1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
DS23i.e. halfautomaat uit de versnelling geschoten
Lucas de Haan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 08 maart 2010 12:40 PM

Gisteren was ik mooi aan het toeren door het drentse land,en plotseling (na een drempel) had ik geen versnellingen meer….
Als ik de auto in een versnelling zet hoor ik alleen een licht ratelend geluid.
Heeft iemand enig id wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedank voor de reacties!

DS; "Objet de Culte"

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 08 maart 2010 02:49 PM
  [ # 1 ]

Lucht in systeem? Of verbindingsstaafje naar blok hydraulique is gebroken.

Citroen!

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 08 maart 2010 10:13 PM
  [ # 2 ]

Of het ratelen is van de HD-pomp, bijv. omdat de ontlast-schroef open is gegaan, of de LHM is op, of je zuigt lucht aan omdat je aanvoerslang gescheurd is.
Heb je nog wel vering, remmen, stuurbekrachtiging?

Ook nog mogelijk: centrifugaalregelaar draait niet, want
- koplager vastgelopen;
- riemspanning te laag;
- montagebout los.
Heb ik allemaal al eens meegemaakt…

  - Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 maart 2010 10:16 PM
  [ # 3 ]

Of de bak is gewoon stuk. Dat gebeurt ook wel hoor…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 09 maart 2010 03:29 AM
  [ # 4 ]

Prise as verrot , heb ik ook eens gehad , wat in mijn geval erg jammer was omdat ik in the middle of fucking nowhere stond met een tandemasser en een DS op zijn rug erachter , was een beetje dubbele pech confused

Het geluid maakt ie als ie in de versnelling staat , en in zijn achteruit is het geluid niet exact hetzelfde zal ik maar zeggen , maar een andere bak zit er zo onder hoor , de as kun je ook apart vervangen , ik heb eventueel nog wel een hok waar een goede bak in zit , zelf demonteren Wink

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 09 maart 2010 07:22 AM
  [ # 5 ]

Ook al meegemaakt (maar gelukkig niet op mijn eigen auto! ) : aandrijfas los van de bak.
Je zou verwachten dat zoiets meteen opvalt, maar het duurde best een poosje voor ik zag wát er nou precies aan de hand was.
Zo’n bizar probleem, dat verwacht je gewoon niet. En zelfs toen ik op straat, 10 meter achter de gestrande auto, één van de tapeinden van de flens vond had ik het nog niet meteen door…
De garage die de maand ervoor de bak eraf had gehad, staat op mijn erg, erg donkergrijze lijst.

  - Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Lucas de Haan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 10 maart 2010 09:27 PM
  [ # 6 ]

Benjamin had gelijk!

De auto staat nu in drachten bij Blikwerk en de prise as is versleten.
Ook was er al eens aan gerommeld met een zelfgemaakt koperen ringetje om de slijtage op te heffen…
Bram kijkt nu of ie nog een bak heeft liggen voor een halfautomaat injectie.

Ik wacht in spanning af|!

Wat kost een 2e hands bak ongeveer denken jullie?

De HD pomp was ook aan vervanging toe net zoals de stuurhuisrubbers
Ben ik gelijk van die plas lhm af in de garage….

Lucas

DS; "Objet de Culte"

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 maart 2010 09:28 PM
  [ # 7 ]

Waarom een andere bak als de prise-as versleten is? Die vervang je toch gewoon?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Lucas de Haan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 10 maart 2010 10:01 PM
  [ # 8 ]

Er vielen allerlei onderdelen uit, de bak schijnt aan zijn eind te zijn.
Ik zal het wel even bekijken als ik er ben.

DS; "Objet de Culte"

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 maart 2010 10:42 PM
  [ # 9 ]

Dat veranderd de zaak natuurlijk…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 11 maart 2010 09:48 AM
  [ # 10 ]
Lucas de Haan schreef:

Benjamin had gelijk!

De auto staat nu in drachten bij Blikwerk en de prise as is versleten.
Ook was er al eens aan gerommeld met een zelfgemaakt koperen ringetje om de slijtage op te heffen…
Bram kijkt nu of ie nog een bak heeft liggen voor een halfautomaat injectie.

Ik wacht in spanning af|!

Wat kost een 2e hands bak ongeveer denken jullie?

De HD pomp was ook aan vervanging toe net zoals de stuurhuisrubbers
Ben ik gelijk van die plas lhm af in de garage….

Lucas

Natuurlijk had ik gelijk Mr. Green , helaas dat dan weer wel Wink

Een gebruikte bak vind je voor rond de : €500,00 , nadeel is dat je dan eigenlijk niks weet van die bak , het beste is het een bak te kopen uit een rijdende auto , of een revisiebak bij de bakkendokter uit Limmen , niet goedkoop , wel goed , kun je zelfs een bak met electronische 5de versnelling plaatsen Wink

Ik heb nog wel een rijdende DS2.0 Pallas met BVH bak staan Wink

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 12 maart 2010 10:47 AM
  [ # 11 ]

Ik heb overigens begrepen dat de bakken van Martens ook niet echt zaligmakend zijn , ik zou het vervelend vinden als je ergens op mijn advies een bak koopt en dat je dan later teleurgesteld uit de strijd komt , de keus is aan jezelf Wink

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
Lucas de Haan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 12 maart 2010 11:43 AM
  [ # 12 ]

Bram (van Blikwerk) belde me vanmorgen om te vertellen dat hij nog een goed type versnellingsbak heeft gevonden. (halfautomaat,injectie)
Ze hebben de bak open gemaakt en alles zag er goed uit, nu gaan ze hem er voorhangen en dat moet begin volgende week klaar zijn.

Ik hou jullie op de hoogte!

DS; "Objet de Culte"

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 maart 2010 04:16 PM
  [ # 13 ]

Wat is het verschil tussen een halfautomaat voor een carburateur-auto en die voor een injectie?

Citroen!

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 12 maart 2010 04:36 PM
  [ # 14 ]
DriverD schreef:

Wat is het verschil tussen een halfautomaat voor een carburateur-auto en die voor een injectie?

Volgens mij zit er op de bak voor injectie een extra “oor” voor het één of ander , maar moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik het niet zeker weet confused Smile

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 12 maart 2010 05:59 PM
  [ # 15 ]

Er staat me bij dat op een injectie, vanwege de oliekoeler, de HD-regelaar en voorraadbol op de bak gemonteerd zitten.
Daar moet dus een oor voor zijn.
Ik weet niet helemaal zeker dat dat gietstuk niet ook op een carbu-BVH aanwezig zou zijn, maar het zou me niet verbazen als alle BVH-bakken NA de introductie van de injectie in elk geval qua gietwerk wél gelijk zijn.

  - Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook