Hier maar weer eens een ander draadje…
Met een beetje geluk krijg ik binnen twee weken mijn chassis terug van de straler, een en ander staat dan mooi in de epoxy. Hierna nog een dagje kitten en dan een paar flinke lagen zwarte lak erover. Dat gaat allemaal vast zeker lukken.
Ik heb in het forum gezocht naar het issue “Isolatie”, hier bedoel ik uiteraard niet het beroemde glaswol mee
Echter aan de voorzijde (motor en schutbord) zit origineel de nodige isolatiespullen (voor warmte en geluiddemping). Bij mijn Traction heb ik het normale spul gebruikt wat in dit chasis wordt gebruikt.
Een voorbeeldje hiervan is hieronder te zien.
Op het schutbord aan de motorzijde heb ik wel eens van dat glimmende spul (soort aluminium folie met bandwerend en geluidwerend spul)gezien.
Op de bodem wil ik het in elk geval niet verlijmen, echter wel los neerleggen ( met wat punten vbastgemaakt voor het verschuiven). mocht de spulleboel een keer nat worden dan kan ik het nog laten drogen.
Kortom: ik hoor het weer graag van jullie.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je hebt niet echt een vraag gesteld. Bedoel je: “Wat kan ik het beste gebruiken als isolatie in de DS?
Citroen!
DriverD schreef:Je hebt niet echt een vraag gesteld. Bedoel je: “Wat kan ik het beste gebruiken als isolatie in de DS?
Ik zeg het niet vaak, maar je haalt me de woorden (vraag) uit de mond…





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ok, je hebt de bitumineuze produkten, zoals Citroën ze ook gebruikte. Deze dienen echt aan de plaat gelijmd te worden (je kan deze bitumen matten ook kant en klaar met lijm eraan kopen).
Daarnaast gebruikte Citroën vilt (onder andere tegen het schutbord) en bij de duurdere DS-en dikke matten met een laag Dunlopillo eronder.
Daarnaast heeft ieder een eigen mening over goede isolatie natuurlijk!
Citroen!
DriverD schreef:Ok, je hebt de bitumineuze produkten, zoals Citroën ze ook gebruikte. Deze dienen echt aan de plaat gelijmd te worden (je kan deze bitumen matten ook kant en klaar met lijm eraan kopen).
Daarnaast gebruikte Citroën vilt (onder andere tegen het schutbord) en bij de duurdere DS-en dikke matten met een laag Dunlopillo eronder.Daarnaast heeft ieder een eigen mening over goede isolatie natuurlijk!
DriverD,
Waar zijn deze matten te verkijgen, ik heb al een beetje rond gekeken echter zonder resultaat.
Alvast bedankt.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
3M heeft ze in het assortiment, Teroson ook volgens mij. Dynamat is in de USA een begrip.
Citroen!






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Een (behoorlijk) gedeelte van de geluid dempende eigenschap komt van het zwaarder maken van de constructie. Dus stevig verlijmd. Wat TS aangeeft in de openingspost met ‘los’ erin leggen is dus een ‘halve’ maatregel.
Google/Ebay eens op dynamat en er gaat een wereld van leveranciers open.
SPAM schreef:Waar zijn deze matten te verkijgen, ik heb al een beetje rond gekeken echter zonder resultaat.
In deze thread staan ook nog wat links en namen voor de Nederlandse markt, en kijk/zoek ook maar eens naar Vibraflex. En in een recente LaBombe stond een review/test van Noisekillers inbouwmateriaal (ben je DS-clublid?).
[Break 20 Familiale ‘71]














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dynamat rules! Duur, maar écht heel erg goed.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
askii schreef:SPAM schreef:Waar zijn deze matten te verkijgen, ik heb al een beetje rond gekeken echter zonder resultaat.
In deze thread staan ook nog wat links en namen voor de Nederlandse markt, en kijk/zoek ook maar eens naar Vibraflex. En in een recente LaBombe stond een review/test van Noisekillers inbouwmateriaal (ben je DS-clublid?).
Ik ben inderdaad DS-clublid, echter sinds een half jaartje. Je weet waarschijnlijk het nummer niet meer van de LaBombe waar dit in stond…
Alvast bedankt.





Totaal aantal Berichten: 587
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Dat was het mei-nummer van 2009. Ik heb een PDF van het artikel, maar nergens online. Als iemand die kan plaatsen mail ik ‘em met alle plezier door.






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
GeraldDSuper schreef:Dat was het mei-nummer van 2009. Ik heb een PDF van het artikel, maar nergens online. Als iemand die kan plaatsen mail ik ‘em met alle plezier door.
Hierzo te vinden ==> http://www.citroends.org/piccies/lbc.pdf
jeroentje schreef:GeraldDSuper schreef:Dat was het mei-nummer van 2009. Ik heb een PDF van het artikel, maar nergens online. Als iemand die kan plaatsen mail ik ‘em met alle plezier door.
Hierzo te vinden ==> http://www.citroends.org/piccies/lbc.pdf
Perfect ! en weer bedankt
Ik heb vorige week een bezoek gebracht aan Merford, is hetzelfde als de akoustiekwinkel eerder in dit draadje, in Gorinchem. Daar heb ik Merfocell GW, een absorptiemateriaal voor onder de motorkap, gekocht als vervanging van het verpulverde oude materiaal. De werking daarvan ga ik as vrijdag op weg naar de beurs in Reims eens testen. Het afsteken van de oude bisontix was trouwens een rotwerk, dat kost je enkele uren en geeft veel rommel. Voor de bekleding van de aluminium 2100/2300 schilden achter de motor heb ik Aluglass aan de binnenzijde geplaatst. Aan de achterzijde heb ik Vibraflex Extreme, een zware bitumenmat geplaatst. Om de vibraflex te kunnen verwerken heb ik het eerst een tijdje in de oven bij 65 graden gelegd. Als begin april de motor eruit gaat worden beide schermen geplaatst. Ik zal dan wel zien wat het effect is.
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Ik heb een rol Armaflex 13mm gekocht (voor wènig) voor motorwarmte isolatie en motorkap demping. Is eigenlijk voor warmte/koude isolatie maar ik verwacht ook wat geluidsreductie.
Ik had het spul al willen hebben met de motorwissel vorig jaar, dan kon ik het hele schutbord bedekken en deels achter de alu beplating wegwerken. Nu zal ik moeten aansluiten op de alu platen.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!