Even voor de duidelijkheid:
Zijn deze remblokken versleten?
Deze blokjes haal ik net van m’n linker achterwiel af. Ik heb verder nog nooit eerder remblokjes in m’n handen gehad, maar dit is volgens mij niet hoe ze horen te zijn. Het oppervlakte van de blokjes lijkt op metaal.
Dank!
Ik weet niet of ik het goed zie, maar het lijkt ook of ze scheef zijn afgesleten?
Als dat zo is, staan je remtangen scheef op de draagarm. Er zit corrosie tussen.
Die zijn nog niet versleten volgens mij…
Maar Rene, vertel eens verder Kan dat kwaad? Hoe op te lossen? Etcetera

Totaal aantal Berichten: 4311
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Qua voering niks me aan de hand. Schuurpapiertje erover en schoonmaken.
Dat scheelt. Als ik ze zo zie lijken ze niet scheef te zijn. Misschien een heel klein beetje.
Ik had het idee in m’n hoofd dat er nog een soort rubberlaag op hoort ofzo, maar dan is dat weer opgehelderd
Dan de reden waarom ik ze er überhaupt af heb gehaald, ik kreeg afgelopen week het gevoel dat de auto erg zwaar reed, langzaam optrekken, meer lawaai op de snelweg, dus ik dacht dat de remmen misschien een beetje aanliepen. Achterwiel van de grond, ronddraaien met de hand lukt zonder problemen, maar ik kon wel horen dat er iets tegen iets anders aanliep en dat waren volgens mij de remmen. Hoort dit zo?
Bedankt voor de snelle reacties!
Mijn ervaring is dat er altijd wel iets tegen aanloopt.
Wat misschien kan helpen is (heb ik dit weekend bij mij ook gedaan) even voelen of de remblokken geen ‘randjes’ hebben. Die er desnoods afvijlen * (bij mij had ik last van een enorm hoge vervelende piep… die hopelijk nu weg is
).
*voor je dat doet wel even afwachten wat de rest hier zegt, want mijn logisch verstand is niet altijd te geloven
minimale dikte van de voering van een remblok is 3 mm. Deze zijn niet versleten.
Remmen kunnen aanlopen als de blokjes niet makkelijk terug kunnen schuiven na het remmen. Even de blokken in de klauwen zetten en kijken waar het blok de klauw raakt. Blok er uit, die plek goed schoonmaken en een heel klein beetje kopervet op de zijkant van het ijzer van het remblok. Niet op de schijf of de remvoering smeren, dan remt ie niet meer zo best.
Boel monteren en klaar.
Gr Rob
ik kan beamen dat die remblokken niet versleten zijn. Er zijn bij mij vorige maand nieuwe opgegaan. Had misschien 1,5 mm over (vanaf het staal) en dan is het veel.

Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
kwa voeringdikte lijken ze wel nieuw
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Die blokken lijken nog OK.
Soms zijn ADALS zo slecht dat de band het spatscherm raakt . . . ?
Wat is er leuker dan een BX ? . . . . . Vijf BX-en !

Totaal aantal Berichten: 2779
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Als een auto zo zwaar aanloopt dat ie merkbaar langzamer optrekt dan moet er wel iets gaan roken en stinken zou je zeggen… Ik zou na een ritje eens een rondje snuffelen om uit te zoeken wat er aan de hand is.
Het kan ook iets totaal anders zijn, b.v. een versleten koppelingsplaat? Dan trekt ie ook langzaam op en door de hogere toeren heb je meer lawaai. Ik roep maar wat.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Totaal aantal Berichten: 126
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 90
Midfriesland schreef:
Het kan ook iets totaal anders zijn, b.v. een versleten koppelingsplaat? Dan trekt ie ook langzaam op en door de hogere toeren heb je meer lawaai. Ik roep maar wat.
Dat was ik ook aan het denken. De symptomen lijken immers exact op die van mijn vorige vorige BX, waarbij dit het geval was.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ligt het aan mij, of is op de eerste foto het linker remblok wat glazig?

Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Komt door de lichtinval
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Totaal aantal Berichten: 527
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Die remblokken zijn nog zowat nieuw haha, gewoon even opschuren dat hij helemaal vlak is, kopervet en goan!!!!!!!

Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
kopervet natuurlijk niet op de voering smeren