Bolling voordeur
mdv
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30

Gepost: 01 februari 2010 10:42 AM

Hoi,

Ik ben momenteel bezig met het strakmaken van een voordeur (opstaande klink). De deur wordt al behoorlijk strak maar ik merk dat ‘de knik’ onderaan een minder grote hoek maakt dan bij de rest van de deuren. De knik is dus minder duidelijk. Nu vraag ik me af hoe dit komt en hoe is het kan oplossen? Het gaat om een oude pallasdeur waar mijn inziens nog nooit aan is gelast. Is schuren en plamuren de enige oplossing? Alvast bedankt!

Mathijs

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 01 februari 2010 10:47 AM
  [ # 1 ]

Om je knik scherp te houden bij het schuren teken je eerst met potlood de kniklijn af. Daarna plak je een kant van de lijn af met tape. Dan ga je schuren. Door het tape kan je niet onbedoeld de scherpe kniklijn afstompen. Na het schuren verwijder je de tape en plak je vervolgens de andere zijde van de potloodlijn af. (die kant die je net geschuurd hebt)
Dit is gewoon een trucje wat erg goed werkt voor de wat minder ervaren schuurder. Ook de professionals gebruiken dit zo nu en dan nog.

Succes! Smile

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook