Ik heb een kleine lekkage aan mijn water pomp. Bij de uitgaande as van de pomp naar de fan zie ik bij stationair toerental een beetje lekkage, bij hogere toerentallen lijkt de lekkage weg te zijn. Er zit boven op de uitgaande as een smeerpotje en mijn vraag is waar ik dat potje het beste mee kan vullen en of dat nog effect kan hebben op de lekkage.
Bedankt,
Jeroen.
Jeroen ID19P schreef:Ik heb een kleine lekkage aan mijn water pomp. Bij de uitgaande as van de pomp naar de fan zie ik bij stationair toerental een beetje lekkage, bij hogere toerentallen lijkt de lekkage weg te zijn. Er zit boven op de uitgaande as een smeerpotje en mijn vraag is waar ik dat potje het beste mee kan vullen en of dat nog effect kan hebben op de lekkage.
Bedankt,
Jeroen.
In smeergaatje motorolie doen, teveel loopt er onder weer uit. Ik denk geen effect op lekkage, maar maakt wel dat het lager, wat nu dus nat wordt, het iets langer uit gaat houden.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Totaal aantal Berichten: 10635
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Voel eens aan de fan of er speling op de lagers is. Zo ja: pomp vervangen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.