Af en toe wilde mijn dame niet aanslaan en/of viel het hele dashboard uit. Het probleem zat in een
slecht funtionerend contactslot. Bij wat steviger doordraaien deed alles het wel. Tijd om deze te
vervangen of te fixen. Ik koos voor het laatste, een andere kopen kon altijd nog.
De behuizing is vrij eenvoudig op te maken door de klinknageltjes uit te boren. Na de boel te
hebben schoongemaakt, geschuurd en ingevet heb ik het slot met M3 boutjes weer dichtgemaakt.
Een verslagje staat op: http://www.citroends.nl/contactslot
voor de liefhebber.
Rijden als een Godin in Nederland.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Liefhebbers genoeg, hoor!
Heb je nog iets aan die scherpe puntjes van de veertjes gedaan?
Het scherpe kantje heb ik er af geschuurd. Op plaatje 08 (met de cirkel in het midden)
kun je dit zien; links is het oorspronkelijke veertje, rechts het afgeschuurde. Hij loopt en
klikt weer als 42 jaar geleden!
PB.
Rijden als een Godin in Nederland.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Ik heb nog even op je site gekeken: mooi plekkie om te sleutelen.
Heb jij die ‘Ferrari’-achterlichten aan je auto?
Pieter Bas schreef:Af en toe wilde mijn dame niet aanslaan en/of viel het hele dashboard uit. Het probleem zat in een
slecht funtionerend contactslot. Bij wat steviger doordraaien deed alles het wel. Tijd om deze te
vervangen of te fixen. Ik koos voor het laatste, een andere kopen kon altijd nog.
De behuizing is vrij eenvoudig op te maken door de klinknageltjes uit te boren. Na de boel te
hebben schoongemaakt, geschuurd en ingevet heb ik het slot met M3 boutjes weer dichtgemaakt.
Een verslagje staat op: http://www.citroends.nl/contactslot
voor de liefhebber.
Mooie foto’s !














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
vlietmansje schreef:Ik heb nog even op je site gekeken: mooi plekkie om te sleutelen.
Heb jij die ‘Ferrari’-achterlichten aan je auto?
Dat zijn lucas achterlichten die op alle USA DS’en en DS cabrio’s gebruikt werden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
‘4 achterlichten maakt nog geen Ferrari’, maar voor het comfort rijdt ik ook liever DS!
De restauratie heb ik niet zelf gedaan maar Gert Huiting. Deze ruimte is dan ook niet van mij.
Gelukkig heb ik een grote fotostudio waar ik meer dan genoeg ruimte heb om te sleutelen en om
mooie plaatjes te schieten van m’n dame.
PB.
Rijden als een Godin in Nederland.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mooi werk en heel mooi gedocumenteerd!
Kon je de 4 messing contactvlakken niet een beetje draaien?
Citroen!
Dat heb ik eerlijk gezegd niet geprobeerd en is wellicht een goede optie.
De aansluitpennen gaan door een plaatje van het materiaal waar ze vroeger
printplaten van maakten. Hieromheen zit het ronde contactvlak geklonken.
Rijden als een Godin in Nederland.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
kan als nog. Pak het pennetje met een tang en draai een halve slag.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>