




















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Heee, dat spreekt me wel aan! Heb in mijn wagen nog steeds geen gat in de rechtse deur geboord voor een spiegel…
Foto’s misschien, iemand?
Bij deze de links:
(ovaal, mijn favouriet 29,53 euro)
(rond, 28,91 euro)
“Conduire une DS19 signifié: conduire dans un petit palais confortable et luxueux… Son confort est sans égal. C’est celui d’un avion qui ne quitterait pas le sol”





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Dank je wel!
:smt210
Gérard de Manque-Pôte schreef:Bij deze de links:
(ovaal, mijn favouriet 29,53 euro)
(rond, 28,91 euro)
Nou, je hebt wel een dure smaak! Van de twee spiegels heeft gelijk de duurste je voorkeur. Dank je voor je tip, ik vind dit wel een nette oplossing zo zonder gaten te moeten maken- in de deuren die nog bij de spuiter liggen en straks mooi strak en goed bij mij terug komen.
Gr. Koen
ID19B 1967
















Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Voorzover ik weet moeten voor de nederlandse wet de linker spiegel vanaf de bestuurderstoel te verstellen zijn en de rechter, indien gemonteerd, vanaf de bijrijdersstoel.Met spatbordspiegels kom je niet door de APK. Kan zijn dat er nog een bouwjaar aanhangt maar mijn 1960 AZU moest in ieder geval 1 spiegel op de deur hebben.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Klopt helemaal Gert-jan. Vroeger werden de DSén uitgeleverd aan dealers die meestal ook nog Peugeot dealers waren De DSen werden zonder spiegels uitgeleverd. De dealer monteerde er vaak Peugeot spiegels op. Dit waren zijspiegels op een voetje en deze zaten op het spatbord.
Eind jaren 60 veranderde de wetgeving en moesten de zijspiegels inderdaan van binnenuit verstelbaar zijn. Veel van deze voetspiegels verhuisde naar het portier. Nog steeds zie je IDDSen met deze voetspiegels rondrijden. Ikzelf heb nog zichtbare weggeplamuurde gaatjes op mijn voorspatborden zichtbaar. Ik heb op mijn Dspecial van 1970 een zijspiegel met grijze voor/achterzijde. De grote zijde hoort aan de buitenzijde.
Vergroomde spiegels van Cipa roesten snel heb ik de ervaring mee. Hier zou een hele dunne chroomlaag opzitten.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dag Leo,
Nieuw hier? Stel je even voor aub.
Citroen!





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
leovanvalen schreef:Vergroomde spiegels van Cipa roesten snel heb ik de ervaring mee. Hier zou een hele dunne chroomlaag opzitten.
Mijn collega rijdt VW kever en heeft soortgelijke ervaringen met de bumpers: origineel licht geroest blijft licht geroest, nieuwe namaak is na twee jaar verrot!
In dat geval ben je beter af met een originele en die al dan niet opwerken…