Beetje thinner en klaar…..
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Lijm + smeermiddelen + warmte = slechte combinatie!!!
Wim,
Disciplus Simplex
Vandaag was ik bij een bedrijf dat opleggers maakt en vorkheftrucks in onderhoud heeft. Ik legde het probleem uit en zij dachten het met een superlijm te kunnen. Daar ben ik geen fan van .............maar ik weet niets anders.
Alles is keurig schoon gemaakt en heel voorzichtig gelijmd. Ik hou jullie op de hoogte.
Leo, Ik hoop oprecht voor je dat het een duurzame oplossing is. Ik zal voor je duimen!
Toch denk ik dat het beter is, zo nu en dan ‘ns wat sloperijen te bezoeken. You never know how a cow catches a rabbit.
Wim,
Disciplus Simplex
wimb schreef:Lijm + smeermiddelen + warmte = slechte combinatie!!!
+ 1 bar laaddruk…
Ouwe mopperkont
I wouln`t stick my hand in the fire for that!
XM TCT Ambiance`94

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Er zijn complete vliegtuigen die aan elkaar hangen van de lijm. En niet iedere lijm heeft last van genoemde omstandigheden. Met de goede lijm is er een goede kans dat dit goed gaat.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Precies : de de meeste hebben nog niet van 2 componenten lijm gehoord (zie o.a. bison site bij 2 componenten lijm) ook sikaflex heeft wel een goeie “lijm” voor deze situatie
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Die lijm verdroogt door de warmte en is niet soepel genoeg jongens.
Als je dan toch zonodig moet zou ik eerder denken aan siliconenkit.
XM TCT Ambiance`94
Oh, ik zeg ook niet dat het niet gelijmd kan worden. Je hebt een lijm nodig die:
- goed hecht op kunststof oppervlak,
- niet wordt aangetast door aardoliederivaten en
- geschikt is voor een temperatuurbereik van, pak ‘m beet -20 tot +60 graden Celsius.
En die vind je NIET bij de betere doe-ut-zelluvert. Maar die lijm bestaat wel.
Wim,
Disciplus Simplex
dus ducktape valt ook af ?
ik zou me t drukste maken om de druk.. zodra die lijm weer iets zacht wordt en de turbo drukt er ff flink op ligt ie er weer zo uit. Wel andere koek dan een drukloos systeem :]
Ouwe mopperkont
gompy58 schreef:dus ducktape valt ook af ?
Correctie: ducktape valt er ook af.
Ja, inderdaad moet die lijm ook tegen wisselende belastingen kunnen.
Maar waarom gaat de TS niet naar een Troengarage voor een advies? Misschien is het wel heel simpel te fixen.
Wim,
Disciplus Simplex
Tot nu toe, maar dat is pas een paar dagen, zit de slang nog vast. Ik hou jullie op de hoogte.
Het probleem voor mij is de kosten baten analyse. Deze XM heeft bijna 500.000 km gereden en begint nu iets minder fel te worden.
De airco pomp is lek en het motertje van de kachel moet ik vervangen. Bij een sloop XM ben ik aan het kijken hoe het gemonteerd zit.
XM rijden is echt fantastisch maar soms heb je van die problemen die je niet kan oplossen.

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Dat kachel motortje is echt heel simpel, dat gaat zelf jou wel lukken, demonteer hem even en maak hem goed schoon, spuit het as je van het molentje even in met wd40 en check de stekker verbindingen/behuizing even op smelten, dat wil nog wel eens voorkomen en dat geeft ook problemen met goed functioneren van de fan.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “