ik kan een bx 4X4 van 93 kopen voor 1000 € of minder, vraag is hoe bijzonder is zo’n bx, volgens de eigenaar zijn er maar een handvol rijdend in Belgie, heb er inderdaad nooit een gezien maar dat geld ook voor m’n ax gt volcane en die zijn volgens bepaalde verkopers indertijd vlot over de toonbank gegaan.
Citroen C4 cactus 1.2 e-THP shine.
Direct kopen!!!
Anders krijg je spijt.
Michaël,
Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km, http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…
Sjek wel of ie nog goed is en het werkelijk een 4x4 is (1000 pleuro is volgens mij vrij weinig voor zo’n unieke auto).
Schijt aan originaliteit.
Re: BX 4x4
M&M schreef:Als de auto goed is een koopje…hier zie je er zelden een !
nog zo’n 4x4…uit 89 met 80 DKm
![]()
BX Break 19 TZi 4WD
Menno.
Zeer zeldzame auto. Zelfs in de BX club zijn er maar een paar van bekend. Deze is ook erg mooi: Die kost dan ook een paar centen. Het is een redelijk prijsidee van wat een 4x4 in absolute concoursconditie kan opbrengen. Er heeft een tijd geleden nog een artikel in Citroexpert gestaan over de BX 4x4
Probleempunten :
- de standaardzaken van een BX GTi (een break 19 TZI heeft gewoon ook de GTi moter).
- tussenbak moet gereviseerd worden na pakweg 120.000 km
- koppeling wisselen is een paar dagen werk omdat de motor eruit moet
- het brandstofverbruik is zeer hoog en de prestaties vallen tegen door het hoge gewicht en de weerstand in de aandrijflijn.
Verder is alles wat betreft techniek anders aan zo’n auto. Van de achterwielophanging tot uitlaat, reservewiel, transmissie, etc, etc.
Als je onder de motorkap kijkt zie je niet veel bijzonders of extra behalve een extra peilstokje voor de tussenbak olie vlakbij het schutbord. Als je eens de kans hebt om onder de brug een 4x4 te bewonderen dan zie je wat er allemaal is aangepast achter de motor.
Kortom: als het een goeie is dan is 1000 € ronduit weinig, maar ik ben bang dat er een hoop werk aan zit.
Met vriendelijke groet,
Marten Postma

Totaal aantal Berichten: 527
- Xantia 1.8i 16v
Als je er een voor onder de 1000 te pakken kan krijgen is dat weinig!
Maar als je er eenmaal in gereden hebt wil je nooit meer wat anders.
Mijn eigen GTi 4WD is alleen weg gegaan omdat hij nu droog staat bij een liefhebber ... en als er niet mee wordt gereden staat hij nog op blokken ook!
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Ehm, een topic van 6 jaar oud…

Totaal aantal Berichten: 250
- Xsara HDI 110 Exclusive

Totaal aantal Berichten: 527
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
idd hoezo nieuw leven hahaha