


Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 17-07-2004
- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
Ik twijfel aan de kwaliteit van mijn remaccu. Is er een manier om zonder de remaccu te demonteren te controleren of de remaccu nog functioneert?
C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Niet zomaar. Je zou een drukmeter kunnen installeren in het circuit na de remaccu. als die aangeeft dat die druk gelijk oploopt met de pomp, is de rem accu stuk.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Is het niet zo dat als je ,nadat de motor even gelopen heeft, met het contact aan op de rem gaat trappen, het aantal keren dat je kunt trappen zonder dat het rode lampje van de rem aangaat aangeeft wat de kwaliteit van de remaccu is? M.a.w wanneer de buffer op is die daar in zit?





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Je neemt dan ook de voorraad uit de HD-bol mee in je conclusie. Misschien als je die vervangt door een ‘leeg’ exemplaar?












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
f.rockefeller schreef:Is het niet zo dat als je ,nadat de motor even gelopen heeft, met het contact aan op de rem gaat trappen, het aantal keren dat je kunt trappen zonder dat het rode lampje van de rem aangaat aangeeft wat de kwaliteit van de remaccu is? M.a.w wanneer de buffer op is die daar in zit?
Bij een paddestoel geldt dit.
Bij hangend pedaal gaat de lamp aan als de vanee securite dicht gaat. Alles wat je daarna nog kan remmen is remaccu plus hoofdbol.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>



Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 17-07-2004
- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
Ik heb volgens de richtlijnen de voorremmen getracht te ontluchten. Dus systeem in laagste stand en drukloos gemaakt. Ik zou dan verwachten dat de remaccu nog voldoende druk geeft om bij indrukken van de rem te kunnen ontluchten. Maar, er verschenen slechts een paar druppels. Vervolgens heb ik de boel op druk gebracht en voorzichtig ontlucht in de hoogste stand. Is niet de juiste manier maar werkte wel.
C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Had je kort voor het drukloos maken de motor draaiende gehad? Zo nee, dan kan het zijn dat, als de DS namelijk al dagen stil heeft gestaan, de druk van de remaccu was weggelekt. Zo ja, dan heb je volgens mij zojuist antwoord gegeven op je eigen vraag in de openingspost. Dan zit er helaas niets anders op dan de remaccu, vullen/vervangen.
Enig idee trouwens wanneer dat voor het laatst is gedaan? Afgelopen najaar heb ik die van mij laten controleren bij een rondje bollen bij Chyparse en dat was niet voor niets. Membraan was half vergaan, zou best wel eens de oorspronkelijke bol kunnen zijn geweest. Controleren/vervangen kan dus helemaal geen kwaad.
Volg je hart, gebruik je hoofd.





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
bogaard77 schreef:f.rockefeller schreef:Is het niet zo dat als je ,nadat de motor even gelopen heeft, met het contact aan op de rem gaat trappen, het aantal keren dat je kunt trappen zonder dat het rode lampje van de rem aangaat aangeeft wat de kwaliteit van de remaccu is? M.a.w wanneer de buffer op is die daar in zit?
Bij een paddestoel geldt dit.
Bij hangend pedaal gaat de lamp aan als de vanee securite dicht gaat. Alles wat je daarna nog kan remmen is remaccu plus hoofdbol.
Is er wel een remaccu bij een hangend pedaal?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nee.
Citroen!



Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 17-07-2004
- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
Voordat ik dat gedaan heb heeft de auto een tijd staan draaien en is zeker geen lange tijd drukloos geweest. Ik had eerst de achterremmen ontlucht maar dat heeft weer niets met de remaccu te maken.
Laatste keer dat er een nieuwe remaccu in gegaan is ca 10 jaar geleden.
‘t lijkt nu dan helder dat de remaccu overleden is.
C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Overleden is misschien wat overdreven, vullen kan misschien ook nog wel. Zeker omdat het membraan in de remaccu niet zo belast wordt als in een veerbol. Aan de andere kant, een verse bol erin voorkomt misschien dat je over een tijdje er toch weer bij moet omdat de bol alsnog overlijdt.
Volg je hart, gebruik je hoofd.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Remaccu’s in een DS hebben een zwaar leven. Er staat een relatief lage druk op het membraan, maar een hoge druk van de LHm op. Daarbij wisselen die drukken ook vaak. DS remaccu’s overlijden erg vaak, zeker in vergelijking met de remaccu’s in een CX en XM, waar een gewone voorraadbol met 62 bar druk achter staat.
Daarbij is de remaccu van een DS een deelbare “bol”. Hierdoor heb je nou eenmaal meer kans op drukverlies. Uit ruime ervaring durf ik je het advies te geven een remaccu alleen te vullen als je zeker weet dat het membraan goed is. Weet je dat niet, kies dan voor de meest veilige optie: een gereviseerde remaccu. Dat kost je hooguit een paar tientjes.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 17-07-2004
- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
Ik werd geadviseerd de remaccu in mijn DS te vervangen door een CX remaccu. Deze is beter en minder kans op lekkage. Volgens mij is de CX remaccu hoger. Hoe krijg ik zo’n CX remaccu gemonteerd?
C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior



Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 17-07-2004
- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
Ik heb de CX remaccu geplaatst door nieuwe bevestigingsstangetjes te maken. Vervolgens heb ik de leidingen wat bijgebogen omdat ze iets hoger moeten uitkomen. Nu slaat de HD pomp pas na 65 seconden aan in rijdstand en na ruim 70 seconden in de hoogste stand. Probleem opgelost.
C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior


Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 10-04-2010
- ID/DS DS19H
- C5 Berline 2.0 benz.BVA4.Exclusive
- C5 Sedan Exclusive 2.0 automaat
Heb een DS met paddestoel pedaal,....en problemen met luchtbellen in het LHS vat, verder gaat de rode lamp branden na 2x remmen, dus vermoed ik ook aan een nieuwe remaccu toe te zijn, deze zit er nu ook al weer een jaar of 10 in, en vullen is volgens mij geen optie meer, of is er iemand die dit nog anders ziet?
Mvrgr. Sjef
en als je nu een hangend pedaal heb en alle 5 bollen zijn nieuw maar de pomp tikt de laatste tijd weer om de 4 seconden imn wat is dan het probleem ? drukverlies in lekke cilinders?