2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
handremmen
walther259
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 15 februari 2009 11:38 AM
  [ # 16 ]

ja dat hoop ik ook Wink
Maar ik gebruik het forum als referentie om iets op te zoeken voor of tijdens een karweitje, vandaar. De info is allicht nuttig voor iemand.

ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 27 januari 2010 11:55 PM
  [ # 17 ]
walther259 schreef:

die platte sleutel is absoluut een noodzaak, dikte 3 mm. Dat kan je maken uit zo’n fietssleutel,die alle maten heeft uitgezaagd. Lieft één waarbij de bekken schuin staan gericht op het lichaam, niet recht. De breedte is idd 14. Hou de totale lengte op max. 13 cm.

Het kan nog makkelijker: bij de Halfords of de echte fietsenmaker haal je een conussleutel 13-14. Dat is de korte platte sleutel die je zoekt. De mijne was van IceToolz en kostte 3,99 euro bij Halfords ...
Hub cone wrench

Rechts paste het in ieder geval prima, links moet nog. Eerst moed verzamelen…

Groetjes,

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 januari 2010 12:52 AM
  [ # 18 ]

Links van onderaf natuurlijk.

Citroen!

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 29 januari 2010 11:44 AM
  [ # 19 ]

Vorig jaar deze k** klus gedaan.
Het sleutelen, de moertjes dus, dat gaat nog wel.
Maar die veertjes…ahhhh

Die vallen op je bril, in je nek etc…
Gewoon volhouden.

Tip 1: maak aan de bestuurderskant aan de bovenkant ruimte (even wat demontagewerk) maar dan kan je er van bovenaf beter bij
Tip 2: bij montage: doe onder 2 van de 4 de bouten van de remklauwen een ring. Dan kan je er makkelijker met een sleutel omheen. Bij twee bouten is dit makkelijk, kan ik mij herinneren, bij de andere 2 hoeft het niet.
Tip 3: als het spul zit, schijven en remblokjes ontvetten, anders heb je alles voor niets gedaan en verglazen je remblokjes weer binnen de kortste tijd.
Succes.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook