2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
slang van het turborelais naar een kunststofhuis
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 03 maart 2010 10:52 AM
  [ # 16 ]

Beetje thinner en klaar…..

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3260
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 03 maart 2010 08:28 PM
  [ # 17 ]

Lijm + smeermiddelen + warmte = slechte combinatie!!!

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
leo greiner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 10-10-2005

Gepost: 03 maart 2010 08:34 PM
  [ # 18 ]

Vandaag was ik bij een bedrijf dat opleggers maakt en vorkheftrucks in onderhoud heeft. Ik legde het probleem uit en zij dachten het met een superlijm te kunnen. Daar ben ik geen fan van .............maar ik weet niets anders.
Alles is keurig schoon gemaakt en heel voorzichtig gelijmd. Ik hou jullie op de hoogte.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3260
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 03 maart 2010 09:15 PM
  [ # 19 ]

Leo, Ik hoop oprecht voor je dat het een duurzame oplossing is. Ik zal voor je duimen!
Toch denk ik dat het beter is, zo nu en dan ‘ns wat sloperijen te bezoeken. You never know how a cow catches a rabbit. Wink

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 03 maart 2010 09:24 PM
  [ # 20 ]
wimb schreef:

Lijm + smeermiddelen + warmte = slechte combinatie!!!

+ 1 bar laaddruk…

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 03 maart 2010 09:48 PM
  [ # 21 ]

I wouln`t stick my hand in the fire for that! cheese

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 03 maart 2010 11:50 PM
  [ # 22 ]

Er zijn complete vliegtuigen die aan elkaar hangen van de lijm. En niet iedere lijm heeft last van genoemde omstandigheden. Met de goede lijm is er een goede kans dat dit goed gaat.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 04 maart 2010 12:00 AM
  [ # 23 ]

Precies : de de meeste hebben nog niet van 2 componenten lijm gehoord (zie o.a. bison site bij 2 componenten lijm) ook sikaflex heeft wel een goeie “lijm” voor deze situatie Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 04 maart 2010 02:06 AM
  [ # 24 ]

Die lijm verdroogt door de warmte en is niet soepel genoeg jongens.
Als je dan toch zonodig moet zou ik eerder denken aan siliconenkit.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3260
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 04 maart 2010 08:31 AM
  [ # 25 ]

Oh, ik zeg ook niet dat het niet gelijmd kan worden. Je hebt een lijm nodig die:
- goed hecht op kunststof oppervlak,
- niet wordt aangetast door aardoliederivaten en
- geschikt is voor een temperatuurbereik van, pak ‘m beet -20 tot +60 graden Celsius.
En die vind je NIET bij de betere doe-ut-zelluvert. Maar die lijm bestaat wel.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 04 maart 2010 11:35 AM
  [ # 26 ]

dus ducktape valt ook af ? Wink

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 04 maart 2010 11:43 AM
  [ # 27 ]

ik zou me t drukste maken om de druk.. zodra die lijm weer iets zacht wordt en de turbo drukt er ff flink op ligt ie er weer zo uit. Wel andere koek dan een drukloos systeem :]

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3260
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 04 maart 2010 11:55 PM
  [ # 28 ]
gompy58 schreef:

dus ducktape valt ook af ? Wink

Correctie: ducktape valt er ook af. Wink

Ja, inderdaad moet die lijm ook tegen wisselende belastingen kunnen.
Maar waarom gaat de TS niet naar een Troengarage voor een advies? Misschien is het wel heel simpel te fixen.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
leo greiner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 10-10-2005

Gepost: 05 maart 2010 09:39 AM
  [ # 29 ]

Tot nu toe, maar dat is pas een paar dagen, zit de slang nog vast. Ik hou jullie op de hoogte.
Het probleem voor mij is de kosten baten analyse. Deze XM heeft bijna 500.000 km gereden en begint nu iets minder fel te worden.
De airco pomp is lek en het motertje van de kachel moet ik vervangen. Bij een sloop XM ben ik aan het kijken hoe het gemonteerd zit.
XM rijden is echt fantastisch maar soms heb je van die problemen die je niet kan oplossen.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 05 maart 2010 09:47 AM
  [ # 30 ]

Dat kachel motortje is echt heel simpel, dat gaat zelf jou wel lukken, demonteer hem even en maak hem goed schoon, spuit het as je van het molentje even in met wd40 en check de stekker verbindingen/behuizing even op smelten, dat wil nog wel eens voorkomen en dat geeft ook problemen met goed functioneren van de fan.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook