


Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 09-07-2008
- Xsara break ligne prestige
Hallo allemaal,
Sinds 2 jaar rijd ik weer een bx, 1.4 Toulouse van ‘91. Maar tot nu toe veel ellende met deze bx. Wat is er allemaal al aan gebeurd:
- Vorig jaar motorblok overgezet, 2 hydrauliek leidingen vervangen
- Dit jaar contactslot vervangen.
- Vrijdag net een nieuwe accu gemonteerd
Wat nog moet
sluitring van benzineklepje is afgebroken
Deurdorpel bestuurderskant verroest
De bekende plek achterin de hoek van de kofferbak is rot
Wielkast achter bestuurderskant doorgerot (redelijk gat)
Wielkast voor bestuurderskant is doorgerot (groot gat)
Wielkast achter bijrijderskant is rot (een redelijk groot stuk)
Resterende hydrauliek stonden op de planning dit jaar om vervangen te worden
Had al onderdelen gehaald, waaronder 2 veerpoten, 2 veerbollen, 2 steekassen want mijn homokineten zijn stuk.
En tot mijn schrik knalde afgelopen vrijdag de koppakking en de klepdekselpakking, een en al smurrie overal. Blijkt ook ineens dat de fan niet meer aanslaat??
Nu zit ik te twijfelen, word dit het einde van mijn Toulouse of toch nog restaureren, heb aardig mijn buik vol op het moment maar aan de andere kant kan ik ook moeilijk afstand doen van deze wagen. Misschien toch maar eens kijken wat ik kwijt ben aan onderdelen/materialen om hem toch nog te sparen. Weet nog niet wat er gaat gebeuren…...... Misschien heeft iemand hier ervaring met dit soort dingen qua richtprijs kosten e.d.?
Citroen C4
03-TN-GB























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Als je er geen afstand van kan doen is er maar 1 optie , klaarmaken.
Wat dat kosten gaat ligt eraan wat je allemaal zelf kan doen. Denk dat je wel schrikt als je uitbesteed met het uurloon van tegenwoordig. economisch kan het niet meer uit en kun je beter een ander kopen.

























Totaal aantal Berichten: 6201
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Sorry, maar met die rotterij zou ik er niet meer aan beginnen. Alleen het netjes wegwerken van alle rotte plekken gaat al meer dan 1000 euro kosten, als je het laat doen.
Verder sluit ik me aan bij citro-power.






















Totaal aantal Berichten: 3222
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Op zoek gaan naar een “nieuwe” bx is op zich ook wel een hele leuke bezigheid, je weet nu i.i.g waar je de zwakke plekken kunt verwachten…
Je kan je ouwe BXje demonteren en een mooie voorraad onderdelen aanleggen om je volgende wagen te kunnen onderhouden toch?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Het valt allemaal wel mee, die roest. Je kan simpelweg ervoor zorgen dat het niet verder rot, door de boel gewoon in te vetten. Ik gebruik afgewerkte LHM, kost toch niks. Nooit afgewerkte motorolie gebruiken, dat is zuur. Als de gaten niet belangrijk zijn voor de APK (oftewel, niet dragend) kun je bij wijze van spreken een paar plaatjes staal vastschroeven over de gaten, als je maar zorgt dat er een dikke laag vet tussen zit zodat er geen vocht tussen kan komen. Stuk goedkoper dan lassen. Ook bijvoorbeeld de achterste uitlaatophanging kun je gewoon vervangen door een plaat met een bout en die vast te schroeven, kost niks en prima voor de APK.
Kettingvet, het spul voor motorfietsen, kleeft heerlijk en beschermt uitstekend tegen roest. Is wel duur maar dan heb je ook wat. Ook perfect om leidingen mee te beschermen, zelfs beter dan tectyleren want dit spul is transparant en je kan ‘t altijd zien als de boel weggespat is, tectyl wordt oud, gaat loslaten en daaronder gaat het lekker verder met rotten.
Hoe weet je zeker dat zowel je koppakking als je kleppendekselpakking kapot zijn?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Tijd om afscheid te nemen: voor een paar honderd euro heb je een andere bx met een jaar apk,waneer je de moeite neemt om te zoeken. dan ga toch niet al die rotte plekken en dat blok repareren.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Die tijd is echt wel voorbij, zoveel goede biksen voor “een paar honderd euro” zijn er niet meer.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Dan verschillen wij dus van mening. Of meer dan 1000 euro in een verrotte bx te stoppen of voor minder dan 1000 één te kopen….alleen al op MP staat wel wat leuks voor minder dan 1000 euro.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Oké, dit is (nog) geen draadje ‘ReneP zoekt een nieuwe BX’, maar voor €995,- heb je deze mooie Chic met nieuwe APK:
http://www.citroy.nl/citroyauto09031001.html
Mooie auto toch?
Citroënloos





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Als die auto geen lekke koppakking heeft maar iets anders krijg ik zelf zoiets goed voor minder dan 100 euro. Ik snap best dat niet iedereen dat kan, maar het kan wel!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
en de rest dan ????
Deurdorpel bestuurderskant verroest
De bekende plek achterin de hoek van de kofferbak is rot
Wielkast achter bestuurderskant doorgerot (redelijk gat)
Wielkast voor bestuurderskant is doorgerot (groot gat)
Wielkast achter bijrijderskant is rot (een redelijk groot stuk)
Resterende hydrauliek stonden op de planning dit jaar om vervangen te worden
2 steekassen want mijn homokineten zijn stuk.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik bedoelde de complete lijst.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY



Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 09-07-2008
- Xsara break ligne prestige
Na veel denken en doen, toch maar besloten om de bx te gaan verkopen. Misschien dat er ergens een liefhebber rond loopt die de tijd, ruimte en mogelijkheden heeft om deze bx nog een verdere leven te geven…... Wat m’n volgende wagen word heb ik nog geen idee van, wie weet weer een bx, een 1.6 of een gti….. Geeft me wel een rot gevoel maar het is de verstandigste keuze.
Citroen C4
03-TN-GB
mijn oude bx staat nu op mp te koop, neem deze eens in overweging.
dit is optisch misschien niet zo’n mooie bx maar technisch is deze in een goede staat en heeft GEEN roest.
http://link.marktplaats.nl/329984498
gr,
martin.





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
^^
Met handchoke!!
+1
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY