ja dat hoop ik ook
Maar ik gebruik het forum als referentie om iets op te zoeken voor of tijdens een karweitje, vandaar. De info is allicht nuttig voor iemand.
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Totaal aantal Berichten: 323
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
walther259 schreef:die platte sleutel is absoluut een noodzaak, dikte 3 mm. Dat kan je maken uit zo’n fietssleutel,die alle maten heeft uitgezaagd. Lieft één waarbij de bekken schuin staan gericht op het lichaam, niet recht. De breedte is idd 14. Hou de totale lengte op max. 13 cm.
Het kan nog makkelijker: bij de Halfords of de echte fietsenmaker haal je een conussleutel 13-14. Dat is de korte platte sleutel die je zoekt. De mijne was van IceToolz en kostte 3,99 euro bij Halfords ...
Hub cone wrench
Rechts paste het in ieder geval prima, links moet nog. Eerst moed verzamelen…
Groetjes,
Hydro
Elle va comme les pompiers!

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Links van onderaf natuurlijk.
Citroen!
Vorig jaar deze k** klus gedaan.
Het sleutelen, de moertjes dus, dat gaat nog wel.
Maar die veertjes…ahhhh
Die vallen op je bril, in je nek etc…
Gewoon volhouden.
Tip 1: maak aan de bestuurderskant aan de bovenkant ruimte (even wat demontagewerk) maar dan kan je er van bovenaf beter bij
Tip 2: bij montage: doe onder 2 van de 4 de bouten van de remklauwen een ring. Dan kan je er makkelijker met een sleutel omheen. Bij twee bouten is dit makkelijk, kan ik mij herinneren, bij de andere 2 hoeft het niet.
Tip 3: als het spul zit, schijven en remblokjes ontvetten, anders heb je alles voor niets gedaan en verglazen je remblokjes weer binnen de kortste tijd.
Succes.