Ben nog niet lang op dit forum. Maar wie kan mij helpen om een trekhaak te monteren op een ds 20 super Ik heb een trekhaak met rechte buis met bevestigingen .Maar ik lees dat het vast moet aan de balk maar waar zit die balk .En moet ik dwars door de bodem van de kofferbak boren ?Wie kan mij, liefst via een tekening laten zien hoe het moet . Ik heb een foto toegevoegd hoe de trekhaak er uitziet .Dank u alvast
nog steeds een hobby





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Tip: Leestekens gebruiken. Dat vergroot de kans dat mensen je vraag hier gaan lezen.
Om welke trekhaak gaat het (Merk)?
Citroen!
Ik heb een foto geplaatst van de trekhaak, weet het merk niet staat niet op de trekhaak.
Is me verkocht als een trekhaak voor een ds maar niet met een uitleg.
nog steeds een hobby













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Je hebt de foto in je avatar geplaatst.
Je kunt foto’s plaatsen d.m.v.Bijlagen
dan blader je in je eigen fotomap en post je ze erbij.
Succes
Peter.
Heb je de afneembare kogel er wel bij gekregen? Ik neem aan dat er ook nog wat stroken staal bij horen voor aan de binnenkant van de kofferbak?
Groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
De kogel wel er bij, en stroken staal koop ik .
Maar moet ik de trekhaak bevestigen met bouten die ik dwars door de bodemplaat moet boren ,en het achterse punt van de trekhaak in een balk maar welke balk .
Is er toevallig iemand die mij dat kan laten zien door een foto of tekening of een internet site ?
nog steeds een hobby





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De achterste bevestiging komt waarschijnlijk onder de achterste rand van de kofferruimte (net voor de bumper). Binnen in de koffer komt dan een hoekijzer (geen strip!) van 5 mm dik. Gaten door en door boren en met goede kwaliteit bouten (tenminste 8. bevestigen.
De voorste bevestiging wijst zich dan vanzelf. Hier mag je wel een strip gebruiken aan de binnenkant van de auto. Ook 8.8 bouten hier.
Citroen!
Suggestie…..Mocht je een oude kabelboom hebben. Niet mee klooien gewoon een nieuwe kopen kost doorgaans compleet €14 incl beschrijving. Ik ben vroeger zelf namelijk wel eens een middagje zoet geweest met doormeten.
Wat ik ook altijd doe is bij het monteren is een flinke laag kit overal tussen. Waar kit zit kan immer geen water meer zitten.
Veel succes!
Binnen in de koffer komt dan een hoekijzer (geen strip!) van 5 mm dik.
Lijkt logisch, maar de hoek tussen z-paneel en kofferbakbodem is toch veel meer dan 90 graden?
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Z-paneel? De achterste bevestiging komt net aan de binnenkant van de kofferruimte, praten we dan over hetzelfde?
Citroen!






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Yep is idd hetzelfde. En die hoek is idd meer dan 90 graden. Bij mijn wagen zat het ook met een hoekijzer vast. Heb er alleen geen foto’s van gemaakt bij het demonteren.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
In dat geval: Daar moet wel een hoekijzer. Waarom? Omdat een strip (ook eentje van 5 mm dik) te veel door gaat buigen daar (te lage stijfheid).
De hoek van 90 graden of groter heeft daar niets mee te maken.
Citroen!
Helemaal mee eens, maar het zou natuurlijk mooier staan als het hoekijzer netjes aanligt tegen het achterpaneel en de bodemplaat…
Hoe kijken jullie tegen de oplossing van deze oosterbuur aan?
http://www.zinkweb.de/ds20/DS20_teil0278.html
1800 kg trekgewicht wat optimistisch?
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Beetje houtje-touwtje. Met een trekhaak moet je geen risico’s nemen.
1800 kg gaf Citroën als trekgewicht op, als de aanhangerremmen “hydraulisch gekoppeld” waren aan het remsysteem van de DS.
Citroen!