39 van de 43
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »

Gais zijn GTi’tje -> Einde.
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450

Gepost: 21 januari 2010 07:23 PM
  [ # 571 ]

Tja, ik heb al met een verlengstuk meerdere keren mijn volle gewicht erop gezet. Meer doe ik dit gereedschap niet aan als het met een luchtratel een klusje van niks is.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 21 januari 2010 07:50 PM
  [ # 572 ]
Vermond schreef:

He Toni, je hebt dan echter vaak nog wel wat verlengmateriaal nodig. Tenminste, bij mijn wielmoeren wel Wink. Wel een goed idee! Misschien toch maar een keer een luchttol aanschaffen.

Oh ja, dat moet je met je ratel natuurlijk niet doen.
Zelf heb ik een starre sleutel met een handvat van een halve meter waar ik ook nog een flinke pijp overheen kan schuiven voor dit soort joekels.
Het is ook niet de bedoeling dat het té snel loslaat natuurlijk Wink

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 03 maart 2010 10:04 PM
  [ # 573 ]

Dealert was zo vriendelijk om de moer los te ratelen toen ik mijn spaarvarken kwam legen in ruil voor onderdelen.

Verder schiet het nog niet zo op. 16v is kaal en vandaag even de grote wisseltruc gedaan. GTi staat nu onder de carport en 16v klaar om weg te gaan.

Even snel een blik geworpen op de GTi en dat viel toch een beetje tegen. Ondanks alle vettigheid zijn de draagarmen, stabistokjes, aandrijfassen, uitlaat en blok flink aangetast door de pekel. Her en der ook weer roestplekjes op de body.
Verder bleek een slangetje van de veerpoot gescheurd, stuurschijfrubber is flink kapot, mijn tijdelijk vastgepopt plaatje waar de einddemper aan hangt is aan de onderkant losgegaan (tussen de 130-160 resoneerde dat verschrikkelijk) en de voorwielen slijten een beetje rap. De binnenkant harder dan de buitenkant, zometeen met de nieuwe stuurstangen zal ik haar eens netjes uitlijnen.

Eigenlijk niks nieuws, afgezien van het slangetje dan. Alleen de invloed van de pekel schrok ik van, wat een ellende zeg.

Maargoed, dit weekend moet de motorruimte leeg en alles weer mooi schoon zodat de MI16 erin kan. Zal dan ook eens wat plaatjes van de bende hier maken, is er een beetje bij ingeschoten.

Profiel  

Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 17 maart 2010 09:09 PM
  [ # 574 ]

Zow, 12 April moet ze af zijn en heb nog een heleboel te doen. En over het algemeen ook geen tijd doordeweeks.

Maar toch even een update. 16v ligt in de BX, stuurhuis vervangen inclusief de hoezen en kogels en stuurstangrubber, hoogteregelaar vervangen, octopus eruit gehaald en alles een eigen retour gegeven, subframe schoongemaakt, subframebalk naar voren van de 16v erin. Leiding SB van de 16v erin. Verder heeft het blok overal nieuwe keerringen gekregen, verse kleppendekselpakking, verse inlaatpakking. Dynamo is vanmiddag voor een matsprijs voorzien van nieuwe lagers en koolborstels. Bakken heb ik vandaag helemaal uit elkaar gehaald en die moet er van het weekend weer onder.

De BX in haar natuurlijk leefomgeving… Juistem, een grote bende hier Razz

Oude blok eruit, hier kwam ik erachter dat ik mijn touw wat korter had moeten knopen.

En hier ziet u, ‘nieuw’ stuurhuis. Oude liep behoorlijk zwaar en het vet was of zwart, of mayonaise. Vervanger was wel goed, nieuwe kogels en hoezen erop en stuurhuis er weer in met een nieuw stuurstangrubber. Hoogteregelaar van de 16v, die doet het volgens mij beter dan wat erin zat. En kon het niet laten om er even een lappie over te halen Razz
Ook heb ik de octopus eruit getrokken en alles een eigen retour gegeven, bij het voorraadvat komen messingblokjes waar alles weer samenkomt.

En daar is ze dan, de 16 soupapes in haar nieuwe huis.

En nog een geinig plaatje na een hele dag in de bakolielucht gehangen te hebben.

Verder moet ik nog de remmen reviseren, een fuseekogel vervangen, veerpoten vervangen, koelsysteem aansluiten, hydrauliek aansluiten, achterremmen schoonmaken, uitlaatpijp aanpassen, kabelboom monteren, front monteren (inclusief lip dik keer), carterpan vervangen en nieuwe olie, uitlijnen en nog wat dingetjes hier en daar…

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6212

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 17 maart 2010 09:35 PM
  [ # 575 ]
Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 18 maart 2010 01:42 AM
  [ # 576 ]

Good busy!

Die komt straks wel van z’n plek.

Profiel  

Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 24 maart 2010 09:21 PM
  [ # 577 ]

Woei, na wat puzzelen eindelijk de benzinepomp aan het pompen gekregen. Maar helaas, kwam zelfs geen klein plofje vanaf. Na een startpoging is de benzine te ruiken dus inspuiten lijkt ze wel te doen, van het weekend maar weer verder puzzelen met de ontsteking. Hopelijk heeft de Brezan een verdelerkap en rotor voor mij, oja, bougies ook maar.

Oja, things to do: (wat ik zo snel kan verzinnen)
-Bougievonkjes regelen.
-Aandrijfassen vastzetten.
-Schijven en blokken monteren.
-Koelsysteem vullen.
-Uitlaat lassen/monteren.
-Octopus afmaken.
-Hydrauliek in bedrijf stellen.
-Front monteren, met bumperlip.
-Draadje olietemp netjes weghangen.
-Stuurstangen monteren.
-Uitlijnen.
-Achterremmen schoonpoetsen.
-Interieur leegtrekken.
-Koppelingskabel verwisselen.

En dan had ik nog iets, rechts heb ik het fusee verwisseld met eentje van de 16v (ABS) Nu blijkt dat ik de aandrijfas iets uit elkaar moet trekken om te kunnen monteren…. Zijn de ABS en non-ABS fusees en dus aandrijfassen verschillend?

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 25 maart 2010 02:05 AM
  [ # 578 ]

Het zal inderdaad ergens in de ontsteking zitten, anders houdt de ECU de injectoren ook dicht. BDP-sensor moet dan ook functioneren lijkt me. Ik had last van een slechte verbinding op de bobine, toen ik daar wat aan frummelde liep ‘ie weer. Verder zijn 1.6 tgi (non-abs), en 1.9 gti 8v assen (abs) uitwisselbaar, want die heb ik eens omgewisseld op mijn break. Hoe dat zit bij de 16v weet ik niet.

Heb je de d-riem en al die crap ook nog vervangen van dit blok?

Profiel  

Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 25 maart 2010 06:33 PM
  [ # 579 ]

Hah, ben eruit met de aandrijfassen. ABS en non-ABS zijn van dezelfde lengte! Had mijn oude GTi as nog en die blijkt gewoon even lang te zijn.
De as die ik er nu onder heb is van een 309. Zal deze er eens onderuit plukken om te vergelijken met de andere assen. Wel raar dat het mij toen niet is opgevallen, daarnaast heb ik er al redelijk wat kilometers mee gemaakt zonder problemen.

Van het weekend maar weer even verder klungelen. In principe moet alles nog werken want het blok is er lopend uitgekomen. Ben alleen niet tevreden over de bougiekabels, verdelerkap heeft ook wat slijtagesporen en de bougies moet ik nog een keer nakijken (misschien zijn ze vet geslagen) Verder heb ik alleen de pomp niet via het contactje bij de ECU lopen, maar die draait dus wel. Verder geen draadjes over van de motorkabelboom.

D-riem en waterpomp zijn iets van 1,5/2 jaar geleden vervangen, ongeveer 10k gelopen. Zag er allemaal nog goed uit en de spanrollen liepen ook soepel dus laat het eerst maar even zitten, als ik het blok niet stuk rij vervang ik dat nog wel een keer.

Profiel  

Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 27 maart 2010 03:34 PM
  [ # 580 ]

En ze leeft! Was even flink zoeken maar uiteindelijk mijn eigen fout, had de toerentalaansluiting, dus ook stuurdraad bobine, aan de plus gehangen hmmm

Profiel  

Citrophilips
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23

- BX BX GTi 4X4
- BX BX 14 Deauville
Gepost: 30 maart 2010 03:46 PM
  [ # 581 ]

Hoi,

Super project !

De BX blijft super Smile

Groetjes,

Profiel  

Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 02 april 2010 06:33 PM
  [ # 582 ]

Oja. Buisjes zaten zo mooi dat ik ze maar met een beetje loctite vast heb gezet. Nog even afwachten hoe dat werkt icm LHM vloeistof maar tot nu toe gaat het goed. Blokjes zijn overigens zo groot geworden zodat de messingpijpjes voldoende oppervlakte hebben om goed vastgezet te kunnen worden. In het dikke pijpjes zitten ook gaatjes voor de drie kleinere.

En vandaag maar eens de hoogte aan de voorkant afgesteld, behoorlijk arbeidsintensief zonder brug maar het is gelukt. Lekker laag maar wel dat de draagarm statisch nog net iets naar beneden staat. Hopelijk veert ze niet te ver met de stugge bollen want dat is weer nadelig voor de wielgeometrie.

Auto op bokken gezet om de achterkant nog iets lager te zetten en de bollen te wisselen. Vervolgens merkte ik dat de draagarm iets speling had, die er ook maar af en vervolgens maar eens uitgeshimt. Andere kant moet nog.
Achter schijven maar even een beetje opgeschuurt en de spatplaten weggehaald.

Verder alvast een slick afgestoken en zonet even naar de bandenboer om een afspraak te maken, ze hadden ook tijd om er eentje om te leggen zodat ik kon passen. En het past precies, volledig ingeveerd aan beide kanten net een paar mm speling. Wat staat het woest zeg Laughing

Maar nu snel even op gaan ruimen want de donkere wolken komen eraan.

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 02 april 2010 09:58 PM
  [ # 583 ]
Profiel  

Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 04 april 2010 10:48 PM
  [ # 584 ]

De eerste testrit zit erop Very Happy Zojuist even de buurt onveilig gemaakt, lekker laag dus kom geen drempel meer over. Auto ligt wel supergoed, stuurbekrachtiging werkt superdeduperfantastisch en sturen is ook superstrak zonder wazige middenstand. Sturen was altijd maar half half in deze auto.
Bak schakelt heerlijk en alle versnellingen werken, motor lijkt goed te lopen alleen de stappenmotor reageert wat traag. Wil weleens uitvallen als je de koppeling intrapt, koppeling gaat overigens ook mooi soepel.

Enige minpunt is dat de uitlaat lekt bij het spruitstuk Evil or Very Mad Voorderest helemaal niks te klagen tot nu toe.
Morgen nog even netjes uitlijnen, messingblokjes vast leggen, interieur leegtrekken ennuh, alles even langslopen denk ik want zou best nog een boutje los kunnen liggen.
Van de week nog wat kilometers maken om het blok los te krijgen, halverwege de week gaat de supergoeie olie erin met weer een vers filtertje (nu nog even gamma half-syntheet) en is het alleen nog het wensenlijstje afwerken voor Assen.

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 05 april 2010 12:07 AM
  [ # 585 ]

Die slicks zien er zéér wreed uit. Maak wel even een fotootje als hij klaar voor Assen is!

Profiel  

39 van de 43
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook