Vervangen chokekabel
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 16 januari 2010 10:53 AM

Hallo,

Deze week mijn chokeknop losgetrokken. De kabel bleek te zijn gebroken, niet losgeschoten. Ik heb de motor met wat moeite ondanks het koude toch snel aan de praat gekregen, en de nieuwe kabel van Tom Verheyden is reeds binnen.

Ik ga morgen eens zien hoe ik die er in krijg, tips zijn welkom maar ik denk dat ik er wel uit kom, maar nu mijn vraag: moet deze kabel gesmeerd worden of laat ik dit beter achterwege?

Klopt het dat ik voldoende toegang heb door het klepje op de stuurkolom te verwijderen?

Gauthier

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 16 januari 2010 11:25 AM
  [ # 1 ]

Ik heb dit niet zo lang geleden ook moeten doen.
Het “klepje” verwijderen geeft onvoldoende ruimte. Je moet het klokkenhuis even lichten, dan kan je er beter bij.
Smeren kan nooit kwaad.

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 16 januari 2010 12:08 PM
  [ # 2 ]

4 vijzen + tellerkabel lossen is voldoende daarvoor?

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 16 januari 2010 01:00 PM
  [ # 3 ]

Yep, is voldoende. Voor de zekerheid de plus MIN-pool van de accu eraf en pas op bij terugzetten straks dat de stekkers overal goed inzitten, ik heb bij terugduwen van kabelboom van de stuurkolom onder de klokken door een van de stekkerverbindingen losgehaald, bleek uitgerekend de constante plus te zijn, nou dat levert mooie vonkenboog en smeltende draden op toen die contact maakte met metalen dashboard (ik was dus na 2x loshalen de 3de keer vergeten om de plus MIN pool eraf te halen, gelukkig zat hij niet vastgeschroefd, binnen 2 tellen had ik hem eraf getrokken Wink

edit: plus moet natuurlijk min pool zijn, dank Oscar. Typisch geval van het ene denken en het andere typen.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 16 januari 2010 09:49 PM
  [ # 4 ]
boeman schreef:

..... Voor de zekerheid de + van de accu eraf en pas op bij terugzetten straks dat de stekkers overal goed inzitten,....

Nóg beter is het immer de MIN-pool als eerste (of enige) los te maken en als laatste weer terug te zetten. Electrisch gezien geeft dit hetzelfe resultaat, maar als je bij het losmaken van de plus-pool per ongeluk met je gereedschap tegen een ander deel van de auto zou raken zul je mnerken dat een steeksleutel best warm kan worden…

  - Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 januari 2010 10:36 PM
  [ # 5 ]

Vijs = schroef. Let er een beetje op dat je op een Nederlands forum zit a.u.b.

Citroen!

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 17 januari 2010 05:55 PM
  [ # 6 ]

De chokekabel zit er in. Niet moeilijk maar de tellers moeten er inderdaad uit. De chokeklep gaat terug dicht en komt mooi terug in de verticale stand wanneer de knop is ingedrukt.

Bedankt voor de tips!

Volgende klus: kachelmotortje vervangan of herstellen. Ik lees veel info op het forum dus dat lukt me wel!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook