9 van de 34
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Rogier’s 2400ie - verkocht!
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 04 september 2009 12:37 PM
  [ # 121 ]

Omdat dat draadje korter is en daardoor minder weerstand oplevert?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6507
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 04 september 2009 01:41 PM
  [ # 122 ]

Leuk verhaal. Lekker herkenbaar ook, deze zomer ook heerlijk onthaast over D- en N-wegen. We pakken normaal gesproken altijd de péage maar de CX rijdt zó lekker ontspannen over die 90 km/u wegen.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 04 september 2009 02:06 PM
  [ # 123 ]
garagestmarien schreef:

Omdat dat draadje korter is en daardoor minder weerstand oplevert?

Nope, ik heb juist om dat uit te sluiten de startmotor via een apart relais direct vanaf de accu geschakeld. Nog steeds soms het probleem…

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 04 september 2009 02:09 PM
  [ # 124 ]

Dat soort problemen kunnen inderdaad meer oorzaken hebben. Meten dus.

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 09 oktober 2009 08:53 PM
  [ # 125 ]

Zo ff lang geen tijd voor forum gehad - en nu door onwillige schouderspier (monnikskapkreng) ook weer ff kort.

Meten is weten, inderdaad Wendela:
- vrouwlief aan het contact
- ik de rode stekkerverbinding losgetrokken en meten tussen stekker en minpool
- bij starten schommelend tussen 8 en 10V, met volle accu (12.5V)

Lijkt dus inderdaad in verliezen in kabels en/of contactslot te zitten, dat de startmotor af en toe geen reactie geeft.

Overigens van het weekend ff de CX misbruikt als boodschappenkar, omdat ze te lang stil stond naar mijn zin:
Nog voor ik gas bij kon geven liep madame al!! Weliswaar nog ff moeten “voetchoken” daarna voor mooi rondlopen, maar toch. Het blijven leuke karakterdames zo Smile

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 22 januari 2010 11:14 PM
  [ # 126 ]

Auto’s moeten rijden, niet stilstaan - en zeker CXn.

Door tijdgebrek en overvloedige sneeuw/ijzel en vooral pekel afgelopen maanden alleen de fiets en de boerenmestwagenmetwinterbanden gebruikt. Deze week vroor het niet meer in de garage dus vanmiddag even de boel opgeruimd daar voor de vriezer die ik ff 2 maanden voor vrienden hier stal (en ja die moet met de Touring vervoert, CX is een luxepaard als je geen Break/Familiale hebt).

Van het weekend al de CX lekker de accu gechecked/bijgeladen (meer voor het gevoel dan het nodig leek). Vanmiddag ook eens gekeken hoeveel druppels LHM er nu onder de voorraadbol lagen. Uhhhh een plas bedoellu?!

Hm, druppellader losgehaald, starten (ff “voetchoken” en lopen) en omhoog. Gelukkig géén grote straal onder de auto uit, maar heel af en toe een druppel van de voorraadbol. Dit lijkt dus een klein lek te zijn in een onderdeel dat altijd druk heeft, ook bij stilstand (gezien de incontinentie de afgelopen maanden). Welke delen staan altijd onder druk:
- afdichtring voorraadbol?
- wartels van drukregelaar?
Of is er een ander beruchte lekker verder weg waar vandaan het dan sneaky naar de voorraadbol loopt, zodat je dénkt dat daar het lek zit. Er hangt nl ook een drupje (al tijden) onderaan de bak: komt die daar door luchtstroom tijdens het rijden of…

En kan ik het lekken bij langere stilstand vertragen door de ontlastschroef even open te doen, of blijft er in bepaalde componenten altijd druk staan?

Beetje hulp zou leuk zijn. Anders maar eens La Léo bellen voor een afspraak om de CX vroeg lenteklaar te hebben. En verder vooral denken aan het snelle starten, het perfecte omhoogkomen, het na 30sec draaien vloeiend inleggen van de Cmatic - dat doet het CX-hart weer wakkerschudden!

Groeten,
Rogier

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 26 januari 2010 10:23 PM
  [ # 127 ]

Iemand nog ideeën wat er tijdens stilstand zo rustig doch stug door kan lekken boven de veerbol? Retour- en aanvoerleidingen zouden na verloop van tijd toch drukloos moeten worden, als de CX eenmaal volledig is ingezakt?

Dank dank voor het meedenken!

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 januari 2010 10:33 PM
  [ # 128 ]

Er zitten overal veren en pakkingen en ringen en afdichtingen. Elk van allen kan versleten zijn en gaan lekken. Ga het maar vinden. Ik heb hetzelfde probleem en ga gewoon het geheel vervangen voor iets waarvan ik weet dat het lekvrij is.
Lijkt me het makkelijkst.

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 26 januari 2010 10:39 PM
  [ # 129 ]

Tja, vrees dat je gelijk hebt W. Beginnen met hetgeen het dichts bijzit? Dat zou dus zijn:
* drukregelaar
* voorraadbol
* alle wartelrubbers die de drukregelaar ingaan

En pas als dat niet afdoende is, verder zoeken?

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 26 januari 2010 10:50 PM
  [ # 130 ]
Rogier 1975 schreef:

Iemand nog ideeën wat er tijdens stilstand zo rustig doch stug door kan lekken boven de veerbol? Retour- en aanvoerleidingen zouden na verloop van tijd toch drukloos moeten worden, als de CX eenmaal volledig is ingezakt?

Dank dank voor het meedenken!


is de retourslang van je hd-regelaar naar je voorraad-vat nog wel ok ?
zit de slangklem nog goed vast ?

deze slang wil nog wel eens bij een zeer klein lek ,je voorraad-vat ” leeg hevelen ” !
ja en tijdens het ‘druk afblazen ”  treed er geen lekage op
klinkt wel tegenstrijdig maar heb dit zelf meerdere keren meegemaakt

succes   salut

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 26 januari 2010 10:53 PM
  [ # 131 ]

Klinkt als een goede check, had tot nu toe vooral gekeken naar de bovenste bevestingsbout en de HD-wartels. Goede check waard, dank!

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 26 januari 2010 10:56 PM
  [ # 132 ]
Rogier 1975 schreef:

Tja, vrees dat je gelijk hebt W. Beginnen met hetgeen het dichts bijzit? Dat zou dus zijn:
* drukregelaar
* voorraadbol
* alle wartelrubbers die de drukregelaar ingaan

En pas als dat niet afdoende is, verder zoeken?

Het zoeken naar de oorzaak kan toch wel iets intelligenter dan het zomaar gaan vervangen van wat onderdelen? Dat is meer de werkwijze van een garage Laughing
Als je de boel eerst goed schoon en droog maakt en met wat geduld af en toe kijkt waar de lekkage begint moet het toch te vinden zijn? Dan kan het stukken goedkoper uitvallen.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 26 januari 2010 10:58 PM
  [ # 133 ]
Rogier 1975 schreef:

Iemand nog ideeën wat er tijdens stilstand zo rustig doch stug door kan lekken boven de veerbol? Retour- en aanvoerleidingen zouden na verloop van tijd toch drukloos moeten worden, als de CX eenmaal volledig is ingezakt?

Dank dank voor het meedenken!

Het hoeft volgens mij niet perse iets te zijn wat onder druk staat. Laats een scheur gehad in de aanvoer slang naar de HD pomp, deze scheur had het hele voorraadvat leeggezogen, dus 2 liter LMH op de oprit.


Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 26 januari 2010 11:06 PM
  [ # 134 ]

Nog meer dank voor het meedenken Cool
Wat is trouwens het beste spul om LHM mee te verwijderen, tis best een hardnekkig goedje vind ik altijd. Wasbenzine, of zijn er andere (liefst minder brandbare) spullen om de drukregelaar en omgeving mooi schoon en droog mee te krijgen?

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 26 januari 2010 11:09 PM
  [ # 135 ]

Motorontvetter programma in de dhz wasbox ? Natuurlijk niet te veel op andere delen richten.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
 
9 van de 34
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook