Hallo allemaal!
Vandaag mag ik eindelijk mijn eerste BX ophalen! Hij is helemaal opgeknapt! En bij de Apk waren ze ook erg tevreden! Ik ben dan ook wel een beetje zenuwachtig! De foto’s moet ik nog maken! En die zet ik zeker dan op het forum! Samen met m,n neef ga ik nog wat dingen er aan opknappen! Maar eerst morgen een leuke rit maken:D
groetjes kasper

Totaal aantal Berichten: 3844
- CX 2200
- CX 2200
Leuk man! Vertel eens wat meer, hoe oud, welke kleur enz?
hallo
Ze komt uit 1988! En het is een automaat. Ze ziet er nog prachtig uit voor haar leeftijd! Er zit een 1.9 motor in. Er staat nu ongeveer 95.000 km op. En ze rijd echt heerlijk! tevens is het mijn eerste auto:D De Distributieriem is ook vervangen! Verder ben ik benieuwd hoe het is om straks er veel mee te rijden!
Groetjes kasper
Ohh leuk! gefeli!
Is het die witte van MP?
Ja wij willen foto’s
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
heey
Nee hij is zwart! Ik kan niet wachten tot 16:00! Dan kan ik hem pas ophalen! Dit word een hele lange dag:S
groetjes
Als ik jou was zou ik nu dan eerst even beginnen met de automaat-olie te verversen, kost je een goede 15,- euro en een uurtje tijd maar je bent wel zeker (en hij schakelt er veel fijner door )
zwart, cool!
Have fun!
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
dankje voor de tip! Daar ben ik graag voor in. Want het is mijn eerste auto! Ik moet even camera lenen. en een mooi plekje opzoeken! En dan zou ik foto’s maken voor het forum!
groetjes
Weet niet waar je ergens woont maar als je er hulp mee nodig zou hebben geef je maar een berichtje (heb het bij de mijne al tig keer gedaan). En kunnen we meteen dit forum hier verheerlijken met een ‘duo’ shoot, samen met mijn (ook zwarte ) BX
Heey bedankt voor het aanbod! Ik woon deels in Emmen en deels in Groningen! En leuk dat we allebij zwarte BX hebben:D Dan zijn we inderdaad een goed duo!

Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Okee, dan kun jij waarschijnlijk ook het automaten werkplaatsboek gebruiken. Als je je emailadres geeft via een pb stuur ik je de PDF.
Ik weet hoe leuk het is om veel en hard gas te geven, de 19 TRS Automatic is ook vandaag nog een vreselijk snelle auto. Heb er twee gehad en het enige wat ik ontzettend vervelend vond was de gammele en belachelijk complexe kudtcarburateur en het verbruik. Vooral bij stadsverkeer is ‘t om te janken. Daarom heb ik mijn GT omgebouwd naar turbodiesel automaat, best of both worlds.
Echter, als je lang van je automaat wil genieten kun je dat snelle optrekken in alle versnellingen het beste niet te vaak doen. Zodra je de karakter van de bak weet, ff wat gas terug, laat haar schakelen en druk weer verder in. Verder moet je zorgen voor regelmatig verversen van de ATF en zorgen dat het altijd op peil staat!
Pas op met de automatische choke, er zijn voorstanders en liefhebbers van en het werkt best fijn maar gaat op de lange duur altijd varken en klootzakken. Ik ben een felle tegenstander. Zodra je merkt dat ‘t allemaal niet perfect meer werkt (en dit type carburateur is legendarisch slecht wat dat betreft) moet je er meteen wat aan doen want je brandstofkosten gaan gigantisch de lucht in of ‘t ding wordt amper berijdbaar.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Maar je toch ook even geruststellen: je automaat heeft nog maar een kleine 100K achter de kiezen dus je hebt er nog gemakkelijk 150K te gaan En als je de olie ververst, NOOIT te veel ingieten, je kan beter te weinig dan te veel olie in je automaat hebben (nog beter is natuurlijk dat het juist is ... )

Totaal aantal Berichten: 6210
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Hoi kasper,
Heel hartelijk gefeliciteerd met je Bx. Een erg goede keus, al zeg ik het zelf.
Veel plezier ermee, en met vragen kun je altijd hier op het forum terecht.

Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V

Totaal aantal Berichten: 158
- Xantia 2.0 HDI break 90+
Laat ik nou net vandaag mijn oog hebben laten vallen op een 19 trs automaat met 78000 kilometer erop. 450 zonder apk, 600 met. Is dat veel? En ik begrijp dat de distributieriem vervangen zou moeten worden rond de 80.000 kilometer. Wat zou dat dan kosten? Ik heb nog geen ja gezegd, maar ik denk er wel hard over…

Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V