4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Waarschuwingslampje olie brandt af en toe
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 26 januari 2010 01:13 PM
  [ # 46 ]

Hoewel het voor de grote Citroens niet van toepassing is, de DOT 3 en 4 remvloeistoffen zijn op dezelfde basis, polyethylene glycol, terwijl DOT 5 op silicone basis is. Ik weet niet of het veel uitmaakt of je 3 of 4 gebruikt, maar ik leer graag bij.

Link: http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_4

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 januari 2010 01:49 PM
  [ # 47 ]

Han, je hebt gelijk. Ik heb de boel even door elkaar lopen halen. DOT 3 en DOT 4 kun je door elkaar heen gebruiken. DOT 5 zeer zeker niet mixen met dot 3 en 4.

ok, back on-topic dan maar? Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 26 januari 2010 02:19 PM
  [ # 48 ]
waterman schreef:

Han, je hebt gelijk. Ik heb de boel even door elkaar lopen halen. DOT 3 en DOT 4 kun je door elkaar heen gebruiken. DOT 5 zeer zeker niet mixen met dot 3 en 4.

ok, back on-topic dan maar? Smile

Voor de compleetheid: DOT 5 is weer totaal verschillend van DOT 5.1 en dat meld ik omdat er mensen zijn op dit forum die het wel nodig hebben omdat ze ook andere auto’s hebben. Belangrijk is ook dat je het regelmatig ververst omdat het water aantrekt.

Nu is het DOT verhaal wel klaar.

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 26 juni 2012 12:41 AM
  [ # 49 ]

Ik hergebruik even een oud topic omdat mijn vraag hier goed bij past.

Ik heb namelijk ook last van dat de oliedruk keldert in een bocht naar links, zolang het oliepeil perfect vol is is er niks aan de hand, maar als het peil op 75% staat beginnen de problemen. Kan het zijn dat mn oliepeilstok-lengte niet correct is? Ik las iets over een rubberdopje wat kan verschuiven?
Ik heb overigens geen olielek en een analoge oliedruk meter die het eens is met mn waarschuwingslampje, ruim voldoende druk met stationair en rijden, alleen die snelle bochten naar links…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 juni 2012 10:53 AM
  [ # 50 ]

zou kunnen! dopje verschoven waardoor je pijlstok te diep zit.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 juni 2012 06:10 PM
  [ # 51 ]

Olie verversen met de goede hoeveelheid en peilstok checken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 26 juni 2012 09:21 PM
  [ # 52 ]

Kan ik aan de pijlstok zien waar het rubbertje hoort te zitten? Olie is nog beetje te vers om te gaan vervangen, geld groeit niet op mn rug Wink Misschien kan iemand even opmeten hoe hoog het rubbertje hoort te zitten in cm’s vanaf de tip van de peilstok?

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 26 juni 2012 09:25 PM
  [ # 53 ]

Is deze hoogte/lengte ook niet afhankelijk van het type blok wat je hebt ? huh

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 26 juni 2012 09:35 PM
  [ # 54 ]

Dat zomaar kunnen? In dat geval heb ik een dsuper5 met een 2100;)

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 28 juni 2012 02:42 PM
  [ # 55 ]

wil niemand even zn peilstok meten?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 juni 2012 02:43 PM
  [ # 56 ]

Ow, niet gezien. Zal ik vanavond even doen. (Ds23) die pijlstokken zijn allen gelijk.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 28 juni 2012 03:07 PM
  [ # 57 ]

ik kan het ook wel ff nameten; d-super 5.
Je hoort het straks.

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 28 juni 2012 03:43 PM
  [ # 58 ]

ff technisch weer:

lengte peilstok tot aan stopje: 48.5 cm
lengte stopje tot aan aanslag: ±2.3 cm
Dus totale lengte tot aan aanslag (is rand oliepeilbuis):± 50.8 cm

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is…

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 juni 2012 05:35 PM
  [ # 59 ]

Je moet ff aangeven vanaf het minimum merkteken tot aan rand olie pijlbuis.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 28 juni 2012 05:59 PM
  [ # 60 ]

ID 19 , DV motor van 1968.

Totale lengte tot aanslag olie peilbuis, 50,7 cm.

vanaf minimum tot aanslag 49,5 cm

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook