achter?
gctwnl
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 27 december 2009 01:58 PM

Wegens de ‘pekelpauze’ staat onze DS binnen. Ik heb de voortrein op bokjes gezet zodat de banden het niet te zwaar krijgen. Achter wil ik eigenlijk ook op bokjes zetten.

Het staat mij bij dat het krikpunt achter net voor het achterwiel zit. Klopt dat? Ik kon het niet zo eenvoudig herkennen als voor.

Onze DS is roest- en rotvrij, dus ik ben niet bang dat er iets is weggerot.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 27 december 2009 08:55 PM
  [ # 1 ]

Juist voor de achterwielen zit een dubbel stukje plaat op de bodem gelast. Daar kan een steun/krik onder.

Citroen!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 december 2009 07:15 PM
  [ # 2 ]

Mwah. Die plaats is niet altijd even stevig als’ie lijkt, kan ik tot mijn schade en schande melden ... Doe maar voorzichtig.

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 28 december 2009 08:25 PM
  [ # 3 ]

met een blokje hout daarbij, kom je er wel Smile

.komma

Profiel  
 
gctwnl
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 08 januari 2010 10:58 AM
  [ # 4 ]

Is die plaat dat ding van zeg 20 bij 15 cm, rechthoekig, zit niet voor het wiel, maar wat meer naar binnen?

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 08 januari 2010 01:20 PM
  [ # 5 ]

JA DAT IS DE JUISTE,ZITTEN 2 OMGEZETTE RANDJES AAN…..............WEES WEL VOORZICHTIG HET KAN WEL ROT WEZEN HET IS PLAAT OP PLAAT ZODOENDE
HET IS VAAK NIET ZICHTBAAR VANAF DE BUITENKANT,EVEN CHECKEN VOOR GEBRUIK.

DAAN

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 08 januari 2010 02:20 PM
  [ # 6 ]

Een ander steunpunt achter (wat ik s’winters altijd doe) is bokjes te zetten onder de sleepogen.Is me de afgelopen jaren prima bevallen.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 januari 2010 03:26 PM
  [ # 7 ]

Daan,
Zet ff je capslock uit!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 428
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 09 januari 2010 10:46 AM
  [ # 8 ]

Een derde mogelijkheid voor plaatsing van bokjes of een stapeltje houten blokken is de achterveercylindersbehuizing, en dan bedoel ik de plaats waar deze bevestigd is aan de langsliggers van de kofferbak.

Check altijd de hardheid (gaafheid) van de plek die je kiest:
- bij de eerste mogelijkheid (rechthoekige plaatjes) kan de ruimte daar boven door roestvorming verzwakt zijn.
- bij de tweede mogelijkheid (sleepogen) moet je echt wel zeker zijn dat je auto een hard chassis heeft, anders zou hij wel eens door kunnen zakken.
- en bij de derde mogelijkheid spreekt het dus voor zich dat de hele constructie ter plekke, evenals de directe omgeving, hard dient te zijn.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook