bandjeverwisselen
Kijk goed naar de maten van je banden, mijn voorbanden passen bijvoorbeeld niet in mijn achterwielenkasten… Ook past een lekgereden voorband bij mij niet onder de motorkap, het reservewiel is smaller, zoals ook op mijn achterwielen.
citroen23 schreef:je hebt de remmen ontluchten dus gevonden
hier heb ik ook nog een hele goeie link voor je:
hier staan de reparatie handboeken op van citroen
manual 1 t/m 5
(zei het in het engels…......maar dat is toch niet zo’n probleem)
Hoi,
Ik heb geprobeerd om de manuals te downloaden, alleen 1 en 5 willen niet.
Heb je nog een link hiervoor, of werkplaatshandboek in het nederlands.
Waar kan ik die laatste krijgen (kopen).
Groet,
Age
Re: bandjeverwisselen
Jelle schreef:Kijk goed naar de maten van je banden, mijn voorbanden passen bijvoorbeeld niet in mijn achterwielenkasten… Ook past een lekgereden voorband bij mij niet onder de motorkap, het reservewiel is smaller, zoals ook op mijn achterwielen.
De DS 23 IE is gemaakt om rondom 185 HR 15 banden te hebben, eerdere (en dus minder krachtige) versies waren dit niet. Reservewiel behoud ik, daar heb ik onlangs een nieuwe binnenband in laten monteren!
De DS heeft nu twee weken geleden een groot onderhoud achter de rug, de voorbollen + hoofdveerbol zijn vervangen en rondom zitten Firestone CV 2000 banden met een profiel dat heel erg goed op XAS/XVS lijkt.
Ondertussen al een 300 km gereden zonder het minste probleem en in het grootste comfort, wat is een goeie DS dan toch zalig! Dan stel ik me voor hoe een DS met XASen en nieuwe veerbollen moet zijn!
Valt me op: als je het stuurr vanuit rechtuitstand een beetje beweegt, hoor je een hoge pieptoon: wat wil dit zeggen?












































Totaal aantal Berichten: 25732
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Interne slijtage in je stuurhuis…..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Interne slijtage in je stuurhuis…..
Iets ‘ergs’? Kan ik er mee blijven rijden?












































Totaal aantal Berichten: 25732
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hoe erger het wordt hoe zwaarder ie gaat sturen en je pomp gaat steeds vaker aanslaan. Dat laatste is niet goed voor de pomp!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
OK, op dit moment is het nog niet echt erg; het ‘dode punt’ is nog niet erg groot. ‘t Is ook niet dat er hele lange afstanden mee worden gereden: vandaag een km of 70 bvb.
Oké, vandaag heb ik in de DS een nieuwe radio geschroefd, nuja, een Philips uit ‘90 met 4*35 W. Geeft in ieder geval betere ontvangst en geluid dan dat cheap Japans ding dat er in zat. Nu nog op zoek naar betere boxen voor op de hoedenplank en ik ben helemaal blij. Nu zijn het Osio’s…
Verder ben ik op zoek naar het zwarte ronde plastieken ding dat de grote koplamp op zijn plaats moet houden: ik ben het namelijk kwijtgeraakt, en het is een essentieel ding om licht te hebben ‘s avonds! Weet iemand waar ik dat kan vinden?
En heeft er iemand tips om die twee stukjes mousse met stof eromheen die de achterkant van de wasbordjes bedekt weer schoon te krijgen? Ze zijn zo ondertussen wel helemaal zwart…
Bijkomend vraagje: ik wil dubbels maken van de DS-sleutels. Ik heb al een dubbel van de portieren, maar de lange contactsleutel lijkt me toch niet helemaal een standaard model waarmee ik naar de sleutelmaker kan gaan, of vinden ze er wel een oplossing voor?
Ik heb er een jaar of 4 geleden eens gewoon een laten bijmaken bij een sleutelmaker.
Sinds kort kan je ook een niet geslepen contact sleutel kopen, bij PDO geloof ik en dit voor 10 euro. Deze kan je dan ook bij een sleutelmaker laten slijpen.
Wat is er bij een DS23IE anders dat er wel 185 HR 15 banden achterop passen? zijn de achterschermen breder?
Bij een 23IE is er niet echt iets anders.
Wel zijn in de loop der jaren de achterspatborden iets breder geworden (de onderste rand). Ik geloof dat dit was bij het uitbrengen van de 21 IE en dit dus om bredere banden te kunnen monteren.
en toch loopt bij mijn DS het linkerachterscherm heel licht bij de banden. Ik denk dus dat er in de loop van de jaren een ander achterscherm opgekomen is.
Ten andere: mijn Pallas heeft géén chromen biesje aan de onderkant van de deuren: ik begin steeds meer te twijfelen aan mijn DS…
Neem eens een foto van je achterscherm en dan voornamelijk de hoek aan de achterbumper, hier kan je het verschil duidelijk zien.
Wat de onderste sierlijsten betreft, deze werden bij restauratie of overspuiten wel eens weggelaten.