Totaal aantal Berichten: 760
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Medezwevers,
Het is zover: morgen rijdt mijn oude, trouwe pekelbakkie haar laatste rondje naar mijn werk.
Ik beloof mijn vaste APK-man al een paar jaar “dat dit écht de laatste keer zal zijn”, maar nu is het echt onontkoombaar.
Ik kocht haar op de kop af tien jaar geleden, en heb er sindsdien precies 100duizend kilometer mee gereden. Mede door deze mooie ronde getallen mag ze nu dan eindelijk met pensioen.
Ze rijdt nog steeds fantastisch, maar de roest heeft zo langzamerhand overal gelijkmatig z’n werk gedaan. Zo zijn alle leidingen onder de auto nog nét niet doorgerot, de kokerbalken zijn van voor tot achter “dubieus”, en het plaatwerk is rondom slecht. Van één deur zit de buitenhuid los, de strips vallen er af, er zit een scheur in de voorruit, de uitlaat is rot en de vlampijp ook, enzovoorts enzoverder enzolaatmaar.
Ze is een 1968 DS21 bvh, dus met het zwarte overgangs-dashboard,
Zwart leder (bestuurdersstoel met scheurtjes), pallas deuren met witte vinyl bovenbekleding.
Er zitten ook nog best waardevolle delen aan. De zamac / chroom sierlijst om de stuurkolom is bijvoorbeeld nog héél erg mooi, en van dit type (voor bvh) best schaars.
Ik heb een paar maanden geleden al een vervangende auto gekocht (‘72 DS23 bvh), dus sommige onderdelen zal ik zelf gaan hergebruiken, maar wie er nog iets nodig heeft kan me PB’en… Alles heeft z’n prijs, ik weet alleen nog niet welke. Komen we samen wel uit.
Het komend weekend ga ik dus lekker “autootje ombouwen”. En nu hoop ik maar dat de “nieuwe” ook goed zal blijken voor 10 jaar en een ton…
- Oscar -
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Sterkte…....bij de ombouw en het stukje bij beetje loslaten van je oude trouwe dame.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Zonde!!! Het mooiste type DS, nieuwe neus, tussenmodel dashboard, halfautomaat! 4 jaar naar gezocht destijds tot ik er 1 gevonden had en helaas moeten verkopen vanwege emigratie.
Anyway, succes. Als ik in Nederland zou wonen zou ik proberen haar te redden maar helaas.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat