ivm een verbouwingsproject ben ik opzoek naar enkele antwoorden op vragen over de 5bak van een C35d.
1; kunnen de primaire en secundaire as ook in tegengestelde draairichting (ten opzichte van de normale draairichting) belast worden zonder dat dit schade of problemen oplevert?
2; wat zijn de verhoudingen van de versnellingen en eindreductie van een diesel 5 bak? in mijn werkplaatshandboek staat alleen de 4 bak uitgesplitst.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 7629
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Vraag 1: waarom zou je dat doen?
Vraag 2: geen idee - maar als het eigenlijk een DS of CX bak is komt er vast binnenkort een antwoord.
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Het zou handig zijn als je even je auto’s in het register toevoegt. Dan kan ik tenminste zien of wij de juiste boeken hebben voor je auto.
![]()
‘t gaat om een vijf-bak van een C35d, die is er maar in 1 variant. In het originele citroen-werkplaatshandboek dat ik heb wordt alleen een 4 bak genoemd.
Misschien zijn er later aanvullingen uitgegeven maar die heb ik niet ![]()
tav ad 1: Ik heb met wat “experts” naar de tekeningen van die 4 bak en ook naar die van DS 5 bakken gekeken en zij DENKEN dat het wel zou moeten kunnen, maar ik zou graag van een ervarings-deskundige ofwel iemand die die bakken ook uitelkaar gehad hebben, een mening willen.
@break 23: het waarom is in deze duidelijk ondergeschikt aan het hoe ![]()
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 10300
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Heb je H. Martens uit Limmen al gevraagd hoe dit zit? Hij is expert op het gebied van deze bakken.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 3223
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
heb je wel gedacht aan de reductiebakken aan de zijkant naast de bak?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist