Oliedrukzender of….....?
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 januari 2010 06:02 PM

2 1/2 jaar geleden heb ik de motor van mijn 21IE gereviseerd. Zuigers, bussen, distributie, krukas en lagers. Van de oliepomp heb ik het deksel gevlakt en de veer die de druk regelt vernieuwd.
Tot 3 weken geleden lopen als een zonnetje.
Vandaag na 3 weken stilstaan zonder problemen gestart en weggereden. Na 2 km begon het oliedruklampje te branden. Meteen gestopt. Oliepeil goed, nergens lekkage. Een paar keer ging het lampje na het starten 1 seconde uit en daarna weer aan. Daarna bleef het constant branden. Ik heb het er maar op gegokt dat het de oliedrukzender is en ben boodschappen gaan doen en terug naar huis. In totaal 8 km gereden met brandend lampje; geen enkel schrikbarend geluid.
Maar….., toen ik met een zaklantaarn door de olievuldop keek kwam er niet zichtbaar olie uit het gaatje van de voorste inlaattuimelaar.
Wat kan er aan de hand zijn??

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 januari 2010 10:26 PM
  [ # 1 ]

Centrale bevestigingsbout van oliefilter losgelopen? Dan gaat je druk ook verloren. Hoop het niet voor je…

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 januari 2010 10:28 PM
  [ # 2 ]

Eerst maar eens oliedruk meten met een mechanische oliedrukmeter lijkt mij verstandig.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook