


Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003
- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Vorige is (buiten mijn schuld om) mijn Xsara 1.9d total loss gereden.
Nu wil ik uiteraard weer een andere Xsara maar, en dan ook weer diesel.
Er is dus de keuze uit een gewone diesel of een turbo diesel.
Voor welke kan ik beter gaan????


























Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Ligt eraan wat je wilt….
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!











Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
klopt helemaal. Ik vind een niet turbo diesel te traag. Maar dat is persoonlijk. Vond je de oude snel genoeg? Koop je de zelfde. Wil je iets meer gang? Trek je een aanhanger caravan, koop een turbo!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.











Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ja daar ben ik het helemaal mee eens. Ik zou persoonlijk zelf altijd een turbo kopen en dan het liefst de 2.0 met 110 pk omdat deze gewoon het fijnste lopen vind ik zelf.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Uiteraard rijd een TD of HDI een stuk fijner, dan een ongeblazen 1.9D
Maar als je geen caravan of vaak een zwaar beladen ben en je de 1.9D prima vond rijden, dan kun je het beste weer voor een 1.9D gaan.
Zelf heb ik ook een Xsara 1.9D en 306-Break 1.9D gehad en later een Xantia 1.9D, met de Xantia moest je geen haast hebben, maar de Xsara en 306 waren snel genoeg. De 110PK HDI is leuk, maar wel erg vol onder de motorkap, op dat punt is een 90PK HDI een stuk sleutelvriendelijker.
Met de HDI was iets waar je op moest letten, iets met Siemens systemen links laten liggen en de voorkeur voor Bosch, ik weet het helaas niet precies meer. Maar er zal vast wel iemand zijn die het wel weet




Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Siemens meer storingsgevoelig, waren wat problemen mee in het verleden. Bosch is toegepast vanaf 2003 (phase 3).
ben sinds enkele maanden ( voor het eerst) de tevreden eigenaar van een xsara 2.0 HDI uit 2001(type 2)
het is de 4 deurs uitvoering, met een gemiddeld berbruik van 1 op 18 !!!
het is naar mijn mening een prima wagen die ook nog vlot uit de voeten komt
paar 17 inch wielen eronder laten zetten(verbruik nu 1 op 16 )
niets meer aan doen, helemaal top !
ik zou toch echt voor de HDI gaan…











Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Een hdi is mooi, maar wel duurder in aanschaf en onderhoud. Het is maar hoe veel je rijd en wat je belangrijk vind
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
prijs valt reuze mee…
de mijne is uit 2001, nu met 14 maanden apk, 260.000 km
afgelopen jaren alle noodzakelijke beurten en onderhoud met bonnen erbij
ik heb hem gekocht voor 3250,-
daar mag hij nu ook weer voor weg( aangezien ik een xsara uit 2004 op het oog heb…)
Altijd voor de HDI gaan moderner, stiller en dus comfortabeler dan een TD of D
Citroën Xsara 2.0I 16V VTS Phase II
Gris Grilyne



Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003
- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Bedankt voor de reacties..
Het is uiteindelijk een TD geworden, en die bevalt me prima!!
Ik reed met mijn gechipte xsara vts hdi (110 pk) reed ik 1 op 18 met brede 17 inch sloffen.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Thrillseekah schreef:Bedankt voor de reacties..
Het is uiteindelijk een TD geworden, en die bevalt me prima!!
Van harte gefeliciteerd en veel veilige kilometers.
Een gewone TD is prijstechnisch een goede keuze wat betreft het onderhoud aan de motor.